Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Kyllä se Button-Barrcihello -kaksikko muodostaa ihan tarpeeksi kovan kaksikon.

Kyllä molemmat rattimiehiä ovat ja kokemustakin löytyy. Toivottavasti ei vain siellä ihan häntäpäässä taas joudu sijoituksista kamppailemaan.
Niin, toivottavasti eivät joudu kamppailemaan keskenään kuka on viimeinen ja kuka toiseksi viimeinen..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Idea on se, että päihittääkö Bruno Rubensin ensi kaudella, jos ajaisi tämän kauden. Elikkä eihän keltanokkaa koskaan kannata ottaa kuljettajaksi kun ei ole kokemusta? vai?
Ei päihittäisi. Kyllä keltanokkia voi ottaa kuljettajaksi, mutta niiden pitäisi osoittaa jonkinlaista potentiaalia. Lisäksi tässä tilanteessa kokemus on joka tapauksessa potentiaalia merkittävämpi voimavara.
Mitä Brunon taitoihin tulee, niin en tosiaan ole sen kummemmin miestä seurannut alasarjoissa. Ei tainnut voittaa GP2:ssa mestaruutta, mutta ei sitä tainnut voittaa Buemi, Kovalainen tai Piquetkaan (kuten WebSlave vertasikin)..
Kovalainen kuitenkin antoi GP2:ssa paremmat näytöt, vaikka oli yhtä lailla sarjan kakkonen. Lisäksi hänellä on WSN:n mestaruus ja todistus vauhdista Rellun testeistä (ja Relluhan Heikin nosti).

Buemin ja Piquet'n nostoa itsekin vähän ihmettelen. Buemissa kyllä on mielestäni potentiaalia, mutta olisin antanut hänen kerätä kokemusta vielä yhden GP2-kauden ajan. No, Red Bull nostaa joka vuosi jonkun juniorinsa ja nyt oli Buemin vuoro.

Piquet'lla on ollut pikkusarjoissa kyllä nopeutta, mutta virheherkkyyttä ja yliyrittämistä liikaa. GP2-debyyttikauden saavutukset Bruno omalla debyyttikaudellaan kyllä ylitti, mutta jos Nelsonille teki toinen vuosi hyvää, niin olisi se tehnyt Brunollekin.
Ja jos Senna ei ole valmis ykkösiin, niin paljonko Brawn menettää jos auton vauhti ei yllä pistetaisteluun, ei ainakaan pisteitä? Paljonko sitten, rahaa säästävät.
En usko Brawnin lähtevän valmiiksi "me ollaan hävitty tää peli"-asenteella tulevaan kauteen. Ja koska testit on jääneet vähiin ja kauden aikana rajoittuu perjantaihin, Barrichellon kokemuksesta on hyötyä hieman keskentekoisen auton jatkokehittämiseksi.
Sitten tulee kysymys, entä ens vuonna? Ottaako taas Rubens vaiko joskus rohkenis ottaa riskin ja tempasis Sennan. Siellä voi olla Heikin tasonen tai Piquetin tasonen kaveri, mutta eipä se taida selvitä jos ei kokeile.
Minäkin heitän kysymyksen: Miksi juuri Senna? Miksei di Grassi, Hülkenberg, van der Drift tai Neel Jani?
 

Finnish Boy

Member
Liittynyt
28.2.2009
Viestit
22
Sijainti
Suomi
Hienoa, että Hondan tallille saatiin vihdoinkin ostaja ja erityisesti, että sen osti Ross Brawn. :thumbup: Kuskikaksikosta sen verran, että itse myös olisin halunnut nähdä Bruno Sennan Ykkösissä jo tällä kaudella, mutta ehkäpä sitä on parempi siirtää tulevaisuuten, jos ensi kaudella sitten saisi testata koko talven. Brunolla on ollut huonoa tuuria oikeastaan koko uran ajan ja olisi väärin, jos F1-ura ei toteutuisi talouden taantuman vuoksi. :( (Hänellä oli muistaakseni jo sopimus Hondan kanssa tai ainakin oli äärimmäisen lähellä sitä.) Moottorit tulevat Mersulta, jotka on viimeiset 2 vuotta olleet äärimmäisen luotettavia verrattuna Häkkisen ja Räikkösen aikoihin tallissa. Toivotaan, että niissä teho/luotettavuus-suhde on hyvä!
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Joo, kyllä Rubens varmaan Brunon päihittäs jos nyt ajaisivat yhdessä, mutta idea ei ollut siinä.

Idea on se, että päihittääkö Bruno Rubensin ensi kaudella, jos ajaisi tämän kauden. Elikkä eihän keltanokkaa koskaan kannata ottaa kuljettajaksi kun ei ole kokemusta? vai?

Nyt taas meinaan sitä, että jos Brawn jää vauhdin puolesta pistetaistelun ulkopuolelle tai nippa nappa pistetaistelussa, niin silloinhan ailahtelulla ei pahemmin ole väliä. Jolloin ei myöskään tallipisteissä rangaista siitä, ettei ajakaan joka kisa 10 sijalle. Jos tämä kausi on välivuosi auton puolesta, niin voisihan se olla sitä toisen kuljettajankin osalta.

Mitä Brunon taitoihin tulee, niin en tosiaan ole sen kummemmin miestä seurannut alasarjoissa. Ei tainnut voittaa GP2:ssa mestaruutta, mutta ei sitä tainnut voittaa Buemi, Kovalainen tai Piquetkaan (kuten WebSlave vertasikin)..

Ja jos Senna ei ole valmis ykkösiin, niin paljonko Brawn menettää jos auton vauhti ei yllä pistetaisteluun, ei ainakaan pisteitä? Paljonko sitten, rahaa säästävät..

Mutta jos auto on pistetaistelussa mukana vauhdin puolesta, niin silloin toki Rubens on parempi, tälle vuodelle.

Sitten tulee kysymys, entä ens vuonna? Ottaako taas Rubens vaiko joskus rohkenis ottaa riskin ja tempasis Sennan. Siellä voi olla Heikin tasonen tai Piquetin tasonen kaveri, mutta eipä se taida selvitä jos ei kokeile.
Siis silläkö ei ole sponsorien kannalta merkitystä, ajaako sijoituksesta 10 vai 20. ?
Raha kun taitaa muutenkin olla melko tiukassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jamie Greenin voi myös liittää listaan.
Siinähän sitten tulikin ne kolme kuskia, joilla oli edessään loistava tulevaisuus, mutta hautautuivat DTM:ään. Ainakin toistaiseksi. Albers sentään osoitti, että nousu DTM:stä ykkösiin on mahdollista.

-Edit- Eiköhän noiden kolmen kohtaloissa ole riittävästi syytä pitää DTM:ää melkoisena kuolemansuudelmana F1-toiveille, kuten aiemmin kirjoitin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Voihan DTM:ssä ihan hyvän uran kehittää sinänsä, ei tarvitse olla Ykkösissä että saa kilpa-autoilusta ammatin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
B.Senna ei esittänyt ylivoimaisia ajoja GP2 luokassa,kuten Hamilton,Piquet,Kovalainen tai Rosberg tekivät aikanaan ja taso luokassa on laskenut,joten Rubinhon palkkaaminen oli ainoa oikea ratkaisu.Jos joku GP2 ansaitsisi tilaisuuden,niin se on G.Pantano,joka dominoi viime kautta.Ikävä vaan että harvoin toisen tilaisuuden saa,mutta saihan Timokin.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Joo, kyllä Rubens varmaan Brunon päihittäs jos nyt ajaisivat yhdessä, mutta idea ei ollut siinä.

Idea on se, että päihittääkö Bruno Rubensin ensi kaudella, jos ajaisi tämän kauden. Elikkä eihän keltanokkaa koskaan kannata ottaa kuljettajaksi kun ei ole kokemusta? vai?

Nyt taas meinaan sitä, että jos Brawn jää vauhdin puolesta pistetaistelun ulkopuolelle tai nippa nappa pistetaistelussa, niin silloinhan ailahtelulla ei pahemmin ole väliä. Jolloin ei myöskään tallipisteissä rangaista siitä, ettei ajakaan joka kisa 10 sijalle. Jos tämä kausi on välivuosi auton puolesta, niin voisihan se olla sitä toisen kuljettajankin osalta.

Mitä Brunon taitoihin tulee, niin en tosiaan ole sen kummemmin miestä seurannut alasarjoissa. Ei tainnut voittaa GP2:ssa mestaruutta, mutta ei sitä tainnut voittaa Buemi, Kovalainen tai Piquetkaan (kuten WebSlave vertasikin)..

Ja jos Senna ei ole valmis ykkösiin, niin paljonko Brawn menettää jos auton vauhti ei yllä pistetaisteluun, ei ainakaan pisteitä? Paljonko sitten, rahaa säästävät..

Mutta jos auto on pistetaistelussa mukana vauhdin puolesta, niin silloin toki Rubens on parempi, tälle vuodelle.

Sitten tulee kysymys, entä ens vuonna? Ottaako taas Rubens vaiko joskus rohkenis ottaa riskin ja tempasis Sennan. Siellä voi olla Heikin tasonen tai Piquetin tasonen kaveri, mutta eipä se taida selvitä jos ei kokeile.
Jos Brawn & co uskoisivat ajavansa sijoista 16-20, Sennan pestaaminen olisikin ollut järkeenkäypää, mutta kun herra itse on sitä mieltä, ettei kyseessä tule olemaan mikään välivuosi.

Tsemppiä tälle yritykselle. :thumbup:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Hyvä että talli pystyy jatkamaan...

Mutta tarkemmin miettiessä tässä on kyseessä kaiken kähminnän äiti eikä minulta ainakaan heru sympatiaa Hondalle tai Brawnille joka nyt tietty riskeeraa omissa nimissään paljon...

Aika näyttää mutta taitaa onki olla valmiina seinällä...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ei päihittäisi.
No sitten Rubens oli oikia valinta, luulin, että tämä asia ei ole selvä.
En usko Brawnin lähtevän valmiiksi "me ollaan hävitty tää peli"-asenteella tulevaan kauteen.
Ok, viime kauden kuitenkin ajoivat tällä asenteella.
Minäkin heitän kysymyksen: Miksi juuri Senna? Miksei di Grassi, Hülkenberg, van der Drift tai Neel Jani?
Senna juuri siksi, että hän on käsittääkseni ainut näissä spekulaatioissa mukana ollut nuori kuljettaja. Ajattelisin varmaan ihan samalla tavalla, vaikka Sennan tilalla olisikin ollut di Grassi. Minä en sitä päättänyt, että Bruno oli leikissä mukana, vaan sen päättivät kaiketi media, Senna ja Brawn. Joten kysy heiltä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Siis silläkö ei ole sponsorien kannalta merkitystä, ajaako sijoituksesta 10 vai 20. ?
Raha kun taitaa muutenkin olla melko tiukassa.
Käsittääkseni Senna olisi ollut taloudellisesti hyvä valinta. En kuitenkaan tiedä, pitääkö tämä paikkaansa. Luultavasti näkyvyyttäkin olisi tullut enempi, melkein sijoituksesta riippumatta. Joten tämän spekulaation voisi jättää pois, kun ei tiedetä mihin suuntaan se näkyvyys keikahtaisi. Ainakaan itse en pidä selvänä.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Hyvä että talli pystyy jatkamaan...

Mutta tarkemmin miettiessä tässä on kyseessä kaiken kähminnän äiti eikä minulta ainakaan heru sympatiaa Hondalle tai Brawnille joka nyt tietty riskeeraa omissa nimissään paljon...

Aika näyttää mutta taitaa onki olla valmiina seinällä...
Tai jospa se nostettiin seinälle, jotta saisi pysyä siellä vielä jokusen vuoden. En jaksa uskoa, että noin korkean profiilin insinööri lähtisi mukaan vähänkään epäilyttävään toimintaan ja (hyvänen aika sentään) antaisi projektille vielä oman nimensä.

Eiköhän se lypsäminen, mitä näinä muutamina vuosina BARilla ja Hondalla harrastettiin, ole nyt historiaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Enpä pidä sitä mitenkään itsestäänselvänä, että tuore pikkuformuloiden keskinkertaisuus päihittäisi toisella kaudellaan vanhan pikkuformuloiden/kartingin huippunimen, joka on jo ajanut ykkösissä vuosikausia.

Ei ne kaikki uudet kuskit ole Lewis Hamiltoneja, monet niistä floppaavat vähän tai paljon.
Kuten itse edellisessä viestissä mainitsen:
Minä sanoi:
Ottaako taas Rubens vaiko joskus rohkenis ottaa riskin ja tempasis Sennan. Siellä voi olla Heikin tasonen tai Piquetin tasonen kaveri, mutta eipä se taida selvitä jos ei kokeile.
Mutta tässä myöhemmin on tullut viitteitä siitä, ettei Senna olisi Piquetia parempi kuski. Se taas tarkoittaa sitä, ettei häntä todella kannattanut palkata Rubensin tilalle. Ihmettelen vain, miksi hän on sitten keskusteluissa mukana? Ehkä siksi, että Senna (= Piquetin taso) ja Rubens ovat niin tasaväkisiä..? (jolloin siis kokemus tuli kuvaan mukaan)

Tämä olettamus ei sitten anna paljoa tilaa sille, että Senna voisi ollakin todella hyvä. Ehkä he tietävät sen kyllin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kylä itsellein tästä paistaa läpi tietynlainen omistautuminen ja halu olla mukana. Esimerkiksi David "Business" Richards ja kumppanit voi nähdä Formulat vain rahan ja hyödyn lähteenä.
Hookah tarkoitti "aidosti kiinnostuneella" henkilöllä Brawnia. Brawn on ingenjööri, ei bisnesmies (jos nyt ylipäätään voi sanoa että Brawn "osti" tallin). Tarkoitin että varikolta tuskin löytyy kovin montaa insinööriä tai mekaanikkoa joka ei ole melko kiinnostunut F1:stä.

...

Muutama turhahko video, mutta videopa kumminkin. Näyttääkö hitaalta? :rolleyes:

http://www.youtube.com/profile?user=rpuddle&view=videos



-
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös