Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta

  • Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuohon katsojan yllä lähettämään kysymykseen:
"Miksi risuaita on erilainen lainattuna"
vastaamme täältä studiolta että

Lainatessa risuaitaa täytyy se purkaa kuljetusta/siirtoa varten, jolloin sen fyysinen olomuoto muuttuu, joskus oleellisestikin.
Kokonaisen risuaidan siirtämiseen sellaisenaan esimerkiksi laitumelta A laitumelle B
ei tekniikka ja tiede ole onnistunut kehittämään vielä luotettavasti toimivaa ratkaisua.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mistä niitä 20 euron sähkösiä lehtipuhaltimia saa ostaa? Loppuu se auton harjaus tässä huushollissa kyllä hyvin pian ja alan puhallella sellasella. Ei viittis aina tota naapurin polttomoottorikäyttöstäkään lainata :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tässä on lentokone vuodelta 1967, ja tässä vuodelta 2012

Kun taas tässä kilpa-auto samaiselta vuodelta, ja tässä tämänvuotinen vastaava.

Miten on mahdollista, että lentokone on suunniteltu 45 vuotta sitten niin perfettoksi ettei siihen ole katsottu aiheelliseksi tehdä muutoksia juurikaan lain? Nyt puhun siis ulkoisesta olemuksesta. B737 on sisältä ja moottereiltaan muuttunut tietenkin täysin 45 vuodessa. Mutta samalla logiikalla Alonso ja Massa olisivat ajelleet tällä kaudella F312:n näköisellä putkilolla nykypäivän tekniikalla varustettuna.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tässä on lentokone vuodelta 1967, ja tässä vuodelta 2012

Kun taas tässä kilpa-auto samaiselta vuodelta, ja tässä tämänvuotinen vastaava.

Miten on mahdollista, että lentokone on suunniteltu 45 vuotta sitten niin perfettoksi ettei siihen ole katsottu aiheelliseksi tehdä muutoksia juurikaan lain? Nyt puhun siis ulkoisesta olemuksesta. B737 on sisältä ja moottereiltaan muuttunut tietenkin täysin 45 vuodessa. Mutta samalla logiikalla Alonso ja Massa olisivat ajelleet tällä kaudella F312:n näköisellä putkilolla nykypäivän tekniikalla varustettuna.
Lienenee vähintäänkin merkittävä osatekijä se, että ilmailussa reunaehdot muotoilulle asetta fysiikka. F1:ssä fysiikka ja FIA.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tässä on lentokone vuodelta 1967, ja tässä vuodelta 2012

Kun taas tässä kilpa-auto samaiselta vuodelta, ja tässä tämänvuotinen vastaava.

Miten on mahdollista, että lentokone on suunniteltu 45 vuotta sitten niin perfettoksi ettei siihen ole katsottu aiheelliseksi tehdä muutoksia juurikaan lain? Nyt puhun siis ulkoisesta olemuksesta. B737 on sisältä ja moottereiltaan muuttunut tietenkin täysin 45 vuodessa. Mutta samalla logiikalla Alonso ja Massa olisivat ajelleet tällä kaudella F312:n näköisellä putkilolla nykypäivän tekniikalla varustettuna.
Luonnonlait ei oo muuttunu kovinkaan paljoa tossa ajassa, mutta FIA muuttaa joka vuosi sääntöjä ja varsinainen aeropelleily tuli vasta tuon vanhemman biilin aikoihin ja oli siten vasta synnytyskanavassa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Äh, hidas. Sitä vaan jäin ihmettelemään, että PyryFFF päätyi samaan ku mä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Lentsikoiden optimointi voi olla astetta helpompaa, kuin tommosen f1-kaaran, jossa on maa liki, pyörivät isot renkulat ym. shittiä. Lisäksi pitää ottaa huomioon mm. likainen ilma, josta ei kai vielä kovin paljoa kärsitä reittiliikenteessä toimiessa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lisäksi pitää ottaa huomioon mm. likainen ilma, josta ei kai vielä kovin paljoa kärsitä reittiliikenteessä toimiessa.
On se ongelma. Ratkaistaan kuitenkin niin päin, että lentsikan jättövirtauksen pitää olla riittävän lievä, jotta sen voi päästää muiden seassa nousuun. A380:n kanssa joutuivat muistaakseni pulaamaan pitkään, että onnistui.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös