Niin,eikös FIA kieltänyt kaikki aerodynamiikkaan vaikuttavat ulokkeet.Tasan tarkkaan on.
Niin,eikös FIA kieltänyt kaikki aerodynamiikkaan vaikuttavat ulokkeet.Tasan tarkkaan on.
Poikkeuksia on, muttei tuolla kohdin, missä Ferrarin putket sijaitsevat.Niin,eikös FIA kieltänyt kaikki aerodynamiikkaan vaikuttavat ulokkeet.
Kuvan putki tulee yli sallitun ulos.Poikkeuksia on, muttei tuolla kohdin, missä Ferrarin putket sijaitsevat.
Vasta kisaviikonloppuna.Tasan tarkkaan on.
mutta on ainakin vaakatasossa. (silmäni mukaan)Kuvan putki tulee yli sallitun ulos.
Ihme ettei hirveää itkua siitä että mclaren testaa autoa viime kauden takasiivellä, laiton, laiton, LAITON!!!Tasan tarkkaan on.
Loistava veto Ovat hitsanneet pätkät takasin....Ferrari esitellyt uuden pakoputken, entistä laittomampi.
No lainaa nyt vielä muutaman kerran sama teksti ja vastaa jotain älytöntä. Meni vähän nimittäin ohi tämä vouhotus. :alppu:Ihme ettei hirveää itkua siitä että mclaren testaa autoa viime kauden takasiivellä, laiton, laiton, LAITON!!!
Älä muuta sano. :alppu:Meni vähän nimittäin ohi tämä vouhotus. :alppu:
Eihän sillä tietenkään ole mitään väliä sääntöjen osalta vaikka ajaisivat ilman koko siipiä tai pakoputkia ennen Melbournea.
Minulla tuli ensimmäisenä mieleen että olivat jostain syystä joutuneet vaihtamaan putket testiautosta, menneet varaosarekkaan katsomaan ja sieltä on löytynyt vaan niitä pidempiä. No pakkohan siihen autoon on jotkut laittaa.Itse keksin jopa selityksen miksi putkea on pidennetty. Nyt muotoillaan sopivaa putkea ja sitten rakennetaan kate siihen päälle. :idea:
Tai sitten saavat tälleen ilmaista medianäkyvyyttä. :thumbup:
Ehkäpä siksi että McLarenilla on nähty olevan myös laillinen takasiipi? Tuskinpa kukaan epäilee että ne tuolla 08 siivellä esiintyy MelboornessaIhme ettei hirveää itkua siitä että mclaren testaa autoa viime kauden takasiivellä, laiton, laiton, LAITON!!!
Mihis tämä perustuu? Ei autojen pitäisi olla sen painavempia lähdössä kuin viime vuonnakaan.Itse henkilökohtasesti veikkaan että tullaan jopa näkemään 3pysähdyksen taktiikoita, koska auton paino on tänäkautena noin 100kg painavempi lähdössä, jolloin se tuo huomattavan lisärasituksen renkaille.
Eikös siellä ole vielä se sama 600kg painoraja, sen päälle sitten polttoaineet. Itse luulen että 2 pysähdyksen taktiikalla jatkavat enimmäkseen, ellei sitten renkaiden kanssa ole onglemia, kun slickesissä sulava pinta ei voi paeta uriin.Mitäs mieltä olette tulevista varikkopysähdysten määristä? Mennäänkö vanhalla strategialla, eli kahdella stopilla? Vai kestävätkö renkaat yhden stopin verran? Itse henkilökohtasesti veikkaan että tullaan jopa näkemään 3pysähdyksen taktiikoita, koska auton paino on tänäkautena noin 100kg painavempi lähdössä, jolloin se tuo huomattavan lisärasituksen renkaille. Myös KERS aiheuttaa lisäkulumaa renkaissa? Voidaan ajatella että kilpailussa ajetaa 2/3 painavalla autolla ja 1/3 vanhalla kevyellä autolla. Mietteitä???
Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.Mihis tämä perustuu? Ei autojen pitäisi olla sen painavempia lähdössä kuin viime vuonnakaan.
KERS ei nosta auton painoa, sillä minimipaino ei ole muuttunut ja kiesi saadaan kyllä painorajan alle KERSin kanssakin. Tämä paino-ongelma, josta on vouhotettu ei liity varsinaisesti painoon, vaan auton painopisteen hallintaan. Myöskään koko kisan bensoja ei tarvita, sillä välitankkaukset poistuvat vasta 2010. Samoin tuo 180-200 litraa on vanhentunut tieto, nykyisin pärjätään käsittääkseni nelisenkymmentä litraa vähemmällä.Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.
Niin näillä perusteillä voisin ajatella että renkaat joutuvat kovempaan rasitukseen.
Kyllä kai niissä autoissa oli viime kaudellakin bensaa kisaan lähdettäessä? Eikä kerssin paino kasvata auton kokonaispainoa, vaan vapaasti liikuteltavia lisäpainoja on jouduttu vähentämään kerssin painon verran. Kyllä ne autot painaa tällä kaudella lähtöruudukossa ihan saman verrran kuin viime kaudellakin.Totta unohdin mainita, että KERS järjestelmähän tuo 30kg lisää paino siihen vaadittuun 600kg jolloin auton paino on 630kg plus sitten koko kisan bensat 180-200L (Oletetaan virheellisesti että 1 L bensaa painaa 1kg) niin tällöin saan auton lähtöpainon 100kg korkeammaksi. Itseasiassa tässä voisi todeta, että lähtöpaino on suurempi kuin 100kg.
Niin näillä perusteillä voisin ajatella että renkaat joutuvat kovempaan rasitukseen.
No niimpäs onkin.:dunno: Olen siis vuoden liian ajoissa. Mielestäni välitankkaus olisi voinut poistua jo tällä kaudella. Eli yhdyn siis 1-2stopin strategioihin.KERS ei nosta auton painoa, sillä minimipaino ei ole muuttunut ja kiesi saadaan kyllä painorajan alle KERSin kanssakin. Tämä paino-ongelma, josta on vouhotettu ei liity varsinaisesti painoon, vaan auton painopisteen hallintaan. Myöskään koko kisan bensoja ei tarvita, sillä välitankkaukset poistuvat vasta 2010. Samoin tuo 180-200 litraa on vanhentunut tieto, nykyisin pärjätään käsittääkseni nelisenkymmentä litraa vähemmällä.
Siinä saatat olla oikeassa, että KERSin käytöllä voi olla jotain vaikutuksia renkaiden kulumiseen.