Eihän tuossa tiukkene kuin yksi takalenkin mutkista (uusi ykkösmutka), muut pysyvät jokseenkin yhtä nopeina tai nopeutuvat. Paluu Indy-osuudelle toki on hidas.
Suurin syy uudistustarpeisiin Brandsissä on turva-alueiden pienuus Grade 1-standardille. Koska kovin laaja metsänhakkuu ei tule kyseeseen (tai tontti ei siihen riitä), rataa vedettiin suunnitelmassa lähinnä sisäänpäin. Mutta kyllä tuo aika nopeasti sutaistulta suunnitelmalta minunkin silmääni näyttää.
Rataa ei vain saisi muuttaa yhtään. Tuossa nykyisessä muodossaan se on vaan hieno, flow pysyy koko kierroksen ja jopa ikävin mutka(Clark), metsälenkiltä Indylle saisi jäädä, koska se on haastavin ajaa peleissäkin nopeasti. Itse en siitä diggaa, mutta juuri vaikeuden takia, ei missään nimessä pois.
Suunnitelmassahan tultaisiin aiemmaksi osaksi Indya ja tultaisiin tuo Clark hieman kuten se ajetaan, jos käytetään siis tuota lyhyttä Indy variaatiota. Noin totta kai se on helpompi ajaa, koska ei tulla lämykkä tiskissä keskinopeaan mutkaan vaan pikemminkin kiihdytetään mutkasta ulos. Sitten Stirlingin raiskaus... Joo, tehdään siitä nopea swiippi, joka ei vaadi enää minkäänlaista jarruun hipaisua tai ratin isompaa kääntämistä. Nythän se on pirullisen nopea mutka, ei kaasu pohjassa, mutta nopea. Siis tälläisethan FIA pyrkii kastroimaan.
Uusi Sheenekin olisi löysempi. Siis kaikki takaosan mutkat kastroitaisiin tuossa ehdotuksessa. Siksi puistattava on ainoa oikea luonnehdinta siitä. Alkuosa on varmaan armosta pyritty pitämään edes perinteisenä, mutta kun Indyltä lähdetään metsälenkille(Surtees), niin jo se mutka on kiristetty puolinopeasta todennäköisemmin stop-and-go mutkaksi.