Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Aika-ajot 2001:
Quicknick-Räikkönen 10-7
Pisteet: 12-9

Ei kovin paljon paremmin ajettu kokemukseen nähden QuickNiciltä,kun oli jo ajanut täyden kauden Prostilla,Räikkönen ajoi vasta ensimmäistä kauttaan.
Mun mielestä tuosta alkoi Nickin rämpiminen,olisi pitänyt pärjätä paremmin tulokasta vastaan.
Nyt hei noi Kimi lasit pois päästä. :yuck:

Tuohon voi taas vastata
Aika-ajot 2007:
Hamilton-Alonso 10-7
Pisteet 109-109

Ei kovin paljon paremmin ajettu kokemukseen nähden kaksinkertaiselta maailmanmestarilta Alonsolta, kun oli jo ajanut 5 täyttä kautta Minardilla ja Renautilla, Hamilton ajoi vasta ensimmäistä kauttaan. Mun mielestä tuosta alkoi Alonson rämpiminen, olisi pitänyt pärjätä paremmin tulokasta vastaan. Taitaa Hamilton olla tilastoiden mukaan aika ylivoimainen Kimiin verrattuna.:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Nyt hei noi Kimi lasit pois päästä. :yuck:

Tuohon voi taas vastata
Aika-ajot 2007:
Hamilton-Alonso 10-7
Pisteet 109-109

Ei kovin paljon paremmin ajettu kokemukseen nähden kaksinkertaiselta maailmanmestarilta Alonsolta, kun oli jo ajanut 5 täyttä kautta Minardilla ja Renautilla, Hamilton ajoi vasta ensimmäistä kauttaan. Mun mielestä tuosta alkoi Alonson rämpiminen, olisi pitänyt pärjätä paremmin tulokasta vastaan. Taitaa Hamilton olla tilastoiden mukaan aika ylivoimainen Kimiin verrattuna.:thumbup:
Verratessa Hamiltonin ja Kimin ensimmäistä F1-kautta tulee muistaa se, että Hamilton ajoi monta kautta pikkuformuloissa, kun taas Kimillä oli takanaan ainoastaan karting-kokemusta ja yksi kausi pikkuformuloista, vieläpä niin pienistä että niistä ei oikein voida edes puhua samana päivänä F1:n kanssa.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
On kyllä sinänsä totta, että Bruno varmastikin hyötyy eri tilanteissa enon nimestänsä ja tämä on varmasti helpottanut tiettyjä asioita. Täytyy kuitenkin muistaa, että Ayrtonin kuoleman jälkeen Brunon ura tyssähti kokonaan ja on käytännössä neljässä vuodessa noussut varmastikin F1-tasoiseksi kuskiksi.

Jos nousu jatkuu samaan malliin niin mistäs sen tietää mitä sieltä tulee. Tällä hetkellä itsellä ainakin henkilökohtaisesti juuri tämä olisi yksi mielenkiinnon kohde Brunon nousulle F1-tasolle.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse kyllä Buttonina menisin mieluummin STR:älle kuin jäisin ajamaan Hondan rippeillä...

Jos Richards tai joku saa tallin tuosta ensi kaudelle, tulee tiukka taisto Force Indian kanssa viimeisistä ruuduista... tai mitäs McLaren supportia Force India olikaan saamassa, voi olla että jäis tuo tiimi peränpitäjäksi... vaikka eihän sitä tiedä miten uusilla moottorilla ja ihan uudella aerolla onnais...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Olihan tuo uutinen melkoinen shokki monestakin syystä. Honda kun on ollut Ferrarin ohella se toinen suosikkitalli sarjassa.

Hondan tilanne on jaksanut ihmetyttää. Rahaa on heitetty menemään ovista ja ikkunoista, ja nyt kun viimeinkin olisi hyvät ellei loistavat mahdollisuudet saada jotakin takaisinkin, niin talli lyö ovet kiinni. Miksi näin radikaali ratkaisu kerralla? Eikö olisi ollut (ainakin aluksi) järkevämpää karsia sieltä täältä ja tuolta kuin lopettaa koko peli kerralla? Ymmärtäisin paniikkiratkaisun jos Honda Motor Company olisi välittömän konkurssin partaalla, mutta näinhän asia ei ole.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aiempi viestini: http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1155409&postcount=120

Mutta lasketaanko Prodrive ulkomaalaiseksi?

Tietty toinen juttu mitä tolla tarkotetaan; luulisi että ei-brittiläistä, onhan Nick Fry britti ja Honda F1 Racingin päämaja Brackleyssä.

Tai jos tuossa tarkoitetaan ulkomaalaista rahaa. Esim. kun Richardsin johtama sijoitusporukka Aston Martinin Fordilta osti, niin raha taisi tulla idästä...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Miksi näin radikaali ratkaisu kerralla? Eikö olisi ollut (ainakin aluksi) järkevämpää karsia sieltä täältä ja tuolta kuin lopettaa koko peli kerralla? Ymmärtäisin paniikkiratkaisun jos Honda Motor Company olisi välittömän konkurssin partaalla, mutta näinhän asia ei ole.
Moottoriurheilu tehdasohjelmana ei tuota voittoa ja se on helppo leikkauskohde. Eikä heikko menestys kahtena viime kautena varmaan asiaa vaikeammaksi tehnyt päättää.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Moottoriurheilu tehdasohjelmana ei tuota voittoa ja se on helppo leikkauskohde. Eikä heikko menestys kahtena viime kautena varmaan asiaa vaikeammaksi tehnyt päättää.
Epäilemättä, mutta nyt kokonaisuus jää silti sataprosenttisesti miinukselle. Kun jo aikoja sitten päätettiin panostaa kaikki mahdollinen kauteen 2009, niin olisihan jotain kannattanut edes yrittää.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Honda on myynnissä yhdellä punnalla.. Ostaskohan pois kuleksimasta ja myisi jollekin moottoriurheiluun hurahtaneelle miljardöörille 10 miljoonalla:ahem:
Ostaa eurolla kirpparilta ja laittaa keltaseen pörssiin myyntiin.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Moottoriurheilu tehdasohjelmana ei tuota voittoa ja se on helppo leikkauskohde. Eikä heikko menestys kahtena viime kautena varmaan asiaa vaikeammaksi tehnyt päättää.
Toyotalla ainakin aikaisemmin laskivat tuon markkinointibudjetiksi. Niissä summissa F1 ei mikään niin hirveän iso sijoitus olekaan.

Tosin Honda on Toyotaa pienempi firma ja koska menestystä ei ole aivan siihen mallin tullut, ei markkinointiarvoakaan voi pitää minään hyvänä. Itseasiassa sama pätee Toyotan kohdalla - varmasti osa sanoisi markkinointiarvon olevan jopa negatiivinen kun autoilla ei kilpailla voitoista.

Oishan se kiva nähdä Aston Martin ykkösissä :)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Epäilemättä, mutta nyt kokonaisuus jää silti sataprosenttisesti miinukselle. Kun jo aikoja sitten päätettiin panostaa kaikki mahdollinen kauteen 2009, niin olisihan jotain kannattanut edes yrittää.
Minä jaksan väittää, että lakki naulaan-päätöksen takana ei ollut yksiselitteisesti taloudelliset seikat. Kyä ne siellä jotain viksua hautoo....:idea:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Brawnilla ainakin suunnitelmat selvät mikäli ostajaa ei löydy:

F1-live.com sanoi:
54-year-old Brawn, who joined Honda one year ago following a long and successful career as technical director at Ferrari and Benetton, said he is less worried about himself.

He told Germany's Auto Motor und Sport: "If the team has to close, I'll just go fishing for a year, which is my hobby anyway."
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Oishan se kiva nähdä Aston Martin ykkösissä :)
Tuo on jo aika pitkälle viety... Vaikka Richards onkin Astonin puheenjohtaja ja Prodrive on hoitanut kisahommat Aston Martin Racing tarran alla - jo ennen Astonin omistajan vaihdosta. Plus, Aston Martin lomautti just kolmanneksen työntekijöistään ja GT/Le Mans -ohjelmakin näyttää valuvan pöntöstä alas...

Autosportista:
Sources suggest that Richards has been approached by two different consortiums – believed to be from the Middle East – asking him if he would be interested in running a team funded by them.

Speaking to The Daily Mail, however, Richards admitted that the current financial climate and changes that F1 are about to make, means it is far from certain he will decide to get involved.

"I'm keeping an open mind," he said. "You could say that the facilities Honda have make it an attractive proposition but I disagree. The overheads are not what would be needed in an age when Formula One is cutting costs. I won't rush into anything."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72400

-
 
Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Richardsin kommentti on kiinnostava. Hondalla on eräiltä osin sarjan edistyneimmät toimitilat, mutta kun kustannuksia yritetään vähentää se ei välttämättä olekaan hyvä asia. Toisin sanoen Hondalla ilmeisesti rahaa kuluu yleiskustannuksiin (overheads), niin paljon rahaa ettei tallin pyörittäminen pienemmällä mittakaavalla ole kannattavaa. Jos esim. tuulitunnelin ominaisuuksista vain murto-osaa pystytään käyttämään, maksetaan kokoajan turhasta.

Rivien välistä voidaan ehkä lukea myös se, että Richardsin mielestä on liikaa vaadittu, että ostaja työllistää 1/3 Hondan nykyisestä henkilökunnasta. Kustannussäästöjen myötä F1-tallin pitäisi pyöriä ehkä jopa alle sadalla henkilöllä.

On ironista, että ongelma Hondan tapauksessa on päinvastainen kuin Super Agurin tapauksessa. Super Agurilla ei ollut riittäviä toimitiloja omasta takaa, eikä tallia siksi kannattanut kenenkään ostaa, kun tallia ei voinut ilman Hondan jatkuvaa apua pyörittää. Hondalla puolestaan on liikaa resursseja.
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Force Afganistan tulee ja kovaa!

eli jos joku ei niinko kässänny ni afganistalainen miljönääri ostaa Hondan rippeet
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös