Ironsteele
Well-known member
- Liittynyt
- 11.7.2009
- Viestit
- 259
Ei toki.Eikä kannata tuomita rataa ennenkuin ensimmäinen kisa on ajettu siellä. :dunno:
Ei toki.Eikä kannata tuomita rataa ennenkuin ensimmäinen kisa on ajettu siellä. :dunno:
Itsekkin ylistin Portimaota (ks. sivun 20 paikkeilla) kunnes näin gp2-kisan siellä ja Fakta on: Rata on todella hyvässä paikassa, mutta profiili on vähän kuraa ja ympäristö melko karun näköistä.Ei toki.
Lähes kaikki suuret eurooppalaiset sarjat käyttävät nykyisin Portimaoa, ja ainoaksi puutteeksi laskisin surkean yleisökadon lisäksi radan sijainnin kirjaimellisesti keskellä-ei-mitään. Mutta ohituspaikkojen puutteesta on turha sanoa mitään. A1GP, LMS, FIA GT, WSBR, SF ynnä muut ovat sen jo useasti todistaneet. First corner FTW!E: Ja profiili kuraa siis nimenomaan ohituspaikkojen puutteen takia
Ovatko ajaneet Vikan mutkan shikaanina? Ja formuloiden kannalta puhuinLähes kaikki suuret eurooppalaiset sarjat käyttävät nykyisin Portimaoa, ja ainoaksi puutteeksi laskisin surkean yleisökadon lisäksi radan sijainnin kirjaimellisesti keskellä-ei-mitään. Mutta ohituspaikkojen puutteesta on turha sanoa mitään. A1GP, LMS, FIA GT, WSBR, SF ynnä muut ovat sen jo useasti todistaneet. First corner FTW!
Eivät yleensä... onneksi, aivan turha hidaste.Ovatko ajaneet Vikan mutkan shikaanina?
Täytyy sen verran korjata, että 2006 Alonso voitti Suzukassa. Tosin vasta sen jälkeen kun ylivoimaisessa johdossa ollut Schumi keskeytti moottoririkkoon.Peleissä Portimao ainakin haastava rata nopeiden mutkiensa takia. Tilkedromeista Turkki pääsee lähelle, muutenhan ne on niitä stopngo areenoita. :dunno:
Kuka tahansa osaa jarruttaa, mutta kuka tahansa ei osaa vetää nopeaa mutkaa limitillä. (kun joku täällä Alonson taidoista puhui, niin ilmankos se ei ole voittanut Spassa ja Suzukassa )
5 sekunnin paikkeilla Schumin johto pysyi. Tasatahtia molemmat painelivat (menivät varmaan aika kovaa nopeat mutkat) kierros kierroksen perään. Massalla seuraavana ei ollut enää vastata näiden vauhtiin.Täytyy sen verran korjata, että 2006 Alonso voitti Suzukassa. Tosin vasta sen jälkeen kun ylivoimaisessa johdossa ollut Schumi keskeytti moottoririkkoon.
http://motorsport.nextgen-auto.com/Putin-in-Sochi-to-sign-2014-F1-race-contract.html
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.tomorrownewsf1.com/f1-le-contrat-du-gp-russie-finalise-16420
Ecclestone käy neuvotteluja Venäjän Sotshin GP:stä, mutta sopimusta ei ole allekirjoitettu sillä tarvitaan vielä Venäjän pääministerin tai presidentin myöntymys.
Voisi, jos joku heiltä niitä tilaisi.Eikö F1-ratoja voisi suunnitella joku muukin kuin "hoviarkkitehti" Herman Tilke?
Onhan niitä, mutta Websin sanomisiin voisi lisätä sen, ettei niiden muidenkaan luomukset mitään kaksisia ole.Kai maailmassa muitakin ratojen suunnittelijoita on.
Jaa, ei ne Tilke radat nyt niin hirveän samantyylisiä ole (pl. tietty Sepang ja Shanghai jotka on todella samalkaltaisia).Jos yksi henkilö suunnittelee kaikki uudet radat, käy siinä helposti niin, että niistä tulee kovin samantyylisiä.
Eipä niin. Tosin ei ne yhden ihmisen suunnittelemia olekaan, vaan yhden toimiston. Tilke itse ei välttämättä toimi kuin lopullisena hyväksyjänä.Jaa, ei ne Tilke radat nyt niin hirveän samantyylisiä ole (pl. tietty Sepang ja Shanghai jotka on todella samalkaltaisia).
Kyseinen suunnittelu toimistohan on Apex Circuit Design mutta mikäs on tämä KBR, Inc joka oli tuon saman kyseisen suunnitteluosaston kanssa esim Signaporea suunnittelemassa.Eipä niin. Tosin ei ne yhden ihmisen suunnittelemia olekaan, vaan yhden toimiston. Tilke itse ei välttämättä toimi kuin lopullisena hyväksyjänä.
Tilken toimisto on Tilke GmbH & Co.. Apex Circuit Designin tunnetuin rata lienee Dubai.Kyseinen suunnittelu toimistohan on Apex Circuit Design
KBR Inc. on insinööritoimisto ja rakennusurakoitsija. Ei varsinainen ratasuunnittelutoimisto lainkaan.mutta mikäs on tämä KBR, Inc joka oli tuon saman kyseisen suunnitteluosaston kanssa esim Signaporea suunnittelemassa.
Jessus sitä romun määrää ensi kauden kisassa. Abbey mutka ykköskurvina on täysillä ajettavana paikkana kyllä melkoinen park ferme startin jälkeen.Silverstonen uusi varikkorakennus on jo pitkän matkaa valmistumassa. Ja olisihan sen ensi kesänä oltava jo valmiskin.
silverstone.co.uk
autosport.com
Eikös ykköskurvi (Copse) ole tähänkin asti ollut täysillä ajettava?Jessus sitä romun määrää ensi kauden kisassa. Abbey mutka ykköskurvina on täysillä ajettavana paikkana kyllä melkoinen park ferme startin jälkeen.