Kyllä näkisin sen lähinnä resurssien puutteeksi ja japanilaisten lyhytjännitteisyyteen. Olisi ehkä vaatinut enemmän testaamista... Edellisen Lancerin vahvuus oli kuitenkin erittäin pitkän kehitystyön tulosta -silloin ei vain odotukset olleet niin kovat kun ennestään ei ollut mitään täysosumaa tullut. Hiukan sama homma kuin Subbella viime vuonna.http://www.youtube.com/watch?v=WoMNnyj55q4 miksiköhän kyseinen auto pärjäsi niin huonosti?
Toinen vaihtoehto on tiesti molempien tapauksessa, että "japanilainen konstruktio" tuli tiensä päähän WRC-tasolla. En tiedä olisiko noissa tuotantomalleissa sitten jotain niin suuresti eroavaa eurooppalaisiin, että aiheuttaisi moisen kehitysongelman. Eli eikö autoa pystytä muuttamaan tarpeeksi? Joku autoinsinööri voisi vastata.
Yhtä automallia en pysty nostamaan kautta aikain parhaaksi. Säännöt ovat olleet kuitenkin niin erilaiset, mutta hyviä ehdokkaita on ollut monia.
Sanotaan kuitenkin B-ryhmäisistä: Peugeot 205 T16. "Täydellisin B-ryhmäläinen, joskin kaukana täydellisestä. 405 olisi varmaan ollut tasapainoisempi hypyissä.
Kannattaa katsoa Youtubesta pätkät Mestareiden kisasta '88 kun Salonen ja Kankkunen ensin nöyryyttävät Stigun ja Walterin heidän omalla "työkalullaan" eli S1:llä ja vetävät ensimmäiset finaalilähdöt 205:lla, huomattavasti parempaan aikaan. Siinä on jossain mielessä, Vatasen Pikes Peakin ennätyksen ohella, B-ryhmän huipennus. 205:set lienevät rallicross-säädöissä, sillä on jo lähes liekinheitin... Kyllä lähtee!