Ferrarin huonot taktiikat

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
Paskaahan tuon täytyy olla jos kerran Massalta loppui bensa ennen kuin pääsi varikolle? Vai loppuuko meno sitten kun "viisari" on nollassa vaikka bensaa on jäljellä?
Massa pysäytti varmuuden vuoksi autonsa kisan jälkeen. Lue maikkarin uutinen.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Kimille ei saatu ratkasevalla pitillä rengasta paikalleen välittömästi. Saa nähdä mitä makso.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olihan sillä väärä rengaskin laitettu alkuun alle lyhimmälle stintille.:thumbfh:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Ruudussa sitä stoppiaikaa ei näkynyt, mutta Live timingissä stopin kokonaisaika oli 2-3s pidempi kuin ensimmäisellä. Eli ainakin 4s siihen hukkui, ja paljonkos se ero Ruubenssiin olikaan ennen stoppia? Aivan, pari sekuntia.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Voitaneen lisätä kämmien listaan myös tuo Kimin rengasvalinta kisan alkuun.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Ei siinä mitään voittoja mennyt. Pari sekuntia ylimääräistä kului. Lähdössä olisi kuulunut olla pehmeät nakit Kimillä ja Massalla.
Ja rundi vähemmän bensaa, niin olisi päässyt starttaamaan paalulta. Mutta eipä sekään olisi voittoa vielä tuonut. Buttonin todellinen vauhti jäi tänään näkemättä ja olisi varmasti pysynyt Kimin vauhdissa ja mennyt varikkokäynneillä ohi.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Tänään näytti tulleen ensimmäinen virhetaktiikaton kilpailu Ferkulta, mutta pojat ja tytöt foorumilla tietää taas paremmin. Just olin tulossa hehkuttaan sitä, kuinka fiksusti vedettiin Räkä Rubinhon takaa kuppaamasta pois ja kuinka onnistuneesti Massa saatiin Nico Rosbergin eteen alkuvaiheessa.

Täytyy sanoa, että Brawnin Rossi vetelee muita naruissaan ku marionetteja ja tekee aika näyttävää autourheiluhistoriaa. Niin tappavaa on ollut jälki sekä Ferrarilla että omilla. Mietin vaan, että miksei Midaksesta voinu tulla astronauttia tai luonnontieteilijää, nyt sen kädenjälki heijastuu vaan kaikkeen henkilökohtasesti negatiiviseen - mammonaan, massiin ja markkinoinnin maailmaan.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Tänään näytti tulleen ensimmäinen virhetaktiikaton kilpailu Ferkulta, mutta pojat ja tytöt foorumilla tietää taas paremmin. Just olin tulossa hehkuttaan sitä, kuinka fiksusti vedettiin Räkä Rubinhon takaa kuppaamasta pois ja kuinka onnistuneesti Massa saatiin Nico Rosbergin eteen alkuvaiheessa.
Olet kyllä oikeassa. Kimi luultavasti menetti toisen sijan toisen varikkokäynnin sähläämisessä, ja vaikkei olisi menettänytkään niin varikkomiehistö ainakin teki jälleen virheen. Omasta mielestäni myös tuo rengasvalinta oli virhe. Olisi kannattanut aloittaa pehmeillä, niinkun Button sanoi että he eivät edes harkinneet kovaa alkuun. Olisi vaikka voinut laittaa vielä vähemmän bensaa aika-ajoon ja napata varma paalu ja sitten tehdä aika lyhyt stintti pehmeillä, jos ne kuluivat liikaa. Tosin aika pitkään niillä ajelivat tuossa kisan lopussakin.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Täytyy sanoa, että Brawnin Rossi vetelee muita naruissaan ku marionetteja ja tekee aika näyttävää autourheiluhistoriaa. Niin tappavaa on ollut jälki sekä Ferrarilla että omilla. Mietin vaan, että miksei Midaksesta voinu tulla astronauttia tai luonnontieteilijää, nyt sen kädenjälki heijastuu vaan kaikkeen henkilökohtasesti negatiiviseen - mammonaan, massiin ja markkinoinnin maailmaan.
Kyllä näin on, makarooneista ei näytä olevan tuohon hommaan. Tallin johtaminen on hieman omituista ja varsinkin tallipäälikön kommentit. Ensinnäkin jonkun Shumin annetaan sekoilla taktiikoiden kanssa ja vaikuttaa tallin toimintaan, toiseksi, Massan ja Shumin avunanto ym. Taktiikoista ei viitsi edes puhua.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kyllä näin on, makarooneista ei näytä olevan tuohon hommaan. Tallin johtaminen on hieman omituista ja varsinkin tallipäälikön kommentit. Ensinnäkin jonkun Shumin annetaan sekoilla taktiikoiden kanssa ja vaikuttaa tallin toimintaan, toiseksi, Massan ja Shumin avunanto ym. Taktiikoista ei viitsi edes puhua.
Sen mä tiesin jo vuonna 1999, että Schumacher ei aio väistyä Ferrarilta eläkepäivinäkään. Ja miksi olisi vetäytynytkään? Ihminen tekee sitä mitä se osaa, kuten Pentti Saarikoski asian ilmaisi.
Ilmapiiri Maranellossa on sellainen, että kultaa ja glooriaa talliin tuonut jätkä on jo itsessään uskonto ja myytti, paha mennä sellaista paimentamaan vaikka olisi yhtä turha kuin puhelinpylväs. Kaikkein pahinta tilanteessa on se, etteivät kummatkaan kisapuolen taitajat, Räikkönen tai Massa, pidä Schumin "opeista", ties vaikka läsnäolostakaan. Tuskin Räikkönen tai Massa voisi koskaan pitää Schumacheria auktoriteettinään, kun ovat vuosia taaksepäin pitäneet häntä pelkästään kirosanana ja punaisena perävalona, josta ei pääse sateellakaan ohi.

Ferrarin ongelmat ymmärtää, kun tietää minkälainen henkilöstökaaos siellä on meneillään. Mä kuitenkin luotan italialaisten yhteishenkeen, lämpöön ja kunninanhimoon, jotka pikkuhiljaa nostaa ne jälleen takas sinne, minne ne kuuluukin. Tekis kyllä ihan freshiä tallille saada joku englantia puhuva päälliköksi, ja tekee muuten ihan freesiä Ykkösillekin, ettei aina nää punaisia podiumeilla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ferrari myöntää töppäyksen Räikkösen varikkokäynnillä
25.05.2009 10:52


Kimi Räikkönen menetti kallisarvoisia sekunteja Monacon GP:n toisella varikkopysähdyksellään, joka venähti kolme sekuntia liian pitkäksi.

Ferrarin taktikko Chris Dyer myöntää varikkotöppäyksen sekä Räikkösen vaisun lähdön vieneen suomalaiselta mahdollisuuden taistella kakkossijasta Brawn-tallin Rubens Barrichelloa vastaan.

- Mikäli emme olisi menettäneet sijaa startissa ja mikäli Kimin toisella varikkokäynnillä ei olisi ilmennyt ongelmaa oikeanpuoleisen takarenkaan vaihtamisessa, niin olisimme luultavasti pystyneet hyökkäämään Rubensia vastaan, Dyer totesi kisan jälkeen.

(MTV3)
 

Ned Flanders

Diddlido springfielder
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
393
Sijainti
Next door to Homer!
= olisi ollut kisan kakkonen. :eek:
Ei välttämättä. Jos Kimi olisi pysynyt kakkosena startissa, olisi pysynyt Jensonin perässä helposti. Käsittääkseni Kimi tuli etukäteen stopille Rubensin takaa. Jos näin, niin olisi voinut ainakin yrittää stopilla ohi. Tai vaikka radalla kun pehmeät suli alle Brawnin pojilla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Voitaneen lisätä kämmien listaan myös tuo Kimin rengasvalinta kisan alkuun.
Saanen olla eri mieltä rengasvalinnan huonoudesta. Suurempi vaikutus lähtöön oli radan likaisella puolella kuin rengasvalinnalla. Rubens olisi joka tapauksessa tullut ohi.

Itse asiassa rengasvalinta oli hyvä sijan puolustamisen kannalta, kun Kimi pystyi kolmannen stintin alkuun tekemään muutaman huippuajan painavalla kuormalla ja puolustamaan kolmatta sijaansa. Kakkossija menetettiin varikolla.

Joku vois laskea minkälaisia lähtöjä Monacossa on kakkosruudusta viime vuosina otettu. Itsellä on mielikuva että kuski tulee yleensä kolmantena ekaan mutkaan. Hieman ihmetytti kun ei Oskari tai JJ tätä asiaa muistanut mainita, Osku vaan moitti rengasvalintaa.

Rengasvalinta oli myös hyvä sikäli, että se mahdollisti ekalla stintillä nopeampien kyydissä pysymisen. Kimin ainoa voittomahdollisuus oli siinä, että Button olis epäonnistunut startissa, ja Kimi olis päässy kovilla renkailla kärkeen!
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Zaikomin kanssa, näin ajan kanssa, suht samaa mieltä. Eniten ihmetytti ja myös hämäsi tässä miksi rubensin renkaat loppuivat vaikka nappi paineli karkuun. Mutta tuo sielunsa myynyt brassi taisi oikeasti vain noudattaa tallin strategiaa.

Kakkosija meni, koska kevyttä autoa ei paasty hyödyntämään ja viimeistää 2-stopin viivytykseen.
 
Ylös