Sikäli tietysti mielenkiintoista jos Ferrari ja Eccelestone alkaa käydä tukkanuottasille ja muut rahoista kateellisina hyppäisivät kehään mukaan nyrkit ojossa niin ei siitä mitään hyvää seuraisi.
Tämähän on Bernien tarkoituskin:thumbdown
Sikäli tietysti mielenkiintoista jos Ferrari ja Eccelestone alkaa käydä tukkanuottasille ja muut rahoista kateellisina hyppäisivät kehään mukaan nyrkit ojossa niin ei siitä mitään hyvää seuraisi.
Mitä Bernie mahtaa hyötyä tästä?Tämähän on Bernien tarkoituskin:thumbdown
Bernie yrittää saada kitkaa FOTAssa,että tiimit alkavat riitelemään keskenään,että huomio keskittyy muualle kuin siihen,että tiimien kuuluisi saada lisää rahaa sekä vaatimukset säilyttää klassikko moottoriradat.Mitä Bernie mahtaa hyötyä tästä?
Suzuki on suurempi autonvalmistaja, kuin esim. BMW, Daimler, Chrysler, Mitsubishi, Mazda ym. Pelkissä henkilöautoissa taakse jää myös Fiat ja Renault.Ystävällisenä kysymyksenä, ovatko Subaru ja Suzuki tosiaan automaailman jättiläisiä?
Toyotan myynnninkehitys maailmaa ravistelevan rahoituskriisin aikana.Löin tossa pari tuntia sitten kaverin kanssa 100 euroa vetoa siitä, että Toyota vetäytyy leikistä ennen kauden alkua. Ja suoraan sanottuna en näe minkäänlaista mahdollisuutta sille, että häviäisin tuon vedon...
Jos rahanjaosta kiistellään (ja siitähän tuossa oli kyse), niin Bernie on silloin yksi (tärkein) osapuoli, eikä riitely suinkaan jää tallien väliseksi. Juuri tällä hetkellä tallien tyytymättömyys on viimeinen asia, jota Bernie tai oikeastaa kukaan haluaa, sillä se madaltaa entisestään lopettamiskynnystä.Bernie yrittää saada kitkaa FOTAssa,että tiimit alkavat riitelemään keskenään,että huomio keskittyy muualle kuin siihen,että tiimien kuuluisi saada lisää rahaa sekä vaatimukset säilyttää klassikko moottoriradat.
FOTA:n esityslistalla kyllä on myöskin vanhojen perinteisten ratojen säilyttäminen eksoottisten markkina-alueiden kustannuksella:Ei tällä hetkellä kukaan kiinnitä huomiota klassikkoratoihin. Kaikkien huomio on talouskriisissä ja sen seurauksissa. Kyllä Berniekin säilyttäisi klassikkoradat, jos ne pystyisivät hoitamaan oman osuutensa sopimuksesta. Ja jopa auttoi säilyttämään Span kalenterissa.
Varsinkin tuo viimeinen lause on erittäin mielenkiintoinen. Kun viimeksi tallipäälliköt vaativat samansuuntaisia asioita ja vastapuoli jääräpäisesti ei suostunut kompromissiin, perustivat tallipäälliköt oman sarjansa...Luca di Montezemolo sanoi:We want to know the revenues better so we can decrease the cost of the tickets. Then we have the matter of traditional tracks rather than exotic tracks just because they have a nice skyline. We have to discuss the show. How to promote. I'm not prepared any more to have all this dictated to us by outside without any control.
Kuulostaa siltä,että tallit on kypsyneitä FIAan.Oli jo aikakin:alppu:FOTA:n esityslistalla kyllä on myöskin vanhojen perinteisten ratojen säilyttäminen eksoottisten markkina-alueiden kustannuksella:
Varsinkin tuo viimeinen lause on erittäin mielenkiintoinen. Kun viimeksi tallipäälliköt vaativat samansuuntaisia asioita ja vastapuoli jääräpäisesti ei suostunut kompromissiin, perustivat tallipäälliköt oman sarjansa...
Ja kuka vielä sanoo, etteikö historia toistaisi itseään?
Puheita ja suunnitelmia on ollut, mutta tietääkseni sellaista sarjaa ei ole koskaan ajettu.Varsinkin tuo viimeinen lause on erittäin mielenkiintoinen. Kun viimeksi tallipäälliköt vaativat samansuuntaisia asioita ja vastapuoli jääräpäisesti ei suostunut kompromissiin, perustivat tallipäälliköt oman sarjansa...
1981 vai 1983 semmoinen oli suunnitteilla?Puheita ja suunnitelmia on ollut, mutta tietääkseni sellaista sarjaa ei ole koskaan ajettu.
Olen melko varma, että ajettiin...Puheita ja suunnitelmia on ollut, mutta tietääkseni sellaista sarjaa ei ole koskaan ajettu.
Ironista on, että Gurney puolestaan kirjoitti omat teesinsä Ecclestonen mallin mukaan. Se mikä F1-maailmassa 70- ja 80-luvulla tunnettiin FISA-FOTA-sotana on nyt kolme vuosikymmentä myöhemmin FOM (Bernard) vastaan tallit (FOTA). Oh the irony.Dan Gurney sanoi:The obvious fact is that the FICA has transformed the Formula 1 Grand Prix racing scene from what was a weak and scattered group of teams without any bargaining or negotiating strength into a bona fide business. They did it by uniting and making that 'no turning back' commitment. They speak with one voice (that of the Chief negotiator) and that voice has gained authority by leaps and bounds.
Hyvä vertaus.Hiekkalaatikollakaan leikki ei ole tervettä, jos öykkäri käskee mitä ja miten lelut mukanaan tuoneet lapset leikkivät. Siinä käy hyvin nopeasti niin, että lapset lähtevät itku kurkussa pois ja vievät lelut mukanaan. Ja di Montezemolo tuntuu juuri sellaiselta ihmiseltä, jonka hiekkalinnaa ei parane rikkoa...
Oletin puheen edelleen olleen F1:stä.Olen melko varma, että ajettiin...
![]()
![]()
FISA-FOCA (eli FIASCO). Bernie oli tosiaan tuolloin kapinakenraalin roolissa.Ironista on, että Gurney puolestaan kirjoitti omat teesinsä Ecclestonen mallin mukaan. Se mikä F1-maailmassa 70- ja 80-luvulla tunnettiin FISA-FOTA-sotana on nyt kolme vuosikymmentä myöhemmin FOM (Bernard) vastaan tallit (FOTA). Oh the irony.
Tallit vain eivät pääse yksimielisyyteen mistään. Jos taas mennään enemmistöperiaatteella, yksittäisen tallin on vielä helpompi todeta, ettei leiki enää muiden kanssa.Koska FIA ja sen herrat ovat kykenemättömiä luotsaamaan laivaa karikoiden ohi, on aika antaa ruori talleille.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1628046 :dunno:Toyotan myynnninkehitys maailmaa ravistelevan rahoituskriisin aikana.
Japani -24%
USA, yli -30%
EU -30%
Koska Toyota on maailman suurin autojen valmistaja niin tuon tason pudotukset vastaavat miljoonia autoja. Toyotan myynti on heikentynyt General Motorsin ja Chryslerin jälkeen eniten. Fordkin pärjää myynnillisesti paremmin kuin Toyota.
Eiks vois harkita jatkavansa puolitetulla budjetilla? Onhan siinä mistä leikata... :jaska:"Shokkihuhu: Toyota jättää F1-sarjan"
http://www.urheiluviikko.net/shokkihuhu-toyota-jattaa-f1-sarjan/22765/
Saapa nähdä mitä tulevan pitää.