Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ihme ettei hirveää itkua siitä että mclaren testaa autoa viime kauden takasiivellä, laiton, laiton, LAITON!!! :D
No lainaa nyt vielä muutaman kerran sama teksti ja vastaa jotain älytöntä. Meni vähän nimittäin ohi tämä vouhotus. :alppu:
Eihän sillä tietenkään ole mitään väliä sääntöjen osalta vaikka ajaisivat ilman koko siipiä tai pakoputkia ennen Melbournea. Ihan mukava vaan seurata tätä pakoputki hommaakin, nyt palattiin Ferrarille aikalailla vanhaan malliin sen lyhyemmän kokeilun jälkeen.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Meni vähän nimittäin ohi tämä vouhotus. :alppu:

Eihän sillä tietenkään ole mitään väliä sääntöjen osalta vaikka ajaisivat ilman koko siipiä tai pakoputkia ennen Melbournea.
Älä muuta sano. :alppu:

Itse keksin jopa selityksen miksi putkea on pidennetty. Nyt muotoillaan sopivaa putkea ja sitten rakennetaan kate siihen päälle. :idea:

Tai sitten saavat tälleen ilmaista medianäkyvyyttä. :thumbup:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Itse keksin jopa selityksen miksi putkea on pidennetty. Nyt muotoillaan sopivaa putkea ja sitten rakennetaan kate siihen päälle. :idea:

Tai sitten saavat tälleen ilmaista medianäkyvyyttä. :thumbup:
Minulla tuli ensimmäisenä mieleen että olivat jostain syystä joutuneet vaihtamaan putket testiautosta, menneet varaosarekkaan katsomaan ja sieltä on löytynyt vaan niitä pidempiä. No pakkohan siihen autoon on jotkut laittaa.
 

Mise

Well-known member
Liittynyt
7.3.2008
Viestit
90
Sijainti
Tampere
Ferrarilla on vaan omaksuttu Kimimäinen asenne ja haistatetaan paska kaikille ulkopuolisille vikisijöille. Mää en ymmärrä miks ne ylipäänsä lyhensi niitä putkia. Oisivat vaan lyöneet viä puolimetriä pitemmät Ron Denniksen -malliset putkenpäät, ni ois loppunu valitus hetkeks aikaa:tongue:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ihme ettei hirveää itkua siitä että mclaren testaa autoa viime kauden takasiivellä, laiton, laiton, LAITON!!! :D
Ehkäpä siksi että McLarenilla on nähty olevan myös laillinen takasiipi? Tuskinpa kukaan epäilee että ne tuolla 08 siivellä esiintyy Melboornessa :eek:
 

luca1100

Active member
Liittynyt
19.2.2009
Viestit
29
Mitäs mieltä olette tulevista varikkopysähdysten määristä? Mennäänkö vanhalla strategialla, eli kahdella stopilla? Vai kestävätkö renkaat yhden stopin verran? Itse henkilökohtasesti veikkaan että tullaan jopa näkemään 3pysähdyksen taktiikoita, koska auton paino on tänäkautena noin 100kg painavempi lähdössä, jolloin se tuo huomattavan lisärasituksen renkaille. Myös KERS aiheuttaa lisäkulumaa renkaissa? Voidaan ajatella että kilpailussa ajetaa 2/3 painavalla autolla ja 1/3 vanhalla kevyellä autolla. Mietteitä???
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse henkilökohtasesti veikkaan että tullaan jopa näkemään 3pysähdyksen taktiikoita, koska auton paino on tänäkautena noin 100kg painavempi lähdössä, jolloin se tuo huomattavan lisärasituksen renkaille.
Mihis tämä perustuu? Ei autojen pitäisi olla sen painavempia lähdössä kuin viime vuonnakaan.

