Autot vm. 2009

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei mielestäni hassumman näköinen. Taikka sitten noihin lumiauroihin rupee jo tottumaan. :D
Takasiipi on vanhojen sääntöjen mukainen, eikä taitaisi mennä ponttoonitkaan läpi. Leveä etusiipi näyttää joistain kuvakulmista ihan hyvältä.
 

El Bastardo

Sgt. Baker
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
157
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Joo kyllä se takasiipi tekee etusiivestäkin ruman. Yksin etusiipi ei ole paha, mutta koko 2009 paketti on vielä kohtalaisen kammottava, jospa siihen tottuu.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ei kyl oo ollu esteettistä silmää niillä jotka on noi 2009 säännöt suunnitellu. Ite kun olis ekan mallin koneelle tehny uusilla säännöillä, niin olisin näppiksen oksennuksesta puhdistettuani ruvennu kyllä suunnittelemaan jotain muuta ;)

Itelle ei ulkonäkö merkitse juuri mitään, mutta kyllähän se siipien yhdistelmä on jotain aivan kauheeta. Toi McLaren vanhalla takasiivellä on vielä varsin jees.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
ongelma koskee myös etusiiven muotoilua, tai siis lähinnä tuota suoran tikkumaista horisontaalista keskiosaa, joka on siis standardoitu pakko. Ei se leveys pelkästään.

Olisi ollut hyvä, että keskiosaankin olisi saanut tehdä edes pieniä pyöristyksiä tai jotai pientä siipiviritystä. Nyt tilanne näyttää siltä, kun olisi laitettu 10 kilon tankoon 300 kilon painot päätyihin, elikkä aika sairas tyylitaju täytyy olla, että näistä jotenkin "makeita" saisi tässä asiayhteydessä. Ehkä niihin tottua voi, mutta en voi millään nähdä tilannetta, että näitä voisi pitää - tulevan takasiiven kanssa ennenkaikkea - tyylikkäämpinä ratkaisuina kuin edellisten kausien >2000 siipiä.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/formulakuvat/autot/2009/611077.jpg

Ei mielestäni hassumman näköinen. Taikka sitten noihin lumiauroihin rupee jo tottumaan. :D
Tuollaisena auto on hienompi kuin viime kauden versio, mutta kun siihen lisätään se hirveä takasiipi, niin se saa näyttämään koko F1-auton ihan helvetin rumalta. No, kaitpa noihin kapeisiinkin tottuu. Mielenkiinnolla jään odottamaan millaiselta Ferrari tulee näyttämään ensi vuoden ensimmäisissä testeissä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Onkos missään listaa kauden 2009 autojen julkaisupäivistä?
Alustavia ja ainakin lievästi epävirallisiahan nämä, mutta katsotaan:

Tammikuun 15. päivä:
- Ferrari
- Toyota

Tammikuun 16. päivä:
- McLaren:

Tammikuun 19. päivä:
- Williams
- Renault

Tammikuun 20. päivä:
- BMW Sauber

Helmi-Maaliskuu: (päivät tarkemmin määrittelemättä)
- Red Bull
- Toro Rosso
- Force India

Eikä Hondakaan vielä ole välttämättä pelistä täysin pois,.
 
Viimeksi muokattu:

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Alustavia ja ainakin lievästi epävirallisiahan nämä, mutta katsotaan:

Tammikuun 15. päivä:
- Ferrari
- Toyota

Tammikuun 16. päivä:
- McLaren:

Tammikuun 19. päivä:
- Williams
- Renault

Tammikuun 20. päivä:
- BMW Sauber

Helmi-Maaliskuu: (päivät tarkemmin määrittelemättä)
- Red Bull
- Toro Rosso
- Force India

Eikä Hondakaan vielä ole välttämättä pelistä täysin pois,.
oho, kausihan on jo ihan ovella, kymmenen päivää enää Ferrarin ja Toyon julkkareihin :eek!:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä Atlakselta (AFCA) tuoretta tietoa Ferrarin julkaisusta. Aikaistuu vähän. 11. tai 12.1..

The assembly of the F2009 is going well and if no problems arise the aim is to reveal the car on Sunday the 11th. It's then up to Massa to track-debut the new single seater the day after. --------------------------------------------------------------------------------
Ferrari is to officially announce the launch date of the F2009 today. Which, as I said is likely to be on Sunday. The assembly of the first chassis started last Friday.

After Massa will have given the new single seater its shake down at Fiorano on Monday the team will evaluate the weather, both in Italy as in Portugal. If the weather is favourable at Mugello, the Scuderia might just as well decide to test there. It's much closer to the factory and the team wasn't too happy with the Portimao circuit, there being a lot of wind and it being being difficult for the track to get 'rubberised'.

The time will have a some time to think it over: after the shake down the car will first be entirely disassembled to then be build up again.

KERS will in any case be in the car.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kausi 2009 voidaan kaiketijulista virallisesti avatuksi. Ferrari ehti ensimmäisenä ja oven takana vuorossa seuraavana on Toyota. Mielenkiinnolla voi odottaa myös BMW:n julkaisua, että saadaan vertailua siihen, mihin suuntaan testeissä nähtyä muotovaliota on saatu kehitettyä ;)

 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toivon ja odotan, että eri tallien autot poikkeaisivat huomattavasti toisistaan. Siinä valossa Bemarikin saa vaikka säilyä tuollaisena, vaikken siihen uskokaan.
Ferrari: pitkä pystynokka
BMW: lyhyt pystynokka?
McLaren: melko varmasti matala keula (samoin kuin Renaultilla)
Williams: mekaaninen KERS

Siinä nyt alkajaisiksi eroja.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Esittelyjä:

Ferrari Jan 12
McLaren Jan 16
BMW Jan 20
Renault Jan 19
Toyota Jan 15
Toro Rosso -
Red Bull Feb 9
Williams Jan 19
Force India -
Honda -
 
Ylös