Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Span raiskaus jatkuu

As part of a number of revisions made to the Belgian Grand Prix venue, the large section of grass behind the corner sequence has been relaid with asphalt.

:jaska::jaska::jaska:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Span raiskaus jatkuu

As part of a number of revisions made to the Belgian Grand Prix venue, the large section of grass behind the corner sequence has been relaid with asphalt.
Aiemmin varsin tavanomaisen oikaisun estämiseksi Les Combesin turva-alueelle kuitenkin on laitettu hidastetöyssyjä, joten tosiasiassa uudistuksen jälkeen ulosajaja kärsii enemmän kuin ruohon aikaan. Mutkassa ollutta asfalttisilmukkaahan kuskit aikaisemmin käyttivät esteettömään radallepaluuseen.

Lisäksi La Sourcen keinonurmea on sekä levennetty, että pidennetty turva-alueen loppuun asti (aiemminhan alarinteessä oli asfalttiväylä takaisin radalle). Turva-alueen hyödyntäminen siis vaikeutuu hieman siinäkin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Höh

Paljastus: Korean F1-rata pahasti kesken


Rakennustyöt Korean F1-radalla ovat pahemmin jäljessä aikataulustaan kuin aiemmin on luultu, väittää espanjalainen Diario AS -urheilulehti.

Järjestäjät ilmoittivat jo aiemmin elokuun loppuun sijoitetun Aasian GT -sarjan kisan siirtyvän syyskuun puolelle. Syy radan rakennustöiden viivästymiseen selitettiin vaikeilla sääolosuhteilla.

Radan virallisia avajaisia on tarkoitus viettää 5. syyskuuta, mutta tuoreiden tietojen mukaan järjestäjien ilmoittama päivämäärä on turhan optimistinen.

Diario AS -urheilulehti julkaisi verkkosivuillaan kuvan radalta, jonka lehti väittää otetun viikko sitten. Kuvasta käy ilmi, ettei rataa ole vielä edes kokonaan asvaltoitu. Rataa reunustavat aidat ja suojarakenteet ovat myös alkutekijöissään.

Formulasarjan kisakalenteriin Korean osakilpailu on merkattu ajettavaksi 24. lokakuuta.

Yllä olevassa kuvassa Korean F1-rata on kuvattu 14. heinäkuuta 2010.
Höh, jostain syystä sitä toivoo uusia ratoja, vaikka ne yleensä onki melkoista paskaa, mutta silti... :thumbfh:

Ja tässä se AS:in kuva:

 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
maiggari sanoi:
Järjestäjät ilmoittivat jo aiemmin elokuun loppuun sijoitetun Aasian GT -sarjan kisan siirtyvän syyskuun puolelle.
Miksiköhän Mainostelevisio väittää toistuvasti, että "Aasian GT -sarjan" kisa olisi siirretty syyskuulle?

Alunperin elokuun loppuun suunniteltu kisa peruttiin jo heinäkuussa, mutta aluksi korvaava päivämäärä jäi avoimeksi. Sittemmin kisapäiviksi on vahvistettu 1.–3.10. Syyskuusta ei ole ainakaan AFOS:n sivuilla puhuttu missään vaiheessa.

Korean AFOS-kisoissa pitäisi olla mukana ATCS (Asian Touring Car Series), GT3 Asia Challenge ja GT4 Asia Cup. Uutisessa puhutaan "Aasian GT -sarjasta", joka voisi toki tarkoittaa myös FRD:n järjestämää Asian GT Seriesiä. Sen kaikki kisat ajetaan kuitenkin Kiinassa.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Kun kerran on ollu puhetta täälläkin siitä, miten tuota Interlagosia muuttaisitte, niin aattelin pistää oman, melko tylsän olosen viritelmäni nyt sitten vuorostaan...
http://www.gmap-pedometer.com/?r=3991251
Sekä oma mielipiteeni Valenciasta, tiedä häntä olisiko toimivampi kuin aito, mutta... Huomannette, että oon jättäny täysin turhan 2-5(?) mutkat pois
http://www.gmap-pedometer.com/?r=3991281
 
Viimeksi muokattu:

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
Valencia näyttää tosi hyvältä mielestäni, kun taas Interlagosista mielestäni teit vähän liian syherömäisen ja teit nopeista mutkista hitaampia, josta en oikeen pidä. Sinun Valencia versiolla voisi minun puolestani ajaa jatkossa :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaypee Group Circuitin korkeuserodiagrammi. Näyttäisi siltä, että olisi tulossa useampikin kallistettu mutka.

