2005 testit

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Re: ???

Leeds sanoi:
Minä olen nyt varmasti missannut jotakin, kun en oikein ymmärrä...

Perustelut kiitos!
Se, että Ferrari oli puoli sekuntia kärkeä hitaampi Barcelonassa ei merkkaa mitään, jos vaikka ajoivat renkailla ja säädöille jotka ovat optimaaliset jollekki ihan muulle radalle kuin Barcelonaan. Tällaista tapahtuu, että se niistä kierrosajoista.


Eilen Schumacher antoi jo myrskyvaroituksen, olisi ihme jos eivät aja voitosta melbournessa. Päivän keskiarvokierrokset:

1:16,38 Fisichella
1:16,53 M,Schumacher
1:16,89 Barrichello
1:16,95 DelaRosa
1:16,95 Klien
1:17,33 Coulthard
1:17,36 R,Schumacher
1:17,48 Heidfeld
1:17,51 Pizzonia
1:17,52 Alonso
1:18,11 Liuzzi
1:21,28 Monteiro
1:21,65 Karthikeyan
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Turunsanomat:

Michelinillä viimeistä kauttaan kilpapäällikkönä aloittava Pierre Dupasquier ei valikoisi yhtään nykytähdistä, kun nimeää kaikkien aikojen parhaiten rengaskulutusta kontrolloivan kuljettajan.
- Paras tuntemani kuljettaja näihin uusiin sääntöihin olisi Alain Prost.
- Hän kiristi meidän hermomme aina äärimmilleen, mutta kukaan ei ollut niin hyvä optimoimaan renkaiden käyttöä kilpailussa. Hän keskittyi aina renkaisiin. Ne olivat hänelle kuin pakkomielle, Dupasquier tuumii.
Aliohjautuminen
pahaksi haitaksi

Dupasquier muistuttaa, että kuljettajan täytyy tehdä työnsä huolellisesti.
- On mahdoton ajatus, että joku pystyisi enää uusimaan, mitä Juan Pablo Montoya teki viime kauden päätöskisassa Brasiliassa ja ajaisi kaikki 70 kierrosta aika-ajovauhtia.
- Liian kulumisen aiheuttaa kaksi tekijää: liian aliohjautumisen aiheuttama paino auton etuosassa ja luistoneston aiheuttama liike takaosassa.
- Jos kuljettaja haluaa aliohjautuvan auton, mitä on helpompi ohjata nopeilla osuuksilla, niin syyttäkööt sitten itseään. Sillä tavalla rengas kuluu loppuun jo viiden kierroksen aikana.
- Vuoden 2004 autot pystyivät vielä peittämään rakenteelliset puutteensa, kun renkaita pystyi vaihtamaan useasti. Enää se ei ole mahdollista, Dupasquier muistutti.
Webberillä
eniten pulmia

- Nähdäkseni meidän talleistamme McLaren ja Renault voivat katsoa jo rauhallisina avauskisaan.
- Williams ja BAR hakevat vielä kunnon balanssia ja ovat joutuneet pyytämään kuljettajiaan vaihtamaan ajotyyliään. Etenkin ongelmia on Mark Webberillä, Dupasquier summaili.
autosport

G. Fisichella
"I have done a couple of race distances on the same set of tyres and everything was ok. It will be
very important to look after the tyres in the race and that is my strong point so I think that I'll have
an advantage in the last few laps of the races."

F. Alonso
"I will have to change my driving style as I am much harder on the tyres than Giancarlo. Also, if
you are fighting with someone else then the tyres will be used even more - it is better to stay
alone and concentrate on your own race."
Näyttäis siltä että agressiiviset aliohjautuvuuskuskit on ongelmissa elleivät muuta ajotyyliään, etenkin Webber ja Alonso. Ihan hyvä näin, molemmat onkin yliarvostettuja :p
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Rellu kulkee kyllä pelottavan/upean hyvin! Nyt jo aamutunneilla Fisico 1.14.7-aikoja. Jos ei McLarensita ole voittajaksi kaudella, kuten toivon, niin toivottavasti sitten Rellusta. Saisi vihdoinkin tuon punaisen auton pois pallilta!!!
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
20 kiekan setissä Fisico tykittänyt 4 kertaa 1.14-aikojaja melkein kaikki loput kiekat 1.15-alkuisia aikoja..vakuuttavaa....
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ja veto jatkuu...nyt jo 1.14.3-aikaan...7 kiekkaa aikaan 1.14.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Vakuuttava 20 kiekan veto....matkan edetessä ajat vain kokoajan parani...Misukat toimii ainakin Rellulla kuin unelma!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Nyt testien perusteella jos heittää veikkauksia, niin kolmen kärki tulee olemaan Renault, Ferrari ja McLaren!

Renaultin vauhti näyttää hyvälle sekä lyhyillä että pitkillä vedoilla mutta luotettavuus on pieni kysymysmerkki!

Ferrarin en usko luotettavuuttaan menettäneen vaikka sille vähän näyttäisi mutta nopeus heiltä on hieman "tippunut", lähinnä siis siten että he ovat tippuneet samalle viivalle Renaultin ja McLarenin kanssa!

Suurin kysymysmerkki tuntuu kuitenkin olevan McLaren! Jos jätetään nuo Heikki Kullan ja Maikkarin höpinät pois, niin McLaren kulkee ihan ok vauhtia pitkillä vedoilla mutta ei sanottavasti nopeammin kuin Ferrari tai Renault! Kaiken lisäksi McLaren ei ole säväyttänyt pitkien vetojen jälkeen nopeilla kierroksilla, joka on se olennainen asia stintien loppu vaiheessa!

Ja enpä nyt ihan varma olisi tuosta McLarenin luotettavuudestakaan? Turhan usein on Lareni seisonut tallissa kun muut ovat jo kiertäneet useita kierroksia! No toki samalla tavalla myös Ferrari ja Renault ovat luotettavuudelta näyttäneet testeissä epäilyttäville?

Joka tapauksessa veikkaan että Macit jää jalkoihin stintien loppu vaiheessa mutta Renaultit hajoo enne kisan loppua ja Ferrarit vie näin ollen voiton ja Macit tulee siinä perässä! :jaska:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
berra67 sanoi:
20 kiekan setissä Fisico tykittänyt 4 kertaa 1.14-aikojaja melkein kaikki loput kiekat 1.15-alkuisia aikoja..vakuuttavaa....
Onhan toi jo neljäs testipäivä radalla ja pidot pitäs olla kohdallaan. Eilenkin Jordanit ja Ferrarit paransi aikojaan 1.5 sekuntia, kun siltakivetkin löysi pitoa. Hyvin kulkee Rellu tosin ja jos ilma on Melbournessakin -1c niin kyllä on Larenilla ja Ferrarilla tekemistä saada Rellu kiinni.

Wiiliams ja Bar näyttävät olevan aika kysymysmerkkejä. Bar on ajanut testejä varmaan kolme kertaa enemmän kuin kukaan toinen tiimi. Ferrari ja Rellu painivat luotettavuuden kanssa. McLaren ensimmäisenä tallina sai koko testiohjelmansa tyytyväisenä päätökseen.

"Talvimestaruus" tais siirtyä Barrilta McLarenille tänä vuonna. :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
belated sanoi:
Onhan toi jo neljäs testipäivä radalla ja pidot pitäs olla kohdallaan. Eilenkin Jordanit ja Ferrarit paransi aikojaan 1.5 sekuntia, kun siltakivetkin löysi pitoa. Hyvin kulkee Rellu tosin ja jos ilma on Melbournessakin -1c niin kyllä on Larenilla ja Ferrarilla tekemistä saada Rellu kiinni.

Wiiliams ja Bar näyttävät olevan aika kysymysmerkkejä. Bar on ajanut testejä varmaan kolme kertaa enemmän kuin kukaan toinen tiimi. Ferrari ja Rellu painivat luotettavuuden kanssa. McLaren ensimmäisenä tallina sai koko testiohjelmansa tyytyväisenä päätökseen.

"Talvimestaruus" tais siirtyä Barrilta McLarenille tänä vuonna. :D
Mielenkiintoista taitaa tosin olla se seikka, että sekä Miihailin ja Fisicon autot kyrvähtivät kisasimulaatiossa siellä toisen stintin loppupäässä. Tuntuu hieman siltä, että kummatkaan eivät olisi ajaneet niillä tehoilla, millä voidaan tarpeeksi luottavaisin mielin ajaa edes yhtä kisamittaa..
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Misa1 sanoi:
Nyt testien perusteella jos heittää veikkauksia, niin kolmen kärki tulee olemaan Renault, Ferrari ja McLaren!

