En tiedä monacon karttaa sen koommin, mutta olisiko mahdollista tehdä bakut? Että osa vanhasta osasta säilyy, mutta uudelleen reititetään pitempiä suoria ja parempia paikkoja. Tai rakennetaan kilparata johonkin ja yhdistetään se kaupunginosiin tms. Tämmönen vanhan koulukunnan ajelu keskustassa ei kyl palvele ketään edes. Paljon enemmän glamouria on noissa Miamin, Abu Dhabin yms kisoissa.
Edit. Ennen toki monacolla oli paikkansa kalenterissa kun muut kisat oli amatööritasoista viritelmää jossain metsässä ja monaco tarjosi oikeaa kaupunkilaisuutta. Nykysin tosin Monacon väkikin näyttää tyypillisiltä ylipainoisilta keskiluokkaisilta länkkäreiltä. Ei mun mielestä edes mitään älytöntä glamouria ole.
Paikanpäällä käyneenä ja ratareittiä kulkeneena, voin sanoa että aika tekemätön paikka on isoja muutoksia tehdä.
Beau Rivage, eli lähtösuoran jälkeinen ylämäki johon varikolta tulo liittyy - rakennusten seinää nuollen mennään vasenta puolta, oikella puolella maa loppuu ja varsin korkea suora pudotus.
Casino - Mirabeau - lyhyt suoran pätkä, jonka puolivälissä vasemmalla liittymä jonka johdosta tien vasemmella puolella "kuoppa" jonka kuskit kiertää oikean kautta jossa tie tasaisempi.
Grand hotel, Birabeau Bas, Portier - lasketaan serpentiiniä alas rakennusten välissä
tunneli - aika massiiviset työt vaadittaisiin jos osaa levennettäisiin
tsikaani - uima-allas - rata kulkee käytännössä Beau Rivagen alapuolella, kallioseinämän ja radan välissä katsomo, toiselle puolella meri
rascasse - lähtösuora - taas talon seinämää hipoen ja toisella puolen väliin jää varikkoalue.
Ainoa tapa jolla rataa voitaisiin uudistaa olisi laajentaa sitä (taas) ottamalla tilaa merestä, uusi alue voisi alkaa Portierin kohdalta (aika korkea täyttö tarvitaan) ja sitte rakentaa rata(rantabulevardi) tunnelin ulkopuolella ja yhdistää se rascassen kohtaa vanhaan alueeseen. Tämä tietty muuttaisi koko radan luoteen täysin.
Toinen teoreettinen levennys voisi olla Beau Rivage ylämäki, jolloin kallioseinämään ankkuroitaisiin levennys jolloin radan osat kulkisivat jo päälekkäin.