Niin, ja Tilke on taas joutunut pistämään pojat maansiirtotöihin, kun ei annetulla tontilla ollut korkeuseroja omasta takaa.

 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Ei kyllä noin kuvan perusteella nappaa sitten lainkaan. Tuntuu ärsyttävältä/tyhmältä että iso osa radasta on kuin viivottimella vedetty ja sitten tungetaan syheröä yhdelle sektorille. Mutta kai tuon kanssa elää jos kilpailut ovat viihdyttäviä.
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
Mikä noissa ylämäki-mutkissa niin viehättää? olis ihan vaihteen vuoks mukavaa olla pari alamäki-mutkaa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kun kerran muutkin ovat Interlagos-ehdotelmiaan laittaneet, niin kai sitten minunkin pitää, vaikkei radassa itsessään niin kamalasti korjattavaa ole (fasiliteeteissa kyllä). Paransin vain kakkossuoran pään ohitusmahdollisuutta ja loivensin syheröosuutta vähän jouhevammaksi. Rata ei käytännössä pidentynyt lainkaan.
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
Kun kerran muutkin ovat Interlagos-ehdotelmiaan laittaneet, niin kai sitten minunkin pitää, vaikkei radassa itsessään niin kamalasti korjattavaa ole (fasiliteeteissa kyllä). Paransin vain kakkossuoran pään ohitusmahdollisuutta ja loivensin syheröosuutta vähän jouhevammaksi. Rata ei käytännössä pidentynyt lainkaan.
Ehdottomasti paras ehdotelma tähän mennessä :thumbup:, radan hidas osio nopeutuisi ja takasuorankin päässä olisi kunnon kurvi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13789
Ehdottomasti paras ehdotelma tähän mennessä :thumbup:, radan hidas osio nopeutuisi ja takasuorankin päässä olisi kunnon kurvi.
Joo, mutta itse pidän Interlagosista nykymuodossaankin :) Ihan hyvä se takasuora ja sen päässä nimenomaan nyt kunnon (keskinopea) kurvi. "Jokauudenradan" kaava se pitkä suora - neulansilmä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kun kerran muutkin ovat Interlagos-ehdotelmiaan laittaneet, niin kai sitten minunkin pitää, vaikkei radassa itsessään niin kamalasti korjattavaa ole (fasiliteeteissa kyllä). Paransin vain kakkossuoran pään ohitusmahdollisuutta ja loivensin syheröosuutta vähän jouhevammaksi. Rata ei käytännössä pidentynyt lainkaan.
Ei paha, ei paha :thumbup:

Tykkään tuosta takasuoran päässä olevasta tiukasta mutkasta ja sen jälkeisistä kaarteista. Tuo hitaan osuuden nopeuttaminen ei näytä ihan niin ajettavalta kuin nyt, mutta olisi taatusti haastavampi ajaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei paha, ei paha :thumbup:

Tykkään tuosta takasuoran päässä olevasta tiukasta mutkasta ja sen jälkeisistä kaarteista. Tuo hitaan osuuden nopeuttaminen ei näytä ihan niin ajettavalta kuin nyt, mutta olisi taatusti haastavampi ajaa.
Lopputulosta katsellessani huomaan, että olisi siitä voinut tehdä vielä loivemman, puolinopean s-mutkan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391

Ei kyllä noin kuvan perusteella nappaa sitten lainkaan. Tuntuu ärsyttävältä/tyhmältä että iso osa radasta on kuin viivottimella vedetty ja sitten tungetaan syheröä yhdelle sektorille. Mutta kai tuon kanssa elää jos kilpailut ovat viihdyttäviä.
Naulan kantaa! Tilken suunnittelu muistuttaa scaletric-radan kokoamista kun osia ei ole enempää kuin paketissa mukana tulleet niin siitä ei kovin montaa erillaista variaatiota voi tehdä. :jaska::jaska::jaska::D
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mikä noissa ylämäki-mutkissa niin viehättää? olis ihan vaihteen vuoks mukavaa olla pari alamäki-mutkaa...
Koska ylämäkeen saa rakentaa myös turva-alueen, mutta alamäkimutkan jälkeisen turva-alueen pitäisi taas olla tasainen, eli jos lähdetään kaivamaan sitä alamäkimutkaa, niin täytyisi kaivaa helevetin iso alue siinä mukana...
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Tuokin rata kelpaisi monelle marisijalle jos tuo Tilke-teksti puuttuisi tuosta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös