Se oli kyllä ihan pölö sääntö, ja julkaistiin talvella 2003-2004, että vain 4 parasta tallia ei saa ajattaa kolmosautoa perjantaina. Selvästi raja siinä, kun 2003 oli tallien top4 erottunut. Sitten 2004 BAR (muutenkin onnistuivat tekemään hyvän auton), ja 2005 (sama juttu) McLaren saivat tasoitusapua. Semmoista kilpailua eri säännöillä eri talleilla aina kyseisen kauden ajan.Mclaren sai 2005 kaudella merkittävää etua kolmannesta autosta perjantain harjoituksissa verrattuna muihin kärkitalleihin. Se oli myös merkittävä apu tuossa alkukauden ongelmien selvittämisessä.
Tavallaan tuo sääntö olisi ollut ihan OK, jos sitä oltaisiin muokattu kauden aikana vaikka neljänneksittäin. 2005 olisi vaikka menty niin, että Espanjan, USA:n ja Turkin jälkeen olisi katsottu valmistajien taulukkoa ja tehty uudet jaot.Se oli kyllä ihan pölö sääntö, ja julkaistiin talvella 2003-2004, että vain 4 parasta tallia ei saa ajattaa kolmosautoa perjantaina. Selvästi raja siinä, kun 2003 oli tallien top4 erottunut. Sitten 2004 BAR (muutenkin onnistuivat tekemään hyvän auton), ja 2005 (sama juttu) McLaren saivat tasoitusapua. Semmoista kilpailua eri säännöillä eri talleilla aina kyseisen kauden ajan.
– En uskonut pystyväni pitelemään häntä takanani muutamaa kierrosa pidempään. Yhtäkkiä huomasin, että hänellä oli ongelmia ajolinjojen kanssa muutamassa mutkassa, Alonso kommentoi Motorsport.comille.
– Lopulta hän sai viimeiset mutkat sujumaan ja ohittamaan minut suoralla.
– Hän näytti oppivan parempia ajolinjoja minulta. Hän pääsi ohi Carloksesta vain kierroksessa käyttäen minun linjojani.
Mun mielestä se osoitti sen 2006.Alonso kyllä osoitti kyllä viime kisassa, että on ansaitusti kaksinkertainen maailmanmestari. Miehen luonteesta ei kaikki tykkää, mutta kuljettajana ehdotonta kärkeä edelleen. Miehessä ei näy myöskään vanhenemisen merkkejä, vaikka ikää on 40 vuotta
Toki näin. Mutta osoitti sen myös viime kisassa. Taidot tallella miehellä.Mun mielestä se osoitti sen 2006.
Jos katsotaan pelkkiä ajotaitoja niin ainoat kuskit tällä vuosituhannella jotka mä laittaisin Alonson edelle ovat Hamilton ja Schumacher.Kysymys, johon olisi kiva saada ajateltuja vastauksia. Onko Kimi Räikkönen ollut uransa aikana, tai onko edelleenkin, samalla tasolla Alonson kanssa? Vai onko heikompi kuin Alonso? Kummatkin tulivat F1:iin samana vuonna ja kummatkin suuria mestareita.
Itse näkisin että kummatkin olivat samalla tasolla uransa alkuvaiheessa. Oikeastaan kaudet 2001-2009 samaa tasoa. Sen jälkeen ero repesi Alonson hyväksi . Muitten mietteitä?
Itse päädyin jo yli 15 vuotta sitten päätelmään, että Alonso on kovempi luu, eikä ole tarvinnut mieltä muuttaa. Pyrin arvottamaan kuljettajat suorittamisensa mukaan ilman suomilaseja. Alonso on aina ollut kokonaisvaltaisemmin lähellä täydellistä kuljettajaa ilman heikkouksia. Räikkönen on profiloitunut enemmän luonnonlahjakkuutena, joka erilaisella lähestymisellä olisi voinut saavuttaa vieläkin enemmän.Kysymys, johon olisi kiva saada ajateltuja vastauksia. Onko Kimi Räikkönen ollut uransa aikana, tai onko edelleenkin, samalla tasolla Alonson kanssa? Vai onko heikompi kuin Alonso? Kummatkin tulivat F1:iin samana vuonna ja kummatkin suuria mestareita.
Itse näkisin että kummatkin olivat samalla tasolla uransa alkuvaiheessa. Oikeastaan kaudet 2001-2009 samaa tasoa. Sen jälkeen ero repesi Alonson hyväksi . Muitten mietteitä?
Kyllähän McLaren ja Renault olivat aivan samalla tasolla nopeudessa kaudella 2005.
Yllättävää, että Michael Schumacher oli pisteissä kolmas, sekä Fisichellan että Montoyan, edellä.Juu, muuten ei ois kyllä ollu, mutta ku sai sen lahjavoiton silloin Indyssä.
Hyvä analyysi ja pitkälti samaa mieltä. Kun kummallekin auto sopii käteen täydellisesti, ovat yhtä nopeita. Mutta Kimille ongelmaksi tulee ns kapea säätöikkuna, ja jos ei ihan osu säädöt siihen, ollaan ongelmissa. Alonsolla laajempi säätöikkuna, ja pystyy sopeutumaan huomattavasti paremminRäikkönen oli parempi silloin kun auto sopi käteen ja kun olosuhteet oli sopivat Kimille myös.
Mutta Alonso on ollut kokonaisuudessa parempi.
Omasta mielestäni Alonso on ollut kaikissa olosuhteissa tasaisempi kuin Kimi, ja etenkin silloin kun auto ei ole ollut kilpailukykyinen tai sopinut käteen.
Niin on pystynyt saamaan yleensä kaiken irti autosta kelillä kuin kelillä!
Farina ja Fangio Silverstonessa 1950.Onko muuten Kimin ja Alonson lisäksi ketkään muut mestarit aloittaneet uransa samassa GP:ssä?
Kiitos. Eli kauaksi täytyy mennäFarina ja Fangio Silverstonessa 1950.
Joo, Englantiin.Kiitos. Eli kauaksi täytyy mennä