Edelleen uskon ja luulen, että BMW on KERS:n suhteen valmiimpi kuin muut tallit. Tämä ei ole mikään väittämä, vaan mielipide ja uskomus.
Sama täällä. Lisäksi veikkaan vähän että kun vihdoin päästään Australiaan, olosuhteet, kilpailutapahtumat ja kehitystyön sen hetkinen vaihe sanelevat pitkälti sen, kuka hyötyy KERS:stä eniten. En nimittäin usko että KERS:iä käyttävät tallit ottavat käyttöönsä sen 60kW 6,8 sekunnin ajaksi per kierros (vai miten se meni) ainakaan kuumissa olosuhteissa, vaan sieltä saatetaan ottaa esimerkiksi 40kW 5 sekunnin ajaksi tms. Jos joku talli yllättää olemalla selkeän ylivoimainen jopa ilman KERS:iä (joko oman paremmuuden tai muiden virheiden kautta), saatetaan KERS:iä säästellä sen kestävyyden ollessa kilpailuolosuhteissa vielä osittainen kysymysmerkki.
Yritän siis sanoa sitä, että paljon tehoa (ja samalla paljon lämpöä akustoissa ja johtimissa) tuottava "paras" KERS ei välttämättä tuota tallille sen kummempaa hyötyä, kuin vähemmän tehokas ja vähemmän lämpöä tuottava, mutta luotettavampi KERS toisen tallin autossa. Kilpailutaktiikat ja kilpailutilanteet määrittävät kuinka paljon tallit pääsevät käyttämään KERS:iä, kuinka paljon sitä kannattaa käyttää ja minkälaisilla tehoilla.
Mielestäni siis tallien KERS:ien rankkaaminen "paremmuusjärjestykseen" ei ole tässä vaiheessa mielekästä, sillä järjestelmät ovat vielä vahvasti kokeiluasteella ja suuret tehot tuottavat aina niitä lämpöongelmia jne., jolloin "tehokkain" tai "kestävin" järjestelmä ei välttämättä ole se paras. Ellei joku talli ole sitten löytänyt sellaista viisastenkiveä jolla on saatu aikaan fysiikan lakeja murtava KERS. Enkä nyt viittaa BMW:hen.