Sikäli kun Bridgestonen lupaukset seosten isommista eroista pitävät paikkansa, uskoisin kahden pysähdyksen olevan edelleen se suosituin taktiikka. Kolme stoppia tosin nostanee suosiotaan johtuen siitä, että ilmeisesti suurin osa talleista on kokenut ongelmia takarenkaiden kestävyyden kanssa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitäs mieltä olette tulevista varikkopysähdysten määristä? Mennäänkö vanhalla strategialla, eli kahdella stopilla? Vai kestävätkö renkaat yhden stopin verran? Itse henkilökohtasesti veikkaan että tullaan jopa näkemään 3pysähdyksen taktiikoita, koska auton paino on tänäkautena noin 100kg painavempi lähdössä, jolloin se tuo huomattavan lisärasituksen renkaille. Myös KERS aiheuttaa lisäkulumaa renkaissa? Voidaan ajatella että kilpailussa ajetaa 2/3 painavalla autolla ja 1/3 vanhalla kevyellä autolla. Mietteitä???
Eikös siellä ole vielä se sama 600kg painoraja, sen päälle sitten polttoaineet. Itse luulen että 2 pysähdyksen taktiikalla jatkavat enimmäkseen, ellei sitten renkaiden kanssa ole onglemia, kun slickesissä sulava pinta ei voi paeta uriin.
 

luca1100

Active member
Liittynyt
19.2.2009
Viestit
29
Mihis tämä perustuu? Ei autojen pitäisi olla sen painavempia lähdössä kuin viime vuonnakaan.
Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.

Niin näillä perusteillä voisin ajatella että renkaat joutuvat kovempaan rasitukseen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.

Niin näillä perusteillä voisin ajatella että renkaat joutuvat kovempaan rasitukseen.
KERS ei nosta auton painoa, sillä minimipaino ei ole muuttunut ja kiesi saadaan kyllä painorajan alle KERSin kanssakin. Tämä paino-ongelma, josta on vouhotettu ei liity varsinaisesti painoon, vaan auton painopisteen hallintaan. Myöskään koko kisan bensoja ei tarvita, sillä välitankkaukset poistuvat vasta 2010. Samoin tuo 180-200 litraa on vanhentunut tieto, nykyisin pärjätään käsittääkseni nelisenkymmentä litraa vähemmällä.

Siinä saatat olla oikeassa, että KERSin käytöllä voi olla jotain vaikutuksia renkaiden kulumiseen.
 
Viimeksi muokattu:

TheStig

Tame Racing Driver
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
200
Sijainti
Pimennossa
Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.

Niin näillä perusteillä voisin ajatella että renkaat joutuvat kovempaan rasitukseen.
Kyllä kai niissä autoissa oli viime kaudellakin bensaa kisaan lähdettäessä? Eikä kerssin paino kasvata auton kokonaispainoa, vaan vapaasti liikuteltavia lisäpainoja on jouduttu vähentämään kerssin painon verran. Kyllä ne autot painaa tällä kaudella lähtöruudukossa ihan saman verrran kuin viime kaudellakin.

EDIT: hidas
 

luca1100

Active member
Liittynyt
19.2.2009
Viestit
29
KERS ei nosta auton painoa, sillä minimipaino ei ole muuttunut ja kiesi saadaan kyllä painorajan alle KERSin kanssakin. Tämä paino-ongelma, josta on vouhotettu ei liity varsinaisesti painoon, vaan auton painopisteen hallintaan. Myöskään koko kisan bensoja ei tarvita, sillä välitankkaukset poistuvat vasta 2010. Samoin tuo 180-200 litraa on vanhentunut tieto, nykyisin pärjätään käsittääkseni nelisenkymmentä litraa vähemmällä.

Siinä saatat olla oikeassa, että KERSin käytöllä voi olla jotain vaikutuksia renkaiden kulumiseen.
No niimpäs onkin.:dunno: Olen siis vuoden liian ajoissa. Mielestäni välitankkaus olisi voinut poistua jo tällä kaudella. Eli yhdyn siis 1-2stopin strategioihin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275


Toyotalla majakka kylessä ja todellinen pissapoika takarenkaita varten.
Jos jätetään huumori pois, niin oisko tuo kamera joka kuvaa takarengasta vai?




Vähän näkyy huonosti, mutta kai tuossa Ferrarissa on pikkusen suuremmat reiät jäähdytysilman ulostulolle kuin McLarenissa. Vielä ei oo diffuusoriin tehty muutoksia, mutta niiku Costa sanoi, seuraava kunnon päivitys tulee seuraaviin testeihin Jereziin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös