Noniin nythän se toteutuiVielä kun kauden avaus saataisiin takaisin Australiaan. Kyllä ennen oli hienoa aloittaa formulakausi aamuneljältä puoliunessa.. Nyt tilalla on hiekkaa ja sekahedelmämehua.
Noniin nythän se toteutuiVielä kun kauden avaus saataisiin takaisin Australiaan. Kyllä ennen oli hienoa aloittaa formulakausi aamuneljältä puoliunessa.. Nyt tilalla on hiekkaa ja sekahedelmämehua.
Buenos Airesin kisa ajettiin vuodesta 1995 vuoteen 1998.Argentiinan Buenos Airesin kisa putosi kalenterista pois 1995 päätteeksi, vaikka järjestäjillä oli vielä vuosi sopimusta jäljellä. Tuppamainonnan kieltäminen oli tehnyt myös Argentiinalle jo tuolloin närkämää.
Niin ajettiin muistan hyvin esim Villeneuve-Coulthard kiistelyt kyseisestä kisasta 1998. ("Olisi pitänyt kirjoittaa vuodesta 1995 ajettu kisa putosi kalenterista 1998" ja jokin ajatus katkos tuli)Buenos Airesin kisa ajettiin vuodesta 1995 vuoteen 1998.
Tammikuun alkupuolella Espanjan Mallorca esitteli oman mahdollisen F1 radan suunitelmat, eli jos Barcelonan ja Valencian rataa ei tulevaisuudessa nähtäisikään silti maassa kenties ajettaisiin jollain muulla radalla.Valencian kisan tulevaisuus epävarma
24.2.2011, 10.19 Plaza.fi
Formula ykkösten Valencian katurataosakilpailun on huhuttu ajautuneen taloudellisiin vaikeuksiin ja kisajärjestäjien on väitetty neuvotelleen pienemmästä järjestelymaksusta Formula One Management -yhtiölle. Valencian maakunnan talousministeri Gerardo Camps ilmoittaa kuitenkin EFE-uutistoimistolle, ettei moisissa väitteissä ole perää.
- Emme tiedä mistään neuvotteluista. Hallitus ei ainakaan ole tehnyt mitään muutoksia sopimukseen F1-kisoista. Käsittääkseni sopimus on ennallaan, Camps kommentoi.
Mahdollisesti Valencian F1-kisa ajetaan vuonna 2012 viimeistä kertaa. Kisa ei ole kerännyt odotetusti yleisöä, eivätkä F1-päättäjät jatkossa halua kahta kilpailua samaan maahan.
Sepang aikoo järjestää iltakisan ennen nykyisen sopimuksensa päättymistä ja aikovat saada jatkosopimuksen 2015 jälkeenkin. Luulen jotenkin että eivät onnistu järjestämään iltakisaa.Malesian F1-kisa ”lässähtänyt”
25.2.2011, 11.02 Plaza.fi
Malesian Sepangin moottoriradan johtaja Razlan Razali myöntää AFP:n haastattelussa Sepangin F1-kisan lässähtäneen viime vuosina. Razalin mukaan Singaporen iltakisa on vienyt Malesian kisalta kiinnostusta ja Razalin mielestä Sepang voisikin järjestää iltakisan ennen kuin nykyinen sopimus kisasta päättyy 2015.
- Suurin kilpailijamme on televisio, koska moni katsoo kisan mielummin mukavasti kotonaan. Kun sataa, katsomon katto vuotaa. Ihmiset eivät ole tyytyväisiä. Rata rakennettiin aikanaan ennätyssummalla, mutta kaikkea ei tehty kunnolla ja ylläpitotyöt ovat surkeita, kertoo Razali, joka ei ollut vastuuhenkilönä rakennusvaiheessa.
Razalin mukaan Sepangin F1-kisalle aiotaan saada jatkosopimus 2015 jälkeen. Iltakisa toisi tapahtumalle uutta kiinnostusta ja siksi paikallishallinnon tulisi suhtautua suopeasti uusiin investointeihin.
Malesian Grand Prix ajettiin Sepangilla ensi kertaa 1999 ja kisa on ollut sen jälkeen F1-sarjan ohjelmassa joka vuosi. Yleisömäärät eivät ole täyttäneet kuitenkaan odotuksia.
Malesia + ilta = sadettaSepang aikoo järjestää iltakisan ennen nykyisen sopimuksensa päättymistä ja aikovat saada jatkosopimuksen 2015 jälkeenkin. Luulen jotenkin että eivät onnistu järjestämään iltakisaa.
Eikös se sade ainakin laantunut tai jopa lakannut '09 auringonlaskun aikaan?Malesia + ilta = sadetta
Jotenkin tuntuisi erikoiselta, ainakaan Singaporen iltakisaa ei vissiin ole suunniteltu ajettavaksi sateella.
Tää on niin totta, iltapäiväkuuro (kovempi tai kevyempi) siinä 17-18 aikaan. Malesian iltakisa not so good idea..Malesia + ilta = sadetta
Malesiassa suurin todennäköisyys sateelle on käsittääkseni illasta. Joten aika riskin ottavat iltakisan suhteen.Eikös se sade ainakin laantunut tai jopa lakannut '09 auringonlaskun aikaan?
Siellä sataa joka päivä. Kokemusta on kun kävin siellä pariviikkoa joskus lomailemassa. Normaalisti tosin ennen auringonlaskua... Auringonlaskun jälkeen sadetta ei enään tullut kovinkaan usein. Mutta satunnaisesti tuli, ja jos sitä tuli niin aina kunnon kuuro, ja mukavasti yllättäen.Malesiassa suurin todennäköisyys sateelle on käsittääkseni illasta. Joten aika riskin ottavat iltakisan suhteen.
Viimeisellä kierroksella kannattaa tulla varikolle ja ajaa radalla vielä paraatikierros.Siinä vähän Silverstonen uudistuksista juttua. Mielenkiintoisin pointti tuossa on tuo varikolle sisääntulo, missä oikaistaan muuhun rataan nähden reilusti.
http://www.bbc.co.uk/news/business-12499373
Tilke:
Tuossa Tilke siis viittaa ohituksiin. Uusi Hocke otettiin käyttöön 2002, minkä jälkeisenä aikana Hockenheimilla on kuivissa kisoissa ohitettu keskimäärin Spata enemmän. Märät tai osittain märät kisat toki nostavat Span keskiarvoa, mutta sää ei liity ratasuunnitteluun tai ohituspaikkoihin, joista tässä on puhe.Tilke:
"Some circuits allow for good overtaking opportunities. For example, the new Hockenheimring and Spa Francorchamps; these races are often exciting and entertaining for the spectators,"
Mielestäni Hocke ei todellakaan tarjoa hyviä kilpailuita. Muilla sarjoilla rata toimii hyvin, mutta ykkösillä ohittaminen on todella vaikeaa. Tästä syystä ferrarikin joutui liemeen viime vuonna.
Kuulostaa turvalliselta.En tiedä onko asiasta ollu puhetta ennen, mutta eiköhän joka radasta voisi saada kilpailukelpoisen, kun tekisi joka jarrutuspaikasta 100m matkalta mutkakohtaa liukkaamman. Voisi tulla enempi arpomista siinä missä kohtaa rupeaa jarruttelemaan. Kilpailukäyttöön tehtyjä rinkuloita ovat, niin miksi pinnoite täytyisi olla joka kohdassa sama. Voisi jotkut moottoripyöräkisat vähän kärsiä tästä niillä radoilla, mutta ei minua haittaisi.
Vai onko tällaista kokeiltu missään jo?