En ole asiantuntija minäkään, mutta onhan iskari aika peruskamaa noin toiminnaltaan ja periaatteeltaan. Eli edestakaista liikettä vaimennetaan eritavoilla. Miten ne vaimennukset on sitten kukin toteuttanut, on se mikä erottaa valmistajat toisistaan. Syyt eri valmistajien suosimiseen on sitten tapauskohtaista, mutta isoilla teamella suurimmat tekijät ovat varmaankin huoltovarmuus, reagointikyky ja kehitystyö. Iskariseppä on kyllä arvostettu ukko teameissa ja säädöillä saa isojakin eroja aikaan. Ja toki niin että toimiva alusta on monen asian summa missä iskari on vain yksi elementti. Muistan erään testin missä auton puskemista lähdettiin korjaamaan huonontamalla takapään pitoa (akseliväli/ajokorkeus) ja auto saatiin siten tasapainoisemmaksi. Eli tehtiin ihan muita asioita ensin ennen kuin koskettiin iskariin.
Niihin iskarin sisällä oleviin simmauksiin mennään sitten usein sen takia, että saadaan säätövara ns. alueelle. Klikkejä ruuvaamalla saadaan toki muutettua asioita, mutta jos jo lähtiessä ruuvit on joko täysin auki tai kiinni, niin toiseen suuntaan varat on jo syöty.