-08 Tamperemöötten kisatulokset ja jälkikahinat

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Hyvään kisamenestykseen on tasan kaksi kikkaa, mutta en paljasta niitä tässä ;) osan lipsautin jo tänään mööttessä.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17745
Sijainti
East of Eden
Jussi sanoi:
Hyvään kisamenestykseen on tasan kaksi kikkaa, mutta en paljasta niitä tässä ;) osan lipsautin jo tänään mööttessä.
Joo:

1. olla nopeampi kuin muut ja siten ehtiä ruutulipulle ekana
2. pysyä radalla
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Jees Forssan kisa oli jees. Itseäni sen suhteen jännitti lähinnä autojen keskinäiset erot, sekä jos vastustajissa on joku hyväajotaitoinen linnunluu joka karkaa suorilla maisemaan. No Jussin kanssa meillä taitaa olla vain joku 7 kiloa eroa joten se ei niin ratkaiseva ollut, ja sitten vielä vastapainoksi ikä tasoitti puntteja omaksi edukseni. Hmm voi olla että 28.6. pääsisinkin foorumikisoihin, olikos silloin joku...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jahas.. Oma raporttini.. Olen ensinnäkin positiivisesti yllättynyt nopeuteeni, ja veikkaan, että niin oli moni muukin? En ollut aika-ajoissa viimeinen ja kilpailussakin olin suht kilpailukykyinen. Alussa peesasin hyvin siinä letkassa, jossa kisan kolmonen, lfb:kin, oli, mutta valitettavasti tein lievän spinnauksen ja Thunder pääsi kuittaamaan ohitseni. Seurasi lievä turhautuminen, mutta onnekseni sain letkan kiinni keltaisten lippujen aikana.

Olin taas iskuasemissa, mutta ainakin omasta mielestäni autossani ei ihan riittänyt puhti, koska jäin jaskasta ja thunderista pääsuoran loppuvaiheessa, jolloin kaasu oli pohjassa. Syherö-osuuksilla sain kiinni ja sen jälkeen kun jaska ohitti thunderin, yritin myös ohitusta (idolini tapaan hazardimaisesti), ja osuin thunderiin. Onneksi tilanteesta ei seurannut mitään. Ihan lopussa ajelin sitten vain perässä ja toivoin, että thunder yrittäisi jaskasta riskillä ohi, ja pääsisin kuittaamaan molemmat. Näin ei käynyt ja minun oli tyydyttävä kutossijaan. Kaikki kaikessa, olen hyvin tyytyväinen siihen ettei Jussi kerennyt ohittamaan minua edes kierroksella. Edelliseen Hyvinkään skabaan verrattuna edistystä on siis tapahtunut roimasti. :)
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kun Jaska pääsi ohitseni oman virheeni vuoksi, joten yritin painostaa Jaskaa virheeseen, minulla oli selkeästi nopeutta mutta se ohituspaikka jäi puuttumaan. Yritin saada ohitusta syöksymällä röyhkeästi sisämutkaan mutta Jaska kun muutti ajolinjaansa ja jouduin jarruttamaan, ettei tulisi pahempaa kolaria, automme hipaisivat toisiaan, sen jälkeen ei vaan ole onnistunut, äijä vaan pysyi edelläni loppuun asti.

Jaa, mielenkiintoinen kuulovirhe: Jacques kuulosti minun korvilleni Jaskalle, joten sekoitin Jacquesin Jaskaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jussi sanoi:
Hyvään kisamenestykseen on tasan kaksi kikkaa, mutta en paljasta niitä tässä ;) osan lipsautin jo tänään mööttessä.
Kyllä meilläkin oli sarjacrosseissa 2 kikkaa kisaan:

1) Starteista kärkeen
2) ja karkuun.

:D :ahem: :D :ahem: :D :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
Jahas.. Oma raporttini.. Olen ensinnäkin positiivisesti yllättynyt nopeuteeni, ja veikkaan, että niin oli moni muukin? En ollut aika-ajoissa viimeinen ja kilpailussakin olin suht kilpailukykyinen. Alussa peesasin hyvin siinä letkassa, jossa kisan kolmonen, lfb:kin, oli, mutta valitettavasti tein lievän spinnauksen ja Thunder pääsi kuittaamaan ohitseni. Seurasi lievä turhautuminen, mutta onnekseni sain letkan kiinni keltaisten lippujen aikana.

Olin taas iskuasemissa, mutta ainakin omasta mielestäni autossani ei ihan riittänyt puhti, koska jäin jaskasta ja thunderista pääsuoran loppuvaiheessa, jolloin kaasu oli pohjassa. Syherö-osuuksilla sain kiinni ja sen jälkeen kun jaska ohitti thunderin, yritin myös ohitusta (idolini tapaan hazardimaisesti), ja osuin thunderiin. Onneksi tilanteesta ei seurannut mitään. Ihan lopussa ajelin sitten vain perässä ja toivoin, että thunder yrittäisi jaskasta riskillä ohi, ja pääsisin kuittaamaan molemmat. Näin ei käynyt ja minun oli tyydyttävä kutossijaan. Kaikki kaikessa, olen hyvin tyytyväinen siihen ettei Jussi kerennyt ohittamaan minua edes kierroksella. Edelliseen Hyvinkään skabaan verrattuna edistystä on siis tapahtunut roimasti. :)
WHAT?:eek!: :eek: Missä tavaramerkki eli räjähtävä loppukiri?:doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jacquesilta hyvä kisa, ainakin itse yllätyin positiivisesti....
se auton kulku pääsuoralla, kuulosti siltä että olet vain hypännyt kaasulle liian myöhään, jokaisen noista autoista saa hakkaamaan rajoittimelle jo ennen shikaania, eli veikkaan ajolinjalla olleen nyt merkitystä tuossa enempi...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jussi sanoi:
Lopputulos 1-2 sijoista oli aika yksinajelua,
jep, ja tuokin kyllä ratkesi heti alussa... nyhjättiin siinä kolmistaan useempi kierros, niin Jussi kerkesi tuona aikana jo varmastikin sen 10sek karkuun "pääryhmästä"...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
jacquesilta hyvä kisa, ainakin itse yllätyin positiivisesti....
se auton kulku pääsuoralla, kuulosti siltä että olet vain hypännyt kaasulle liian myöhään, jokaisen noista autoista saa hakkaamaan rajoittimelle jo ennen shikaania, eli veikkaan ajolinjalla olleen nyt merkitystä tuossa enempi...
Eikun tunsin kyllä sen rajottimen hakkauksen, se tuli mullakin vähän ennen shikaania. Mutta ehkä sitten ajoin shikaanin jotenkin huonosti (jos se vaan on ees mahdollista? :doubtful: ) ja menetin vauhtia siinä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jacques sanoi:
Eikun tunsin kyllä sen rajottimen hakkauksen, se tuli mullakin vähän ennen shikaania. Mutta ehkä sitten ajoin shikaanin jotenkin huonosti (jos se vaan on ees mahdollista? :doubtful: ) ja menetin vauhtia siinä?
mahdollista, mutta mä silti epäilen että isoin syy on siellä viimesestä mutkayhdistelmästä ulostullessa, se mullakin oli pitkään ongelmana meinaan... :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Jussi sanoi:
Esim. mä ajelin Cmoneyn kanssa kisassa kyllä eri ajolinjoja ja olin siinä nähdäkseni puolen välin jälkeen nopeampi (ajotyylin ero, autosta ja ajotottumuksista riippuva ja renkaat alkoi pitää) mutta aika-ajoissa mies päihitti mut ja sillä ratkaisi kisan edukseen. Aikaero kisassa oli niin pieni, että ohitukseen ei ollut rahkeita (ilman tälliä).
No mun isoveli sanoi sen juutuubi-videon yhden ohitusyrityksesi perusteella että siinä tilanteessa olisi ehtinyt Scaniallakin ohi :cool: (huumoria)
No, kai nämä monet muut foorumilla vaan päästää sut liian helpolla :/ Forssassa 28.6. varmaankin taas kohdataan, melkolailla 50-50 kumpi voittaa :thumbup: (ainakin keskinäisen kisamme)
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Oma möötterapo:

Perjantaina lähdin kohti Tamperetta muistaten nestetankata jo junassa. Perillä sitten vähän lisää ja baariin, muistikatkoja loppuiltaa kohti. Grilliruoaksi olin ostanut salaattia:doubtful:

Lauantaina heräsin jotain yhden aikaan krapulassa ja vapinassa. Oli yritelty soittaa minulle. Vidura.. Ei tietenkään herätyksiä tai ääniä puhelimessa:eek: No kuitenkin lähdin pää tyhjänä tarpomaan kohti kohti...no sitä mööttepaikkaa. Vastassa olivat geiloord, juskis puskasta ja ja ja...KUKA SE KOLMAS OLI? No kuitenkin.. Olutlistaa tuli kateltua ja juotua sitä sun tätä. Pitäisi latoa forumille jossain välissä niitä, kun puhelimen omien viestien muisti täynnä. Kikkakolmosena lähetin itselleni tekstiviesteinä niitä. St Peters creamstout oli ainaskin hyvää. Niin juu, olihan siellä aika-ajotkin ja radan raatajat tulivat paikalle. Tuli nähtyä jusban, alppu, jaska, gc rabella, jussi ja monia muita mukavia forumisteja ensimmäistä kertaa. Jacques näki minut ensimmäistä kertaa:alppu: Sitten lähdettiin jatkamaan sinne...sinne...rautatieaseman yläkertaan. 7.5desin marmara oli ihan juotavaa, mitä nyt tröpöilin ja kaadoin Jacquesin&Wilzkun syliin osan, anteeksi siitä:thumbfh: Sitten tuota tuota..jotainhan sitä siellä yleistä höpinää, peukutusta ja oluen kippausta ja sitten minun pitikin karata jatkoilta etkoille kaverin luokse. Ärrällä vielä tarjoilu pelasi. Loppuillasta taas jotain pientä katkosta.

Sunnuntaina oli herätykset päällä, mutta joskus seittemän aikaan ponkaisin pystyyn. Hoippuvin askelien kera kerkesin pari minuuttia ennen junan lähtöä asemalle. Nyt sitten olenkin tässä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
mahdollista, mutta mä silti epäilen että isoin syy on siellä viimesestä mutkayhdistelmästä ulostullessa, se mullakin oli pitkään ongelmana meinaan... :)
Voi olla näinkin, en mä sitä mitenkään täydellisesti ajanut ja yhden kerran spinnasinkin juuri siinä viimisessä mutkassa (ja lahjoitin Thunderille sijoituksen).
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Noniin!

Siirtyminen Tampereelle:
- Onnistui hyvin, keskinopeus pyöri tasaisesti 125 tienoilla ja Navigaattori opasti suoraan perille, vaikka oudosti Valkeakosken tienoilla sanoikin motarin muuttuvan tiestä A tieksi B...

Aika-ajot:
Heti alussa ohitin jonkun hidastelijan, joka jäikin sitten taakseni roikkumaan - hieman kisamaisesti ajeltiin - vaikuttikohan tämä aikaan? Muutenkin ajoin liian kisamaisesti, enkä esim. etsinyt etsinyt ideaalivauhtia pääsuoralle lopusta. Lopullisesti AA:ni pilasi lopun keltaiset liput, en tajunnut pysähtyä ja odottaa niiden loppumista, vaan karkasin vikalle ajalliselle kierrokselle keltaisten vielä vilkkuessa -> en saanut enää parannettua aikaa.

Kunnon kierrosta en saanut aikaiseksi ja olin lfb-Alppu-jaska ryppään vika hyvin pienillä aika eroilla, joten tulokseen ei voi olla tyytyväinen.

Kisa:
Sain yllättävän hyvän lähdön ja olin sisäkaarteessa menossa Alpusta ohi, kun hän tylysti painoi minut renkaisiin ja säilytti näin paikkansa. Pian tämän jälkeen Thunder alkoi ahistella ja muutaman kierroksen jälkeen ajauduin mutkassa leveäksi ja Thunder kiihdytti sisältä ohi. Rehellisyyden nimissä oli sanottava, että hän jätätti minua, kunnes tuli ensimmäiset keltaiset ja pääsin Thunderin kantaan kiinni. Yritin keltasia hyödyntää, siinä onnistumatta. Viime hetken kiihdytykseni alkoi liian aikaisin ja olin lähellä ajaa Thunderia perään - samalla kun jarrutin keltaiset poistuivat. Kisassa en tätä huomannut, mutta myöhemmin kuulin että tämän takia Jakkues meinasi päästä minusta ohi :nope:

Nyt sain ajettua Thunderin kanssa suunnilleen samoja kierrosaikoja, en jäänyt, mutta en myöskään saanut kunnon ohituspaikkaa - kunnes tuli taas keltaiset. Tällä kertaa onnistuin hyödyntämisessä paremmin (näin tyypin juoksevan takaisin muurien suojaan), joten tiesin milloin saa taas kisata. Hyödynsin tämän ja nousin takasuoralla nopeuserolla Thunderin rinnalle - törkeästi mutkaan sisään ja jätin jarrutuksen liian myöhään, jolloin Thunderin ei voinut kääntää sisään ja mutka pitkäksi -> pääsin turvallisesti ohi ja sain jopa pikkaisen väliä.

Tämän jälkeen Thunder ahdisteli, mutta todellista ohituspaikkaa hällä ei ollut, enkä minä saavuttanut lfb:tä, joten rauhassa ajelin maaliin neljännellä sijalla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Heti alussa ohitin jonkun hidastelijan, joka jäikin sitten taakseni roikkumaan - hieman kisamaisesti ajeltiin - vaikuttikohan tämä aikaan?
Se saatoin ehkä olla minä. Ajoin lämmittelykierroksen rauhallisesti ja ajattelin päästää kaikki ohitseni. Sitten kuitenkin huomasin pysyväni hyvin perässä ja ajelin pari kierrosta jonkun perässä. Tosin kokoajan pidin kyllä hajuraon ja jos tulin liian lähelle niin sitten hölläsin enemmän hölläyskierroksella.
Eli en kyllä kisaillut aika-ajoissa vaan ajoin omia kierroksiani porukan viimeisenä. Voi kuitenkin olla että se tosiaan olin minä jonka sä ohitit, mutta joku muu ohitti mut myös heti perään ja hän kisaili sun kanssa? Muistan nimittäin että ekalla lämppärikierroksella musta meni parikin tyyppiä samantien ohitse.
 
Ylös