klonkku
Banned
- Liittynyt
- 18.11.2008
- Viestit
- 418
ja nyt 1:17:844 lujaa mennään jos vielä peräkkäin vetää kierroksia. :ahem:Jensonilta taas vähän paremmin, 1:17:937 :ahem: alkaa oleen jo aika nopeaa menoa.
ja nyt 1:17:844 lujaa mennään jos vielä peräkkäin vetää kierroksia. :ahem:Jensonilta taas vähän paremmin, 1:17:937 :ahem: alkaa oleen jo aika nopeaa menoa.
Sinänsä hieman epäreilu tilanne nykyään näiden testirajoituksien sun muiden kanssa. Yritäppä siinä kehittyä ja ottaa Alonsoa kiinni kun toinen testaa noin paljon enemmän ja itse ei saa vaikka haluaisi/pystyisi.Kyllähän se niin on että Nelsonin testailu on ajamaan opettelemista ja Alonson testailu auton kehittämistä. Ei taida olla Nelsonilla sananvaltaa siitä millaiseksi auto pitäisi tehdä, ja viime kauden suoritukset huomioon ottaen se on ihan ymmärrettävää.
Totta kyllä, mutta Puolinelssoni varmasti tiesi mihin lähti ryhtyessään Alfonson tallikaveriksi. Jossain muussa tallissa Piquet ei ehkä olisi ollut selkeä kakkoskuski, mutta sitten olisi joutunut tyytymään heikompaan talliin.Sinänsä hieman epäreilu tilanne nykyään näiden testirajoituksien sun muiden kanssa. Yritäppä siinä kehittyä ja ottaa Alonsoa kiinni kun toinen testaa noin paljon enemmän ja itse ei saa vaikka haluaisi/pystyisi.
Olisko sitä faktaa? Kyllä se Nelsonikin on paljon päässyt testaamaan, alussa melkein joka päivä.Sinänsä hieman epäreilu tilanne nykyään näiden testirajoituksien sun muiden kanssa. Yritäppä siinä kehittyä ja ottaa Alonsoa kiinni kun toinen testaa noin paljon enemmän ja itse ei saa vaikka haluaisi/pystyisi.
On niitä testauskilometreja tässäkin threadissa mainittu ja lisäksi tuo Nelsonin kommentti kokeneemman kuljettajan käyttämisestä testaukseen.Olisko sitä faktaa? Kyllä se Nelsonikin on paljon päässyt testaamaan, alussa melkein joka päivä.
Tietysti se tässä tilanteessa on järkevämpää, mutta mitä se sitten kertoo nykyisistä testirajoituksista. Eikä se poista sitä epäreiluutta.ihan oikein että testauttavat alonsolla enemmän jos näin kerta on... eikait kukaan olis niin tyhmä tallipäällikkö että tollasessa tilanteessa kun pitää saada auton kehitystä paljon eteenpäin, testauttaisi enemmän kokemattomammalla kuskilla jonka testipalaute ei välttämättä ole niin tarkkaa ja hyödyllistä.
alonsostahan on puhuttu että olis sarjan paras kuski testaamaan ja parantamaan autoa, vaatii tietynlaista taitoa ja ominaisuuksia kuskilta jotta saadaan auton säätöjä vietyä oikeaan suuntaan.
moni huippukuljettaja monessa sarjassa ei ole hyvä testikuski vaikka olisikin kisakuskina loistava. jotkut kuskit nimittäin mukautuvat vaikka mihin autoon ja tyytyvät siihen.. jos testikuski vaihtaa ja mukautuu kokoajan testattavaan autoon ni säätöjen tekeminen on lähes mahdotonta... :dunno:
Elämä on.Eikä se poista sitä epäreiluutta.
Nämä on muuten todella ärsyttäviä legendoja. Siis nämä tämäntyyppiset jutut eri kuskeista alkaa melkein aina niin (kuten tämäkin), että jossain vaiheessa yksi tai kaksi keksii tämmöisen väittämän joka ei välttämättä perustu yhtään mihinkään, jota muut sitten alkavat lainaamaan muualla. Sitten keskustelufoorumeilla sanotaan että olen kuullut tämmöisiä juttuja. No totta hitossa ovat kuulleet kun kerran joku on niin väittänyt. Ja sitten kun näitä väittämiä on riittävästi näin pyöritelty pari vuotta, tulee niistä "faktaa" jota edelleen pyöritellään keskusteluissa ja lehtiartikkeleissa - mutta ne eivät edelleenkään perustu yhtään mihinkään.alonsostahan on puhuttu että olis sarjan paras kuski testaamaan ja parantamaan autoa,
Ajetaan siellä vielä huomenna, Brawn ei enää tosin. Mäkkäri saa viimeiset itkut nieltyä ennen Albert Parkkia...Vikat testit takana ja mäkkäri taas vika.
Kappas, niimpä tehdäänkin.Ajetaan siellä vielä huomenna,
Kaudella 1994 Mäkki otti Prostin testaamaan autoaan, kun Häkä kuulemma oli huono auton kehittäjä. Ei professoria kuitenkaan nähty auton ratissa kuin yhden testikerran, joten ei hänestä sitten tainnut niin paljon apua ollakaan. Toki asiasta vedettiin isot johtopäätökset ja otsikot tyyliin "Häkä ei osaa ja Prost osaa".Edit: Lisäänpä tähän alkuun vielä huomatuksen, että en nyt tarkoita arvostella ketään henkilöä tässä kirjoituksessa, en Swataiaa tai ketään muutakaan.
Nämä on muuten todella ärsyttäviä legendoja. Siis nämä tämäntyyppiset jutut eri kuskeista alkaa melkein aina niin (kuten tämäkin), että jossain vaiheessa yksi tai kaksi keksii tämmöisen väittämän joka ei välttämättä perustu yhtään mihinkään, jota muut sitten alkavat lainaamaan muualla. Sitten keskustelufoorumeilla sanotaan että olen kuullut tämmöisiä juttuja. No totta hitossa ovat kuulleet kun kerran joku on niin väittänyt. Ja sitten kun näitä väittämiä on riittävästi näin pyöritelty pari vuotta, tulee niistä "faktaa" jota edelleen pyöritellään keskusteluissa ja lehtiartikkeleissa - mutta ne eivät edelleenkään perustu yhtään mihinkään.
Itse en ole vielä koskaan törmännyt mihinkään FAKTAAN joka millään tavoin tukisi väittämää siitä, että Alonso olisi jotenkin erityisen hyvä testaaja. Sama pätee kaikkiin muihinkin kuskeihin. Mielipiteitä on kyllä esitetty, mutta mitäs sitten.
Ärsyttää vaan kun lajin piirissä liikkuu näitä legendoja jotka ovat yhtä tyhjiä kuin akkain juorut.
Minkä kelpuutat faktaksi?Itse en ole vielä koskaan törmännyt mihinkään FAKTAAN joka millään tavoin tukisi väittämää siitä, että Alonso olisi jotenkin erityisen hyvä testaaja.
Alonso on ilmeisesti ihan suhteellisen hyvä auton kehittäjä, ei siinä mitään. McLarenilla on ollut vuosia erittäin hyvä testikuljettaja kaarti, joka on kehittänyt autoja.Ja kyllähän aika moni muukin asia puhuu Alfonson testaustaitojen puolesta. Jos katotaan vaikka McLarenin ja Renault'n alamäkeä Alfonson lähdön jälkeen, ja toisaalta nyt kun mies on palannut niin Rellulla on taas menossa vahva nousukausi. Varsinkin viime kaudella Renault kehitti autoaan isoin harppauskin ja kauden lopussa talli oli jo tasaisesti mukana tappelemassa podiumeista.