Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mites nää liittyy toisiinsa? Takajarrujen jäähdytykseen voikin liittyä, mutta ponttoonien sisään menevään ilmaan en usko takasiiven vielä vaikuttavan...
Jostakin se ilma tulee myös ulos, ja siihen takasiipi vaikuttaa.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
No niin, voi sanoa et yllättynyt hiukan ex-hondan vauhdista ja vielä enemmän mäkistä. Ei se Bemukaan huonolta vaikuta jos ei vaikuta Ferrarikaan.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jostakin se ilma tulee myös ulos, ja siihen takasiipi vaikuttaa.
Eikai takasiipi varsinaisesti "ime" ilmaa autosta, eli eikai se takasiipi vaikuta moottorin jäähdytykseen millään tavalla. (paitsi jos suoranopeus parempi -> jäähdytys tehokkaampi)
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Mersulle aika nöyryyttävää jos Mclaren jää BGP:n jalkoihin kauden alussa.

Norbertin avautumista odotellessa..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Hauki tuolla saksalaisilla sivuilla kovasti selittää että Mäkiltä ei puutu vauhtia.

Ovat kuulemma vaan olleet ulkona kun rata ei oo nopeimmillaan? :alppu:

Niin tai näin pakka on sopivan auki näin kauden alussa. :thumbup:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mersulle aika nöyryyttävää jos Mclaren jää BGP:n jalkoihin kauden alussa.
Mahtavaltahan toi kuulostais. Ei tulis Elwikselle nauramisesta loppua. Eihän se kuskin piikkiin menis, mut kokis sekin pikaisen palautuksen maanpinnalle. Tuskin BGP:N jalkoihin kovin moni jää, mutta joiltain muilta Mäkkäri voi/vois ottaa takkiin. :thumbup:
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Tuota minäkin PR-vedolla lähinnä ajoin takaa. Tyhjillä tankeilla ajelevat välillä muutkin, mutta liekö Brawnilla jätetty ballastitkin pois. ;)
toisaalta, kyllä brawnin tulisi hyödyntää jäljellä oleva aika testaamiseen niin hyvin kuin mahdollista ja jättää pr:t minimiin. kyllähän ilman ballastejakin saadaan joitain asioita testailtua, mutta kaipa se oikeanpainoinen auto antaisi täsmällisempää dataa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
toisaalta, kyllä brawnin tulisi hyödyntää jäljellä oleva aika testaamiseen niin hyvin kuin mahdollista ja jättää pr:t minimiin. kyllähän ilman ballastejakin saadaan joitain asioita testailtua, mutta kaipa se oikeanpainoinen auto antaisi täsmällisempää dataa.
No jos nyt pitkällä tähtäimellä ajattelee, niin tässä ei ollut mitään järkeä. F1 ei edelleenkään ole ilmaista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
toisaalta, kyllä brawnin tulisi hyödyntää jäljellä oleva aika testaamiseen niin hyvin kuin mahdollista ja jättää pr:t minimiin. kyllähän ilman ballastejakin saadaan joitain asioita testailtua, mutta kaipa se oikeanpainoinen auto antaisi täsmällisempää dataa.
Bobakki tähän ottikin jo kantaa Honda-ketjun puolella. Kevyempi auto ei olennaisesti vaikuta luotettavuustesteihin. Käyttäytymistestit ovat sitten erikseen, mutta eiköhän siellä lähdetä ensitesteissä ihan perusasioista ja siirrytä hienosäätöön myöhemmin. Eli oiva tilaisuus samalla näyttää lupaavan hyvältä.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Onkohan tuosta missään mitään dataa? Siis tyyliin, että aina kun McLaren oli varikolla ajoivat radalla olevat autot yhtäkkiä muutamia sekunteja nopeampia kierroksia.
totuus oli verhoiltu rivien taakse: mäkki on epäluotettava.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu

vs.


Kiinnitäkääpä huomio noihin Mclarenin eturipustuksiin, on siinä kerrakseen tukivarsia ja muuta sälää paljon verrattuna esim. Ferrariin
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ferrarin tiedote:
Kimi Raikkonen went on track today for the Team from Maranello. The Finnish driver worked on the best setup and compared different aerodynamic solutions - amongst them a new front and back wing. But Kimi also worked on the car's overall reliability.
After a morning with some small problems - with a couple of long stops at the box when the mechanics worked on the car's underbody, and just 25 laps, in the afternoon he was out on the track for 81 laps, while also some start simulations from the grid were carried out at the end of the day.
Kimi's fastest lap was driven in 1.20.908, just behind the 1.20.338 by BMW's Nick Heidfeld in what seemed to be a qualiftying simulation.
"It was a good day, although we couldn't drive a lot, at least not as much as we had planned," Kimmi said. "The car seems to react really well to our setups and to the modifications carried out. It's comforring to know that, because it means that we're heading in the right direction. I know I'm repeating myself, but I have to say it again: it's still too early to understand where we are compared to the others. We have to wait untial Melbourne to have a clear idea."
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kiinnitäkääpä huomio noihin Mclarenin eturipustuksiin, on siinä kerrakseen tukivarsia ja muuta sälää paljon verrattuna esim. Ferrariin
No ei sielä yhtään sen enempää oo... Ferrarilla on vaan ohjausvarsi (mikälie viimesen päälle oikee nimi) ylemmän kolmiotukivarren kanssa samassa tasossa.

Mutta se on totta, että paljo siistimmältä Ferrarin järjestely näyttää.

Toki jousitusgeometriatkin on erilaiset, näkee jousituksen työntötangon sijainnista ja asennosta sekä kolmiotukivarsien asennosta. Sitä en sit enää osaa sanoo, että kumpi on parempi missäkin...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eturipustuksista vielä:




Edestä mäkkikään enää niin sotkuselta näytä.

Ferrarilla näyttäs olevan muuten selkeesti eniten vaakatasossa kolmiotukivarret. Eli siis alimmat kiinnityspisteet. Onko tästä mitään johtopäätöstä vedettävissä?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös