Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
No johan höpisee omituisia Erkki? Millä perusteilla Button syrjäyttäisi Heikin? Macillä on jo Lewis ja Heikki otti paikkansa usean saksalaisen kuljettajan edestä. Joten miksi Button olisi minkääntason vaihtoehto McLarenille?
Onko sulla näössä vai luetun ymmärtämisessä vikaa? Erkiltähän kysyttiin, että syrjäyttääkö Button Kovalaisen niin Erkki vastasi: "Buttonin tilanne on avoin. En usko, että brittitalli McLaren häntä pestaa, sillä heillä on jo hyvä kuljettajakaksikko, joista toinen on vieläpä britti."

Harmi juttu, saa nähdä löytyykö puljulle ostajaa, ja että lopettaako joku muukin autonvalmistaja.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rip.

Kovin pian eivät tule takaisin.

Ei kummoista muistokirjoitusta kyllä voi tallille laatia. Tehotonta törsäilevää päätöntä menoa. Vilppiä välissä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Rip.

Kovin pian eivät tule takaisin.

Ei kummoista muistokirjoitusta kyllä voi tallille laatia. Tehotonta törsäilevää päätöntä menoa. Vilppiä välissä.
Missäköhän tallissa on käytetty vähiten rahaa per piste... ja paljonko se on?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Honda-tallin saisi reilulla eurolla. Noni eiköhän laiteta kolehti pystyyn.
"Ostajan täytyy sitoutua rahoittamaan tallia ensi vuoden aikana noin 40 miljoonan punnan, eli 46 miljoonan euron suuruisella budjetilla.

Honda-tallin listoilla on nyt noin 700 työntekijää, mutta mahdollisen uuden omistajan alaisuudessa työntekijämäärä on mahdollista pienentää 150:een."

Jos noilla minimeillä mentäisi ensi kausi, kuulostaa koko juttu saattohoidolta..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Honda-tallin saisi reilulla eurolla. Noni eiköhän laiteta kolehti pystyyn.
Eipä tuo n. 40milj punnan budjetti nyt niin järkyttävän isolta summalta vaikuta, ehkä kiinnostusta tosiaan löytyy. Mutta säästöliekillä talli varmaan pelaisi läpi vuoden ja kehitystä ei niin hirveästi ehkä nähtäisi.

Auto tosin on jo suunniteltu ja niin pois päin, rahoitus jatkuu joka tapauksessa maaliskuulle.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eipä tuo n. 40milj punnan budjetti nyt niin järkyttävän isolta summalta vaikuta, ehkä kiinnostusta tosiaan löytyy. Mutta säästöliekillä talli varmaan pelaisi läpi vuoden ja kehitystä ei niin hirveästi ehkä nähtäisi.

Auto tosin on jo suunniteltu ja niin pois päin, rahoitus jatkuu joka tapauksessa maaliskuulle.
Sehän on uudesta ostajasta kiinni haluaako hän vetää ensi kauden läpi säästöliekillä vai pistääkö Force Indian tapaan "kaikki" rahat peliin mitä on.

Tuo 40 milliähän on vain minimi millä Honda aikoo myydä, eli eihän se tarkoita, että jos joku sen ostaa että se olisi vain vuoden viivytystä poismenolle. Tuskin ketään ostajaa kiinnostaa pistää 40 milliä talliin jonka lopettaa vuoden päästä.

Jos tuohon jonkun innokkaan ostajan löytää, niin mun mielestä tuosta vois tullakin ihan kova sana. Myllyt on vähä kysymysmerkki, mutta luultavasti auto muuten on hyvässä iskussa.

Sen 40 milliähän saa takaisin sitte kauden päätteeksi kun on valmistajien sarjas vaikka toinen.. :rolleyes:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo ylläoleva kuva kyllä kuvaa hyvin sitä kuinka surullinen oli Hondan koko vuosi. Kun Jensonin autto sitten syöksyi liekkeihin ruutulipun jälkeen Interlagosissa niin tulipa vittuuntunut olo.

On muuten aika positiivisia nuo Fry & Brawn, Hondan kotisivuja lukiessa tuli sellainen olo että ensi vuoden uuteen tulemiseen uusien rahoittajien kanssa todella uskotaan. Pitää kai sitä itsekin alkaa uskoa että näin kävisi.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Päätös tuli puun takaa. Täytyypähän kommentoida, että Hondan isoilla pomoilla ei ilmeisesti liiku päässä yhtikäs mitään. Hondan kahden viime kauden tulokset ovat olleet paskaa, mutta vetäytyminen tilanteessa, jossa ensi kauden auto oli hyvällä mallilla ja kuskiksi tulossa vuosikymmenen lupaavin kuski Bruno Senna, on aivan uskomattoman typerää. Maailmanlaajuista talouskriisiä voi tietenkin käyttää ihan missä tahansa asiassa tekosyynä. Näin osaamattoman johdon käsissä koko Honda luultavasti vajoaa konkurssiin ennen ensi vuoden loppua. Impulsiivisia päätöksiä toisensa perään ja kaiken maailman kakkostallien pitoa järkyttävällä tappiolla. Jessus :thumbfh:

Tallin F1-projektihan lähti mukavasti käyntiin valmistajien neljännellä sijalla ja avausvoitolla. Kun ei rahkeet riittäneet enää pitää tallia pystyssä niin eipä siinä sitten mitään. Vetäytyminen on joka tapauksessa pahinta mahdollista mainosta tehtaalle, vaikka ne n. 200 milliä leikkaantuvatkin pois. PR-vastaavalle tässä pitäisi antaa kenkää!

Toisaalta on hyvä puhdistaa ilmaa. Hondan toiminta parin viimeisen kauden aikana on ollut miltei itsetuhoisen oloista schaibaa. Ei kukaan pysty kahta tallia pyörittämään samanaikaisesti ellei sitten ole Bill Gatesin varoilla varustettu Eddie Jordan. Tämän poismenon myötä Ecclestone & co. ehkä alkavat syynäämään vähän tarkemmin niitä oikeita välineitä kustannustehokkuuden parantamiseksi ainaisten Saudi Arabian keskiyönkisasarjan ja Kiinan muurin ympäriajon sekä mitalilöpinöiden sijaan. Toivon, että esim. Eddie Jordan tekisi uudestaan paluun Ykkösiin ja toisi mukanaan yksityistallien uuden aallon. Tehdasvetoisella pelillä meillä ei aja ensi kauden jälkeen pahimmoillaan sarjassa kuin Ferrari.


On muuten aika positiivisia nuo Fry & Brawn, Hondan kotisivuja lukiessa tuli sellainen olo että ensi vuoden uuteen tulemiseen uusien rahoittajien kanssa todella uskotaan. Pitää kai sitä itsekin alkaa uskoa että näin kävisi.
Itse toivoisin myös uutta "rahoittajaa" eli uutta omistajaa. Tallin pyörittäminen maksaisi ensi kaudeksi vähintään sen 50 milliä, muutamia ostajaehdokkaita on kuulemma jo kuikuillut oven takana. Joku Michael Schumacherin jonkun isomman firman yhteistyössä johtama Schumacher-talli olisi varmaan parasta mitä lajille voisi sattua. Olisi sitten tallipomona Schumi ja teknisenä pamppuna Brawn, ties mitä siitä saattaisi seurata :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
kuskiksi tulossa vuosikymmenen lupaavin kuski Bruno Senna
No huh huh. Tämä vuosikymmen on tuottanut mm. kolme viimeisintä maailmanmestaria ja sinä pidät Sennaa lupaavimpana. En kyllä ihan keksi millä näytöillä. Sukunimelläkö?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
No huh huh. Tämä vuosikymmen on tuottanut mm. kolme viimeisintä maailmanmestaria ja sinä pidät Sennaa lupaavimpana. En kyllä ihan keksi millä näytöillä. Sukunimelläkö?
Samaa ihmettelin minäkin. Sanoisin, että tämänhetkisillä näytöillä luulisin taitojen riittävän ehkä keskikastin talliin, tai vain häntäpään talliin. Omasta mielestäni Sennassa ei ole mestariainesta, mutta sen näkee paremmin sitten, jos Senna pääsee kisakuskiksi ykkösiin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei Bruno kyllä mitään ihmeellisyyksiä GP2:ssa esitellyt, mutta kyllähän hänkin saisi ykkösissä joskus käväistä katsomassa onko sukunimi ansaittu.
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
657
Vitsi jos en näe Satoa kisaamassa tulevalla kaudella tämän sotkun johdosta (eli Button tai Senna ottaisi Saton paikan Rossolta). No täytyy toivoa että uusi ostaja löytyisi, sen verran hyvä paketti luulis olevan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Toisaalta asialla on toki hyvätkin puolensa, valmistajat ovat puhuneet oman sarjan perustamisesta jotta päästäisiin eroon Bernien ahneudesta ja FIA:n sekoilusta --
Joo, uuden sarjan perustaminenhan tapahtuukin ihan vaan napista painamalla.

Eikös joskus väläytelty jotain budjetti kattoa? Nykyisessä taloustilanteessa ei välttämättä olisi huono ratkaisu.
Mutta ei se kumminkaan toimisi. Aina löytyisi joku porsaanreikä mikä menisi ns. kirjanpidon ohi.

Edit. Toinen kysymys. Eikös Bernie ole luvannut, että radalla nähdään 20 autoa? Mitenköhän herra meinaa lupauksensa pitää jos uutta omistajaa ei löydy?
Eikö tämä kriittinen raja ollut 18 autoa?

Lopettavista talleista puheenollen, Audi näkyi vetäytyneen sekä LMS että ALMS-sarjoista. Eikä heidän sivuun heittäytymisensä johtunut menestyksen puutteesta! Honda vuorostaan tuskin jäi pois "pelkästään" rahapolitiikan takia.
Audin tapauksessa ei tosin ole kyse kokonaan lopettaminen, vaan kauden vetäminen minimiohjelmalla (osallistuvat silti Le Mansiin ja yhteen kisaan rapakon takana ennen sitä). Audi karsii myös DTM-tallejaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Joo, uuden sarjan perustaminenhan tapahtuukin ihan vaan napista painamalla.
Investoikoot johonkin jo olemassa olevaan sarjaan. GPMA:n kaikki murheet olisivat kerralla hävinneet, jos he olisivat talvella 2003 jättäneet tarjouksen CART-sarjan jäämistöstä. Siinä oli kyseessä todellinen avaimet käteen - kauppatarjous, mutta kun ei niin ei...
Eikö tämä kriittinen raja ollut 18 autoa?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Concorde-sopimuksessa puhutaan kymmenestä tallista (20 autoa), mutta kilpailujärjestäjien kanssa tehdyissä sopimuksissa puhutaan juurikin 18 autosta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ohoh, sukunimikö pitää nykyisin ansaita..?
Brasiliassa toki on hieman erilainen nimipolitiikka, mutta varsinaisesti Brunon sukunimi (eli isän sukunimi) on Lalli. Koko nimi on Bruno Senna Lalli, ja hän on päättänyt käyttää tuota Sennaa - ymmärrettävistä syistä. Tosin ajoihan Nelson Piquetkin äitinsä tyttönimellä, joten ei tuo ennenkuulumatonta ole. Kyseessä on kuitenkin pojan oma valinta.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72340

Q. Are the three parties who have expressed an interest credible?

Nick Fry: All three are credible.

Q. And are they all foreign – perhaps from the Middle East?

Nick Fry: They are foreign. I can't say any more.

ja:

Nick Fry: Honda may consider providing an engine for next year - it may not have a Honda badge on it, but the engine is designed already and built in many cases.
Siis ei Prodrive?

Sanoo myös, että mielenkiintoisesti Honda ei vastustanut standardimoottori-ideaa.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös