Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Siis miten tuo siipi on irronnut? Juuri kun auto on pysähtynyt niin siipi tippunut renkaiden eteen? Ei se näytä rengasvalliinkaan osuneen. Ja vauhdissahan se olisi ajanut siiven yli.

E: Vissiin siiven vasen kulma kauhassu maahan ja siitä irronnut. Kuvakulma vähän hämäs.
Irtoaakohan siivet nykyisin jokaisella nurmikkoreissulla?
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä, siltä näyttää. Mikä huonointa, niin siivet näyttää irtoovaan kannakkeiden jommasta kummasta päästä. Jolloin siipi tippuu auton eteen ja jää luultavasti jumiin johonkin eturenkaiden taakse. Kuinka kestää etufillarit ajaa siiven yli? Vielä kun päätylevyt on kokolailla keskellä rengasta.
Sillä tavalla ne on irronneet jo vuosikaudet. Eihän ne voi irrota ku sieltä mistä ne on kiinni. Päätylevytkin ovat olleet renkaan edessä ties kuinka pitkään.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1999
Onkohan Larenilla nyt jotain oikeitakin ongelmia, vähän siltä alkaisi näyttämään, mutta toisaalta katsotaan nyt vielä jokunen viikko ja arvostellaan vasta aika-ajojen jälkeen.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Onkohan Larenilla nyt jotain oikeitakin ongelmia, vähän siltä alkaisi näyttämään, mutta toisaalta katsotaan nyt vielä jokunen viikko ja arvostellaan vasta aika-ajojen jälkeen.
Nyt oikeita ongelmia? Johan se on nyt tallin puoleltakin myönnetty että ollaan jäljessä aikataulusta ja uusien aeropakettien tuonti meni aivan viime tinkaan. Onhan tässä parina viikkona vekslattu osia kiitettävästi:
- Puolenkymmentä uutta takasiipeä, ensimmäinen toimiva 08-siiven tilalle vasta viime viikolla.
- 2-3 etusiipeä
- muutama eri nokka
- muutama eri takakate + pakoputki ratkaisu
- ponttoonien ilmanottoaukkoja suurennettu
+ kilometrimäärään suhteutettuna todella paljon teknisiä ongelmia

Selvästi paketti vielä hajallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Onkohan Larenilla nyt jotain oikeitakin ongelmia, vähän siltä alkaisi näyttämään, mutta toisaalta katsotaan nyt vielä jokunen viikko ja arvostellaan vasta aika-ajojen jälkeen.
Voihan niillä aerodynamiikan kanssa hieman ogelmia olla, mutta eiköhän ne Australiaan saa jo hieman toimivamman paketin. Vapaissa harjoituksissa sitten ainakin voi jo vauhtia arvioida.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Third day of testing at the Catalunya Circuit

Maranello, 11th March
Circuit: Circuit de Catalunya - 4.655 km
Driver: Felipe Massa
Car: Ferrari F60
Weather: air temperature 10/16 °C, track temperature 11/21 °C. Cloudy.

Third day of testing for Scuderia Ferrari Marlboro at the Catalunya Circuit, near Barcelona.

Today, it was Felipe Massa's turn to slip into the cockpit of the Ferrari F60. The Brazilian driver's programme began with some set-up changes on the car, followed by a Grand Prix weekend simulation, including qualifying and the race. The first part of the programme was compromised because of an hydraulic problem which left the car stranded on the track on the first series of laps, while the second part was completed successfully. In total, Felipe did 109 laps, the quickest in a time of 1:20.168.

Tomorrow is the final day of testing for the Scuderia at this circuit, when Felipe Massa will again be on track.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Kuulema rengasrikko aiheutti pyörähdyksen. Noh, väliäkös tuolla mistä syystä se varikolla seisoo, kunhan seisoo. :)
Mikähän rengas?? ei ainakaan pit passin kuvien perusteella näyttänyt mikään rikki olevan.. no se ei ole kyllä mahdollista että hallitseva mestari tekee virheitä :p
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Brawn GP

Kyseessä nouseva talli jonka Brawn on ottanut pitemmäksi projektiksi.
Jos Brawn GP ensimmäisellä kaudellaan "pettää" sponsoreiden luottamuksen (talvitestien ykkönen, kisassa paska), niin voisi tulevaisuus olla sponsoreiden suhteen vähän laihempi.

Uskon, että Brawn ajaa sääntöjen mukaisella autolla. Tottakai nopea aika voi olla höyryillä ajettu, mutta se on sallittu. Pitäähän heidän testata autoa Q2 sessiota varten.

Etusiipi

Jos etusiipi irtoaa hiekalla käynnin tai korkean kanttarin ylityksestä niin aina parempi. Tämä sen takia, koska tähän mennessä tarkalla ja varmalla ajolla on "hävinnyt" aggressiiviseen ja riskiin ajoon nähden. Siis aggressiivisella ja riskillä ajolla pitää olla myös varjo puolensa, eli jos siinä onnistuu, onnistuu myös koko kisassa. Tällöin virheitä ja heittoja tuloksissa tulee enempi, tämä on mielestäni positiivinen asia. Kyse ei kuitenkaan ole kovinkaan suuresta turvallisuusriskistä.

McLaren

Kaikki on hyvin niin kauan kuin McLarenilla ei ole kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Sillä tavalla ne on irronneet jo vuosikaudet. Eihän ne voi irrota ku sieltä mistä ne on kiinni. Päätylevytkin ovat olleet renkaan edessä ties kuinka pitkään.
No joo'o, toki toki. Mutta ennemmin ovat vaatineet isomman tällin, minkä myötä on nokkakappalekin saattanut lähteä litomaan. Ja taas isomman tällin ansiosta siipi on saattanut lähteä kiertoradalle eikä vain tippua maahan.

Ja toiseks, päätylevyt on joo ollu renkaiden edessä, mutta paljon keskempänä. Jollon keskimäärin siipi kääntyy ainakin toisen renkaan edestä pois osuessaan toiseen...mahdollisesti ainakin. Nyt levee aura jää varmasti molempien fillareiden alle...

Jotakuinkin tälläistä koitin hakea... :)
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Jep, tuolla kuvia missä Hamilton katsoo auton perää kun poistuu siitä... ja osui kunnolla valliin auto oli ilmassa vielä hetken ennen osumaa... ja kääntyi sitten perä menosuuntaan..

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=37204
joo noni vähän arvasinkin, että tapahtui. Huomatkaa, että jo ekassa kuvassa näkyy jälki rengasvallissa ja Takapyörän takana ei ole uraa hiekassa.
Täytyy aina jonkun Sherlockki olla :D

edit. renkaat näyttävät melko ehjiltä. Ehkä se hajoaminen ei vaan näy päälle, tai sitten Mclaren teki taas laarenit. Kun Hamilton on kyseessä, niin se ei olisi yllätys.
 
Viimeksi muokattu:

Matteus

Well-known member
Liittynyt
2.10.2000
Viestit
199
Hyvältä näyttää pitkästä aikaa. Räikkönen ottaa niskalenkin Massasta ja Mäcillä on vaikeuksia. Tässähän vanhakin kyylääjä ihan nuortuu!
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Huomisen kuskit:
Renault: Fernando Alonso
Force India: Giancarlo Fisichella
WilliamsF1: Nico Rosberg
Red Bull: Sebastian Vettel
McLaren: Lewis Hamilton
Toyota: Timo Glock
Ferrari: Felipe Massa
BMW Robert Kubica
Toro Rosso: Sebastien Buemi
BrawnGP: Rubens Barrichello
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Aika kova tuo kimin aika jos paaluaika oli jotain 1:21.2?? viime vuodelta...

Toki tietenki viime vuonna a-assa oli bensat tankissa.. Mutta silti on tuo aika kova aika vaikka tyhjillä ois vedettykki. Positiivisa kuitenki nuo kimin kommentit että nykyauto tuntuu erilaiselta ja paremmalta hallita
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Piquetilla näyttää jäävän nuo testit vähän vähiin, kun Alonsolle annetaan jälleen vuoro. Suuri yllätys.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mikähän rengas?? ei ainakaan pit passin kuvien perusteella näyttänyt mikään rikki olevan.. no se ei ole kyllä mahdollista että hallitseva mestari tekee virheitä :p
Seiltä hajos autosta jotain muuta... ja lähti ehkä siksi lapasesta. Helppo syyttää renkaita. Niihän tekivät silloinkin kun auto petti Kovalaisen alta ja henki meinas lähteä.

Totuus olikin oma suunnitteluvirhe ja julkinen anteeksipyyntö vannevalmistajalle. Heikin palkkaan sitten kuuluikin ritsassa istuminen ilman anteeksipyyntöä...
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Onko autot tässä vaiheessa kautta jo nopeampia kuin edellisen vuoden tykit?

Itselleni on jäänyt sellainen kuva että joka vuosi uusilla säännöillä pyritään hillitsemään formuloiden nopeutta jotta saavutettaisiin turvallisempi laji kuljettajille..:doubtful:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Onko autot tässä vaiheessa kautta jo nopeampia kuin edellisen vuoden tykit?

Itselleni on jäänyt sellainen kuva että joka vuosi uusilla säännöillä pyritään hillitsemään formuloiden nopeutta jotta saavutettaisiin turvallisempi laji kuljettajille..:doubtful:
Viime vuoden Barcelonan testeissä taidettiin mennä 1.18 aikoja.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Onko autot tässä vaiheessa kautta jo nopeampia kuin edellisen vuoden tykit?

Itselleni on jäänyt sellainen kuva että joka vuosi uusilla säännöillä pyritään hillitsemään formuloiden nopeutta jotta saavutettaisiin turvallisempi laji kuljettajille..:doubtful:
tästä on turvallisuushakuisuus kaukana, kun viime kauteen verrattuna suurempi osa pidosta perustuu kumeihin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös