Ennemminkin Kimin johdolla ja italoista huolimatta. Auton paskuudesta kertoo sekin, että nopein kierros -spesialisti Räikkönen ei saavuttanut ainuttakaan nopeinta varvia - ensimmäinen kausi sitten 2001 kun edellisen kerran kävi näin. Massakin ajoi vain yhden vastaavan. Aika-ajot olivat sitten aivan oma lukunsa; Räikkösen aika-ajokeskiarvo oli 7,5, Massan 8,6, Badoerin 20 ja Fisichellan 16,8. Kaiken kaikkiaan vain yksi eturivin paikka koko tallille ja peräti kolme viimeistä ruutua, jokainen ajamalla ansaittu. Tilastoihin peilaten Räikkösen voitto Belgiassa oli kauden suurin ihme.Ferrari on panostanut todella aikaisessa vaiheessa ensi kauden auton suunnitteluun. Jos homma ei mene aivan munilleen, niin ensi kaudella ovat kärjessä tai ainakin sen välittömässä tuntumassa. Tälläkin kaudella on nähty, vaikeista hetkistä huolimatta, että Ferrarilla on potentiaalia italojenkin johdolla.
Noh olihan Kimin ulos laittaminen huonoa Ferrarilta suomalaisestä näkökulmasta, mutta ei se Alonso-Massa kaksikkokaan huono ole, eikä ne mitään makarooneja ole. Alonso ja Massa ovat Santanderille ihanteellinen kuljettajakaksikko niinkuin Ferrarillekin, ja onhan Santanderilla paljon liiketoimintaa Etelä-Amerikassa. Turha alkaa spekuloimaan että tuleeko Massan ja Alonson välillä tappeluita aika näyttää sen.Toivottavasti tähän toikkiin saadaan ensi kaudella tulla naureskelemaan tyhmille makaroneille lukuisista virheistä joita he toivon mukaan tulevat tekemään.
No jos autossa on niin perustavaa laatua olevia ongelmia niin ei kannata käyttää aikaa ja rahaa siihen että ensi kauden autoon tulevia ratkaisuja muokattaisiin vanhaan autoon sopivaksi. Se olisi eri juttu jos säännöt olisivat olleet vuosia periaatteessa muuttumattomat niin seuraavan kauden autoon tehtäisiin vain pieniä optimointeja (olettaen että auto on pärjännyt). Nyt asia on ilmeisesti niin että joudutaan rakentamaan suuria kokonaisuuksia alusta asti uudestaan.Järvilehto ihan aiheesta ihmetteli miksi ferrari ei kehitä enää autoa, kun ensi kaudella on samat säännöt niin eikö se kehitys olisi ollut ihan hyvää testiä?
Juu. Ja sitten kun Kimi tolla rimpulalla sen voitti, niin ulkomailla kirjottivat vaan että voitti Kerssin ansiosta :jaska:Tilastoihin peilaten Räikkösen voitto Belgiassa oli kauden suurin ihme.
Voitti hät'hätää jonkun rupuisen Forze Indian:nope:Juu. Ja sitten kun Kimi tolla rimpulalla sen voitti, niin ulkomailla kirjottivat vaan että voitti Kerssin ansiosta :jaska:
Ja kaikki muut siinä sivussa. :ahem:Voitti hät'hätää jonkun rupuisen Forze Indian:nope:
Onhan tuossa kuvassa moottoriguru Paolo Martinelli.Aikoja jollon Ferrari ei ollut Makaroonien käsissä
Kyllä kuvassa vasemmanpuolimmainen henkilö on nykyään emoyhtiö Fiatin palveluksessa oleva Paolo Martinelli.Onhan tuossa kuvassa moottoriguru Paolo Martinelli.
Ei aina onnistu rauhallisestikaan. McLarenin mp4-18:a rakennettiin kuin Iisakin kirkkoa, mutta ei se koskaan kisaan päässyt. Toki Larenilla oli takataskussa erinomainen 17D jolla sitten melkein voitettiin mestaruus..Ei takaa, mutta tosiasia on, että kiireellä tehdään vain kusipäisiä kakaroita.