Renaultin vauhti näyttää hyvälle sekä lyhyillä että pitkillä vedoilla mutta luotettavuus on pieni kysymysmerkki!

Ferrarin en usko luotettavuuttaan menettäneen vaikka sille vähän näyttäisi mutta nopeus heiltä on hieman "tippunut", lähinnä siis siten että he ovat tippuneet samalle viivalle Renaultin ja McLarenin kanssa!

Suurin kysymysmerkki tuntuu kuitenkin olevan McLaren! Jos jätetään nuo Heikki Kullan ja Maikkarin höpinät pois, niin McLaren kulkee ihan ok vauhtia pitkillä vedoilla mutta ei sanottavasti nopeammin kuin Ferrari tai Renault! Kaiken lisäksi McLaren ei ole säväyttänyt pitkien vetojen jälkeen nopeilla kierroksilla, joka on se olennainen asia stintien loppu vaiheessa!

Ja enpä nyt ihan varma olisi tuosta McLarenin luotettavuudestakaan? Turhan usein on Lareni seisonut tallissa kun muut ovat jo kiertäneet useita kierroksia! No toki samalla tavalla myös Ferrari ja Renault ovat luotettavuudelta näyttäneet testeissä epäilyttäville?

Joka tapauksessa veikkaan että Macit jää jalkoihin stintien loppu vaiheessa mutta Renaultit hajoo enne kisan loppua ja Ferrarit vie näin ollen voiton ja Macit tulee siinä perässä! :jaska:
Mainittava semmoinen seikka, että Mäkit on olleet erittäin luotettavia kun taas Rellut ja Ferkut ovat menneet hajalle noissa erittäin nopeissa pitemmissä stinteissä. Mäkit ajoivat noissa testeissä niillä tehoilla millä kisoissa todennäköisesti kehdataan ajaa, Rellu ja Ferrari todennäköisesti joutuvat tiputtamaan tehoja...

Kappas.. kohta Fisico alittaa 1.14 ajan..

edit:
Ferrari on ollut perin luotettava viimevuodet, mutta se että viime kaudella oli luotettava auto ei tarkoita sitä, että auto olisi merkittävän luotettava seuraavalla kaudella; McLaren osoitti tämän viimekaudella (Räikkösellä 1 teknisestä viasta johtunut keskeytys kaudella 2003)
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
T.MONTEIRO (B) JORDAN B 43.236 55 385,3 55
Jostain syystä ei oikein usko tämän ajan todellisuuteen ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Rusina sanoi:

Ferrari on ollut perin luotettava viimevuodet, mutta se että viime kaudella oli luotettava auto ei tarkoita sitä, että auto olisi merkittävän luotettava seuraavalla kaudella; McLaren osoitti tämän viimekaudella (Räikkösellä 1 teknisestä viasta johtunut keskeytys kaudella 2003)
On aivan eriasia silloin kun tullaan kokonaan uudella autolla mukaan kuin Evolla! Tämä siis nyt kun Ferrari tulee evolla, samoin McLarenilla sujui homma hyvin ku tulivat 03 vanhalla 17D-evolla!

Toki nyt erona on se, että koneiden täytyy kestää kaksi kisaviikonloppua mutta Ferrarin luotettavuuden lähde on juuri ollut kone! Ja se, että koneet pamahtelee testeissä(näin Ferrarille aina käy) ei tarkoita sitä etteikö ne kisassa kestä! Testeissä testataan ja toki silloin ajetaan äärirajoilla!

En todellakaan laskisi Ferrareita pois kun puhutaan ensimmäisen kisan voitosta! Itse asiassa tuo mainitsemasi asia vain kertoo sen, että Ferrarilla on jopa paremmat mahdollisuudet kuin muilla, koska ovat ainut talli joka käyttää evoa!
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Misa1 sanoi:
On aivan eriasia silloin kun tullaan kokonaan uudella autolla mukaan kuin Evolla! Tämä siis nyt kun Ferrari tulee evolla, samoin McLarenilla sujui homma hyvin ku tulivat 03 vanhalla 17D-evolla!

Toki nyt erona on se, että koneiden täytyy kestää kaksi kisaviikonloppua mutta Ferrarin luotettavuuden lähde on juuri ollut kone! Ja se, että koneet pamahtelee testeissä(näin Ferrarille aina käy) ei tarkoita sitä etteikö ne kisassa kestä! Testeissä testataan ja toki silloin ajetaan äärirajoilla!

En todellakaan laskisi Ferrareita pois kun puhutaan ensimmäisen kisan voitosta! Itse asiassa tuo mainitsemasi asia vain kertoo sen, että Ferrarilla on jopa paremmat mahdollisuudet kuin muilla, koska ovat ainut talli joka käyttää evoa!
17D:ssä taisi kuitenkin olla vain yksi vanha osa kiinni ja useimmat olisivat halunneet kutsua tuota 18-malliksi.

Toki Ferrarilla on aina paukkunut koneet testeissä, mutta ei tällä vuosituhannella ainakaan näin usein. Mielenkiintoista on myös se, että Ferrarin ajat ovat olleet surkeita silloin kun motti on kestänyt Pitkään.

Noh.. en minäkään sulkisi Ferraria pois vahvimmista voittajakanditaateista. Haluaisin kyllä ehdottomasti :D
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Jos Ferrarin M mallin moottori perustuu suoraan viimevuonna käytössä olleeseen moottoriin niin kestovaatimukset voi olla ylitsepääsemättömiä. On täysin mahdollista että nykyisille säännöille optimoitu kone ei sovi M -mallin runkoon ja käytössä olevassa koneessa on paljon "tilapäis" ratkaisuja.

Suuret sääntömuutokset kyseenalaistavat tuota tuotekehityksen evoluutio mallia.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Rusina sanoi:
17D:ssä taisi kuitenkin olla vain yksi vanha osa kiinni ja useimmat olisivat halunneet kutsua tuota 18-malliksi.
"Useimmat" = Ferrarifanit ja Ron Dennis sen jälkeen kun ilmeni että varsinainen 18 oli täysi susi. Tuohon "yksi vanha osa"-juttuun ei viitsi kommentoida mitään. :rolleyes:


Noh.. en minäkään sulkisi Ferraria pois vahvimmista voittajakanditaateista. Haluaisin kyllä ehdottomasti :D
Ottaen huomioon että olet Tifosi-Clubin vakiojäseniä tuota on hieman vaikea uskoa. :tongue:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Observer sanoi:
"Useimmat" = Ferrarifanit ja Ron Dennis sen jälkeen kun ilmeni että varsinainen 18 oli täysi susi. Tuohon "yksi vanha osa"-juttuun ei viitsi kommentoida mitään. :rolleyes:



Ottaen huomioon että olet Tifosi-Clubin vakiojäseniä tuota on hieman vaikea uskoa. :tongue:
Miks hän nää ei viitsi kommentoida mitään tuohon "yksi vanha osa"-kohtaan?

Kyllä olen vakio naama sielläkin ;)... tosin en ole tifosi ;)..
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Rusina sanoi:
Miks hän nää ei viitsi kommentoida mitään tuohon "yksi vanha osa"-kohtaan?
No mitä tuohon pitäis kommentoida? Heität hatusta väitteen että MP4-17D oli käytännössä uusi auto vaikka siinä oli prikulleen sama monokokki kuin alkuperäisessä 17:sta.


Kyllä olen vakio naama sielläkin ;)... tosin en ole tifosi ;)..
Eipä sitä sinun jutuista huomaa:

"I only hope that we ain't like Mac fans last year: They though that MP4-19's problems on tests were only bluffing.."

"2002 I though that Mclaren to bad enemy..What happened ;)?

2003 I though that we would be totally superior, but? Kimi had only one technical failure (Boosted engine ;) ) and their car were The Best (Kimi had the most podium's)

2004 I though that McLaren would be superior."
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Mitä talleja on menossa imolaan testaamaan ensiviikolla?

Turunsanomissa on schumin haastattelu josta ilmenee että ainakin ferrari on menossa.
Schumi sanoo että:"Nyt talvitestien päätösvaiheet ovat käsillä emmekä vielä ole lyöneet kaikkea likoon. Uskon että seuraava testi Imolassa näyttää hieman paremmin, missä me menemme ennen ensimmäistä kisaa"

Eli tuleeko sinne muita kovia tiimejä?
mclarenhan taisi lopettaa jo testit.

Alkaisi se kausi jo,alkaa olemaan jo mukava kutina päällä.:) :thumbup:
 
Ylös