11. Talli: Super Aguri F1

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Honda on kuulemma luvannut Anthony Davidsonille paikan Super Agurilta ensi kaudeksi joten turhaan Robert Doornbos nimesi kauhukuvakseen Anthony Davidsonin uskolliset testivuodet BAR-Hondalla. Kun uusi auto tulee voi olla että Davidson pääsee jo tällä kaudella ajamaan Super Aguria. Ajaa perjantaina Hondaa ja lauantain ja sunnuntain Super Aguria.
Varsinkin jos Sakon Yamoto ei osoita pian ihmeempiä kuin tähän asti. Luulenpa että silti että Montagny ajaa vielä Magny-Courssissa oli alla sitten uusi kaara tai ei. Liekö FIA päästää Yamotoa kilpailuunkaan vielä näin pienellä kokemuksella?
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
CaPtEeNi sanoi:
Shinjihan päihitti Trullin pari kertaa 1997 Prost-Mugenilla ja oli Minardin ykköskuski 1998. Taisipa käväistä Jordanin testikuskinakin 1999 kunnes CART-sarja kutsui. Shinjillä oli vähän epäonnea mutta paikoitellen vauhtia oli...siis paikoitellen. Ei läheskään aina. Mutta Nakano taitaa olla jo lopettanut hommat ajat sitten :(
Shinji oli käsittämättömän huono autolla, jolla Panis aivan kärkisijoista alkukaudeta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
poko sanoi:
Shinji oli käsittämättömän huono autolla, jolla Panis aivan kärkisijoista alkukaudeta.
No joo, vaan taisi Prostkin tyystin unohtaa, että tallissaan ajaa kaksi kuljettajaa. Nakanon paikka oli Mugenin järjestämä ja Prostillehan ei sopinut lainkaan, että joku muu tulee kertomaan, kuka hänen autossaan ajaa. Ihan niin huono Shinji ei ollut kuin niistä tuloksista voisi päätellä.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Prostin kilpailukyky kesti kauden puoleenväliin saakka. Sitten alkoi "keskittyminen tulevaan" niin tallilla kuin Mugenilla jonka koneet räjähtelivät pahemmin kuin Yamahahahat konsanaan. Fakta on kuitenkin että Shinji peittosi Trullin pari kertaa kun molemmat olivat tulokakkaita 1997.
Jos en ihan väärin muista Nakanon paras sijoitus CART-sarjassa taisi olla viides sija joka oli kova tulos Fernandez-tiimin ekana vuonna. Sitten taisi tulla jokin loukkaantuminen. Kova tulos myös siksi että CART-oli tuolloin vielä todella kova sarja.
 
Viimeksi muokattu:

YoNzZu

Well-known member
Liittynyt
19.12.2005
Viestit
62
tbk:sta kaapattu kuva, kenties uudesta Super Agurista?


 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
YoNzZu sanoi:
tbk:sta kaapattu kuva, kenties uudesta Super Agurista?
Tuskin. Etusiiven kannattimet viittaavat vahvasti Arrowsiin ja siitä muokattuun SA05:een, kuten runko muutenkin. Sittemminhän Super Aguri muutti keulaa siten, etteivät ne enää ole noin pitkät. Tuossa on myös Arrowsin tuplaköli, vaikkakaan ei aivan yhtä alas ulottuvana.

Yleensä asioista kohtalaisesti perillä oleva Pete Fenelon rec.autos.sport.f1-ryhmästä väittää SA06:nkin pohjautuvan Arrowsiin ja olevan vain aeropäivitys. Tällaista en ole muualla nähnyt. Onko väitteessä jotain perää?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
WebSlave sanoi:
Yleensä asioista kohtalaisesti perillä oleva Pete Fenelon rec.autos.sport.f1-ryhmästä väittää SA06:nkin pohjautuvan Arrowsiin ja olevan vain aeropäivitys. Tällaista en ole muualla nähnyt. Onko väitteessä jotain perää?
Muistaakseni Mike Preston myönsi jossain haastattelussa, etteivät laittaneet koko autoa uusiksi, vaan se perustuu SA05:een. Päähuomio uudessa autossa on ollut nimen omaan aerodynamiikassa, mutta myös painoa on saatu nyt pudotettua selvästi, kun monokokit on tehty uusiksi, eikä vain vahvistettu vanhoja törmäystestien läpäisemiseksi. En just nyt löydä mistään tuota haastattelua, joten saattoipa tarinoija olla Daniele Audettokin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Otto Hokkanen sanoi:
Muistaakseni Mike Preston myönsi jossain haastattelussa, etteivät laittaneet koko autoa uusiksi, vaan se perustuu SA05:een.
R.a.s.f1:ssa ohjattiin tänne:
f1racing.net sanoi:
Super Aguri's financial director Wayne Humphreys:
"It's pretty much a new car," he continued. "All the rear end will be new, the monococque is an Arrows A23 but heavily modified - to be honest it's not an Arrows any more."
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=116159
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Minä todella toivon että autolla ei ole mitään tekemistä Arrowsin kanssa, haluaisin nähdä Agurin keskikastin taisteluissa mukana. :alppu:
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Tuomas_M sanoi:
Minä todella toivon että autolla ei ole mitään tekemistä Arrowsin kanssa, haluaisin nähdä Agurin keskikastin taisteluissa mukana. :alppu:
Takuman kamikaze ohituksia on ruvennut jo kaipaamaan.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
No eo se mikään kamikaze ole jos jättää tahallaan jarrutuksen vähän liian myöhäiseksi ja pakottaa kaverin ajamaan linjaa leveäksi, vähän kuin taku teki rubensille viime kaudella. Rubens vaan nukkui tilanteessa eikä katsonut yhtään kun käänsi sisään.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Oli tuo aikaisemmin tänne postattu kuva ainakin uuden auton väreissä...

Mutta kovasti on kyllä sukunäköä Arrowsiin uudella autolla.

Eturenkaiden alatukivarret näyttäisivät vieläkin menevän kaksoisköliin...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
lisää kuvia SA06:n rollout tilaisuudesta....






no näyttää se ainakin nykyaikasemmalta kuin vanha Arrows, tosin ei mitenkään hirveä ero ainakaan aerodynamiikan suhteen...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ihan nätin näkönen kaara.. Eri asia vaan että kuinka korkealle sillä päästään... :dunno:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Korkea keula ja kaksoisköli siinä tosiaan on edelleen. Mutta näyttää se toki uudemmalta...sentään. :)

Kaksoiskölistä sen verran, että nyt alatukivarsien taaemmat varret ovat kiinni rungossa. Mitenköhän ne oli Arrowsissa? Oliko molemmat varret kiinni kaksoiskölissä?
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Keulapalasta on otettu sivulipukkeet pois. Etusiipi näyttää yksityiskohtia myöten samalta, samoin sivupeilit. Moottorin ilmanottoaukon yläpuolella oleva siipi on ylösalaisin verrattuna aiempaan :confused: :confused: .
Ponttoonien sivuilla olevat puoliympyrän muotoiset levyt on poistettu.
"Savupiiput" on uudet. Moottorikate ja ponttoonit saattaa olla uudet. Korjatkaa jos horisen paskaa.

Mietin Super Agurin moottorikuvioita: Mahtavatko saada aina viimeisimmän version Hondan koneista, ja sitä onko ensi vuonna tarkoitus saada vm. 2007 vai 2006 mylly.
 
Viimeksi muokattu:

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Todella hyvän näköinen auto, ja jopa kohtuu nopeankin. Toivottavasti se on nopea, näkisin mielelläni Agurin Midlandin ja Toro Rosson edellä. Niin ja etusiipi on ehdottomasti pornoin näkemäni koskaan!
 
Ylös