Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Hiukan OT.

Koska luulette KERSsin tulevan siviiliautoihin?

Asiaan. Miksei F1 autojen kokonaismassaa ole määritelty siis kuljettajan kanssa ja siitä sitten tehty minimipaino?

Ei ole reilua, jos isommat kuljettajat joutuvat huonompaan asemaan kuin kevyemmät. Kohta sarjassa ajaa vain aasialaisia :)

Ohan noita Piriuksia ym. Suomenkin teillä mm. takseina. Ylihintaisia painavia p....ja. Jenkeissä hybridien myynti tippu lähemmäs 50% laman tullessa. Vehkeen edut, kallis, painava, kallis huoltaa, pienet tilat, kallis ja kallimaksi käy...


http://www.greenmotorsport.com/green_motorsport/news_and_information/3,1,388,1,27451.html

Oikeat sähköautot voittaa noi mennen tullen kunhan nyt tulevat ja tulevathan ne...
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Asiaan. Miksei F1 autojen kokonaismassaa ole määritelty siis kuljettajan kanssa ja siitä sitten tehty minimipaino?

Ei ole reilua, jos isommat kuljettajat joutuvat huonompaan asemaan kuin kevyemmät. Kohta sarjassa ajaa vain aasialaisia :)
Nykysäännön mukaan minimipaino 605 kg sisältää kuskin. Raskaammat kuskit kärsivät vain painojakauman vuoksi, ei siksi, että auto olisi heillä raskaampi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Moe :thumbup:

Perusteita väittämälle ei löydy...

BMW varmaan on tehnyt parhaansa mutta vielä ei ole esittää mitään ei siis yhtään mitään. Näyttävät sitten radalla?
Mille väittämälle?

Edelleen uskon ja luulen, että BMW on KERS:n suhteen valmiimpi kuin muut tallit. Tämä ei ole mikään väittämä, vaan mielipide ja uskomus.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Edelleen uskon ja luulen, että BMW on KERS:n suhteen valmiimpi kuin muut tallit. Tämä ei ole mikään väittämä, vaan mielipide ja uskomus.
Sama täällä. Lisäksi veikkaan vähän että kun vihdoin päästään Australiaan, olosuhteet, kilpailutapahtumat ja kehitystyön sen hetkinen vaihe sanelevat pitkälti sen, kuka hyötyy KERS:stä eniten. En nimittäin usko että KERS:iä käyttävät tallit ottavat käyttöönsä sen 60kW 6,8 sekunnin ajaksi per kierros (vai miten se meni) ainakaan kuumissa olosuhteissa, vaan sieltä saatetaan ottaa esimerkiksi 40kW 5 sekunnin ajaksi tms. Jos joku talli yllättää olemalla selkeän ylivoimainen jopa ilman KERS:iä (joko oman paremmuuden tai muiden virheiden kautta), saatetaan KERS:iä säästellä sen kestävyyden ollessa kilpailuolosuhteissa vielä osittainen kysymysmerkki.

Yritän siis sanoa sitä, että paljon tehoa (ja samalla paljon lämpöä akustoissa ja johtimissa) tuottava "paras" KERS ei välttämättä tuota tallille sen kummempaa hyötyä, kuin vähemmän tehokas ja vähemmän lämpöä tuottava, mutta luotettavampi KERS toisen tallin autossa. Kilpailutaktiikat ja kilpailutilanteet määrittävät kuinka paljon tallit pääsevät käyttämään KERS:iä, kuinka paljon sitä kannattaa käyttää ja minkälaisilla tehoilla.

Mielestäni siis tallien KERS:ien rankkaaminen "paremmuusjärjestykseen" ei ole tässä vaiheessa mielekästä, sillä järjestelmät ovat vielä vahvasti kokeiluasteella ja suuret tehot tuottavat aina niitä lämpöongelmia jne., jolloin "tehokkain" tai "kestävin" järjestelmä ei välttämättä ole se paras. Ellei joku talli ole sitten löytänyt sellaista viisastenkiveä jolla on saatu aikaan fysiikan lakeja murtava KERS. Enkä nyt viittaa BMW:hen. ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edelleen uskon ja luulen, että BMW on KERS:n suhteen valmiimpi kuin muut tallit. Tämä ei ole mikään väittämä, vaan mielipide ja uskomus.
Mulla taas on usko että Honda ja BMW olis ne kärkitiimit KERS:n suhteen, ne on kaks tiimiä jotka on ollu melkein tyystin hiljaa KERS:n suhteen jo pitkään = kaikki menee suunnitellusti?
(tietty Hondan tiimin tilasta vaikee sanoo kenenkään mitn kun kerran on punakynä sauhunnut Hondalla)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Edelleen uskon ja luulen, että BMW on KERS:n suhteen valmiimpi kuin muut tallit. Tämä ei ole mikään väittämä, vaan mielipide ja uskomus.
Voip olla. Mutta ainakin BMW on innostunein KERSistä. Kaikkihan sen haluaa saada toimimaan enkä usko että mikään talli jättää käyttämättä koko kauden kerssiä. Ainakaan suunnitelmat auton suunnitteluun ilman Kerssiä koko kaudeksi tuskin lienee kellään.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ainakaan suunnitelmat auton suunnitteluun ilman Kerssiä koko kaudeksi tuskin lienee kellään.
Eikös nuo tallit lähes poikkeuksetta rakentaneet kahta autoa vielä kuukaus-pari sitten, kersillä ja ilman. Kerssittömän kehitys varmasti alkaa olemaan aika jäädytetty.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eikös nuo tallit lähes poikkeuksetta rakentaneet kahta autoa vielä kuukaus-pari sitten, kersillä ja ilman. Kerssittömän kehitys varmasti alkaa olemaan aika jäädytetty.
Joo näin määkin muistelen, tais olla Ferrari ainai yks semmone talli joka suunnitteli kahta autoa ja varmaan muutama muukin. Eipä oo nyt sitten kuulunut mitään. Paitsi että Toyota taitaa keskittyä täysin KERSittömään autoon, kai niillä lerssi joskus tulee, mutta puheitten mukaan ajelevat ilman kersiä.. Saa nähä mikä on Williamsin tilanne, jospa tallit vähän valottas juttujaan Jerezin testien aikaan niin pääsis hivenen kärryille..

se vaa tahtoo olla vielä niin, että tallin jutut ja tiedotteet ei välttämättä oo sitä just totuutta, vaan semmosta mielikuvien heittämistä muiden ihmisten mieleen.. Oli se sitten narraamista hyvään tai huonoon suuntaan..
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Force Indian uusi F1-ajokki radalle sunnuntaina

MTV3.fi sanoi:
Force Indian uusi F1-ajokki radalle sunnuntaina
23.02.2009 19:23

Formula 1 -talli Force India testaa uutta ensi kauden ajokkiaan ensi sunnuntaina Espanjan Jerezissä. Talli tiedotti asiasta maanantaina.

Uutta Mercedes-moottorilla varustettua VJM02-ajokkia testaavat tallin kisakuljettajat Giancarlo Fisichella ja Adrian Sutil.

Viime kaudella Ferrarin moottoreita käyttänyt Force India ei saanut viime kaudella pistettäkään MM-sarjassa.

F1-kausi 2009 alkaa marraskuun lopulla Australian Melbournessa.

(MTV3-Reuters)
VJM02 taitaa olla viimeinen varsinainen julkistettava auto? Toro Rosso tuo radalle RB5-tutkielman ja tietysti entisen Hondan pulkka tulee vielä myöhemmin, jos on tullakseen.

Enpäs tiennytkään että F1-kausi alkaa vasta marraskuussa. Onkohan ne kännissä siellä Maikkarilla kun suomentavat näitä juttuja. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Enpäs tiennytkään että F1-kausi alkaa vasta marraskuussa. Onkohan ne kännissä siellä Maikkarilla kun suomentavat näitä juttuja. :thumbup:
Tulee aikamoinen kiire ajaa kaikki 17 kisaa, kun päätöskisa on niinkin myöhään kuin 1. marraskuuta. :D
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1353
Enpäs tiennytkään että F1-kausi alkaa vasta marraskuussa. Onkohan ne kännissä siellä Maikkarilla kun suomentavat näitä juttuja. :thumbup:
Maikkarin nettiuutisointi on viime kuukausina ollut todella ala-arvoista. Ei ainoastaan formulapuolella, vaan koko sivustolla. Järkyttävästi asiavirheitä, kirjoitusvirheitä ja seiskapäivää -tason otsikointia.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Maikkarin nettiuutisointi on viime kuukausina ollut todella ala-arvoista. Ei ainoastaan formulapuolella, vaan koko sivustolla. Järkyttävästi asiavirheitä, kirjoitusvirheitä ja seiskapäivää -tason otsikointia.
Ainakin teksti-tv-sivuille ovat saaneet aikaan huomattavan parannuksen. Uutiset ovat nyt kutakuinkin järjestyksessä pääsivun luettelossa. Älkää olko niin ankaria pikkuasioista.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Huomenna alkaa Jerezissä sitten 5p testit.

