2005 testit

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Amupäivän aikoja!!

Pos. Driver Team Time Lap Gap km/h Laps
1 Takuma Sato (M) BAR M 1'14.247 36 - 224.3 69

2 Alex Wurz (M) McLaren M 1'14.391 15 +0.144 223.9 43

3 Rubens Barrichello (B) Ferrari B 1'14.645 46 +0.398 223.2 47

4 Fernando Alonso (M) Renault M 1'14.656 49 +0.409 223.1 50

5 Jenson Button (M) BAR M 1'14.889 46 +0.642 222.4 62

6 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'15.018 30 +0.771 222.0 44

7 Ricardo Zonta (M) Toyota M 1'15.280 44 +1.033 221.3 53

8 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'15.410 20 +1.163 220.9 35

9 Jarno Trulli (M) Toyota M 1'15.708 41 +1.461 220.0 44

10 Mark Webber (M) Williams M 1'16.050 24 +1.803 219.0 43

11 Luca Badoer (B) Ferrari B 1'16.185 42 +1.938 218.6 50

12 Nick Heidfeld (M) Williams M 1'16.317 15 +2.070 218.3 17

13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'16.726 25 +2.479 217.1 35

14 Felipe Massa (M) Sauber M 1'16.995 53 +2.748 216.3 57
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
berra67 sanoi:
Todennäköisintä kuitenkin taitaa olla se että ovat saanneet 4 MP4-20 valmiiksi ja niistä kolme on matkalla maailmalla ja yksi MP4-20 on euroopan mantereella ja sitä köytetään testeissä nyt. Jotta mahdollisimman paljon hyötyä saatais irti testeistä niin siinä ajetaan myös MP4-19B-versiolla määrättyjä testejä ja "osien" sisäänajoja?!?!
Näinhän se taitaa olla. Ilmeisesti Wurz ajaa tänään 19B:llä ja Räikkönen 20:llä, ainakin aamupäivän ajoista päätellen. F1totaliin ei ole vielä kuvia kovinkaan paljoa tämän päivän testeistä ilmaantunut.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Misa1 sanoi:
Ei voi taas ymmärtää? Miks Mac testaa lyhyitä aikasessiota vanhalla "laittomalla" mallilla? Mitä hyötyä siitä on?

Ja hyvinpä taas menee ku nyky autolla ei nopeita aikoja yrittäessä tuon korkeemmalle pääsy?! :(
Pari juttua tulis mieleen, ainakin renkaita voi ihan hyvin testata vanhallakin autolla (painottuen tietenkin lyhyisiin vetoihin kun aika-ajot ovat kerran menneet penkin alle) ja toisaalta voisko olla, että pyrittäis tekemään jotain vertailua vanhan ja uuden auton renkaiden käytön välillä? Jos vaikka vahingossa oppis jotain...

Ja McLareninhan kannattaa ajaa kaikki testipäivät kahdella autolla jo ihan vaan niiden määrän rajoittamisen takia.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Misa1 sanoi:
Ei voi taas ymmärtää? Miks Mac testaa lyhyitä aikasessiota vanhalla "laittomalla" mallilla? Mitä hyötyä siitä on?

Ja hyvinpä taas menee ku nyky autolla ei nopeita aikoja yrittäessä tuon korkeemmalle pääsy?! :(
Eilen Ferrarikin, ehkä myös tänään, ajoi vanhalla sudella (f2004m) testejä. Laivarahtina taitaa suurin osa kisaviikonlopun tavaroista kulkea kaukomaista? Sitten tehtaalle purettavaksi ja analysoitavaksi, kasattavaksi jne.

Joka testissä Mäkin uusi auto on ollut vanhaa nopeampi. Kuten edellä on mainittu, eilen vanhalla ajettiin aika-ajosimulaatioita ja uudella rungon sisäänajoa sekä kisapituutta. Turha huolestua.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Villeneuven on syytä huolestua....on Autosport-lehden mukaan eilisten tesiten jälkeen poistunut vihapäissään Barcelonasta haukkuen autoa samalla paskaksi ja hitaaksi. En ukso että Sauber kovin iloissaan moista juttua kuuntelee.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
berra67 sanoi:
Villeneuven on syytä huolestua....on Autosport-lehden mukaan eilisten tesiten jälkeen poistunut vihapäissään Barcelonasta haukkuen autoa samalla paskaksi ja hitaaksi. En ukso että Sauber kovin iloissaan moista juttua kuuntelee.
Villeneuven eilisen paras aika taisi olla luokkaa 1.18 jotain? Nyt Felipe menee sitten taas sekuntia nopeammin.

Vähän kyllä ihmetyttää, vastahan Jaska kehui Bahrainissa, kuinka hän alkoi tulla sinuiksi auton kanssa ja nyt tämä.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mr Natural sanoi:
Kyllähän tuo Wurzkin MP4-20:llä ajeli, ainakin tämän kuvan mukaan:



Sen verran vielä noista eilisistä testiajoista, että siinä missä de la Rosa yritti aika-ajo kierrosta ehkä 8-9 kertaa (ajat olivat keskim. 1'14.6-1'14.18), Zonta pamautti kerralla tuon oman aikansa.

Meikä kirjoitteli yövuoron jälkeen vissiin ihan omia satuja tosta mäcistä....

:eek!:

Mutta joo, kyllä näyttää toyota olevan nopeampi aika-ajoissa kuin mäcci nyt, ja aika selvästi. Sääli kimin kannalta. Olisi kiva ku silläkin ois menestystä joskus.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Testausrajoituksessa mukana olevien tallien kannattaa ajattaa ilmanmuuta kahta autoa samana päivänä. Ferrarin lienee hyödyllistä kiertää rataa myös yhdellä autolla ainakun on jotain testattavaa.

Periaatteessa myös vanhalla kalustolla kerättyä tietoa voi hyödyntää uuden mallin kehitystyössä, mutta kerätyn datan tulkitseminen lienee kuitenkin vaikeampaa. Joidenkin yksittäisten osien sisäänajot voidaan varmasti testata täysin ilman ongelmia myös vanhassa autossa. Jokatapauksessa jos autot eroavat toisistaan niin esimerkiksi renkaiden osalta väittäisin, että oikeiden johtopäätösten tekeminen kerätystä datasta on varsin haasteellista. Kuitenkin jokainen kierros vanhalla autolla helpottaa vanhan testidatan suhteuttamista nykykalustoon.


Btw. Olisivatkohan Laarenilla jo alustavasti valmistautuneet siihen mahdollisuuteen, että Wurz olisi mahdollisesti ajamassa Imolan kisassa, jos Monty ei vielä siihen kykene. Olisihan se kiva nähdä venyisikö myös hän huippusuoritukseen.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Punainen sanoi:
Testausrajoituksessa mukana olevien tallien kannattaa ajattaa ilmanmuuta kahta autoa samana päivänä. Ferrarin lienee hyödyllistä kiertää rataa myös yhdellä autolla ainakun on jotain testattavaa.

Periaatteessa myös vanhalla kalustolla kerättyä tietoa voi hyödyntää uuden mallin kehitystyössä, mutta kerätyn datan tulkitseminen lienee kuitenkin vaikeampaa. Joidenkin yksittäisten osien sisäänajot voidaan varmasti testata täysin ilman ongelmia myös vanhassa autossa. Jokatapauksessa jos autot eroavat toisistaan niin esimerkiksi renkaiden osalta väittäisin, että oikeiden johtopäätösten tekeminen kerätystä datasta on varsin haasteellista. Kuitenkin jokainen kierros vanhalla autolla helpottaa vanhan testidatan suhteuttamista nykykalustoon.


Btw. Olisivatkohan Laarenilla jo alustavasti valmistautuneet siihen mahdollisuuteen, että Wurz olisi mahdollisesti ajamassa Imolan kisassa, jos Monty ei vielä siihen kykene. Olisihan se kiva nähdä venyisikö myös hän huippusuoritukseen.
Ainakin Pedro itse on sanonut, että olisi reilua antaa Alexin ajaa Imolassa, jos Montoya ei siihen kykene. Linkki artikkeliin.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Niin, kukas olisikaan McLarenin perjantaikuski, jos Wurz ajaisi kilpaa Imolassa? Eikös tuohon ollut joku sääntö, ettei siihen saa käyttää kuljettajaa, joka on osallistunut F1-kisoihin lähivuosina?
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Eikös se rajoitus perjantaina kolmoskuljettajana toimivaksi ollut joku enintään 6 kisaa viimeisen parin kauden aikana?
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Punainen sanoi:
Eikös se rajoitus perjantaina kolmoskuljettajana toimivaksi ollut joku enintään 6 kisaa viimeisen parin kauden aikana?
Näin minäkin muistelisin. Olisi tietysti kiva nähdä Wurzkin kisassa ajelemassa, kun kaveri on aika pitkään tahkonnut noita testejä.
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
Sato leads the way in Spain

Jospa se Hondakin alkaisi kulkemaan :rolleyes: ..
Parempaa edes toivottavasti odotettavissa, kun on lähempänä kärkeä..
Ja moottorikin on kestänyt jo määrämatkat :D ... Nyt vain lisää potkua koneeseen ja dynamiikka kuntoon :cool: , sit ois hienoa!


Barcelona - 07/04/2005 AM
1 . T. Sato - BAR Honda 007 - 1:14.247 (+ 0.000 ) - 78 laps
2 . A. Wurz - McLaren Mercedes MP4-20 - 1:14.391 (+ 0.144 ) - 64 laps
3 . R. Barrichello - Ferrari F2005 - 1:14.645 (+ 0.398 ) - 63 laps
4 . F. Alonso - Renault R25 - 1:14.656 (+ 0.409 ) - 54 laps
5 . J. Button - BAR Honda 007 - 1:14.887 (+ 0.640 ) - 81 laps
6 . K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4- 20 - 1:14.929 (+ 0.682 ) - 74 laps
7 . G. Fisichella - Renault R25 - 1:15.018 (+ 0.771 ) - 68 laps
8 . D. Coulthard - Red Bull Racing RB1 - 1:15.048 (+ 0.801 ) - 45 laps
9 . R. Zonta - Toyota TF104B - 1:15.280 (+ 1.033 ) - 77 laps
10 . J. Trulli - Toyota TF105 - 1:15.708 (+ 1.461 ) - 53 laps
11 . L. Badoer - Ferrari F2004M - 1:15.958 (+ 1.711 ) - 59 laps
12 . M. Webber - BMW Williams FW27 - 1:16.050 (+ 1.803 ) - 51 laps
13 . N. Heidfeld - BMW Williams FW27 - 1:16.310 (+ 2.063 ) - 36 laps
14 . F. Massa - Sauber Petronas C24 - 1:16.995 (+ 2.748 ) - 69 laps
 
Ylös