-------su------ma----ti-----ke-----to
BMW: Kubica Kubica Kubica Heidfeld Heidfeld
Ferrari: Massa Massa Massa Raikkonen Raikkonen
Force India: Sutil Sutil Fisichella Fisichella
McLaren: Pedro Heikki Heikki Lewis Lewis
Renault: Piquet Piquet Alonso Alonso
Red Bull: Vettel Vettel Webber Webber Webber
Toyota: Kobayashi Glock Glock Trulli Trulli
Williams: Rosberg Rosberg Rosberg Nakajima Nakajima

Renault ja Force taitaa lopettaa jo keskiviikkona. Toro Rosso ajaa Adriassa, Italiassa keskiviikosta perjantaihin yksityistestit.

Sääennuste ei hyvältä näytä..

Sunday
Light Rain Shower

* Light Rain Shower
* Max: 15°C 59°F
* Sunrise: 07:53

Monday
Light Rain

* Light Rain
* Max: 14°C 57°F
* Sunrise: 07:52

Tuesday
Heavy Rain Shower

* Heavy Rain Shower
* Max: 13°C 55°F
* Sunrise: 07:51

Wednesday
Heavy Rain

* Heavy Rain
* Max: 12°C 54°F
* Sunrise: 07:49


Saa nähdä tuoko Ferrari uudet siivet ja pakoputken, kuulema näitä on testattu Italiassa.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mukava seurata Forcen ja muidenkin tallien testejä, nyt kun ajavat lähes kaikki samalla radalla ja monta päivää..

Pääseeköhän ex-Honda vielä mukaan testeihin?

Toivottavasti sää ois siedettävä, saisivat kilometrejä ja muutenkin sais vähän paremman kuvan miten kukin hommansa hoitaa..

Ja hyvä ettei Toro oo kärjessa vetelemässä otsikoita puoleensa, kohtalaisen tylsää kateltavaa ku vanhalla autolla ajelevat. Paitsi joko ajavat yksitystestit uudella pirssillä?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ja hyvä ettei Toro oo kärjessa vetelemässä otsikoita puoleensa, kohtalaisen tylsää kateltavaa ku vanhalla autolla ajelevat. Paitsi joko ajavat yksitystestit uudella pirssillä?
Uudella.


A Friendly Message To The Media...
26 | 02 | 09

If you know what’s good for you: keep away from Adria.

The story that we are due to shakedown our new car at the Adria circuit at some point during week-commencing 2nd March seems to have caused confusion in sections of the media.

So, just to make it clear, if and when we do go to Adria, it will be a private test behind closed doors and nobody is allowed in.

Save yourself the trip and stay away. Otherwise our friendly Security Guards, Doug and Dinsdale Pirhana might be forced to nail your pelvis to the floor with a cake-stand. Toro Rosso
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
1. F. Massa Ferrari 248 F1 1:22.149 6 pit
2. K. Kobayashi Toyota TF109 1:22.462 +0.313 4 pit
3. G. Fisichella Force India VJM-02 1:22.959 +0.810 4 pit
4. R. Kubica BMW Sauber F1.09 1:23.266 +1.117 5 pit
5. N. Rosberg Williams FW28 1:23.466 +1.317 5 pit
6. N. Piquet Jr. Renault R29 1:23.544 +1.395 4 pit
7. P. de la Rosa McLaren MP4-24 1:25.732 +3.583 8 pit

Ensimmäisiä aikoja Jerezistä. Vielä ei ainakaan sada.

http://www.f1today.nl/live-update/2009/03/01/circuito-de-jerez/
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Nyt on sitten ferrarilla uusittu pakoputkisto lailliseksi. Kunnollisia kuvia ei vielä oikein ole mutta tässä yksi:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Taitaa olla. Ainakin on uudistunut siitä aluksi esitellystä mallista.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös