2006 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mikkoz84 sanoi:
Eihän totuudesta kannata hernettä nenään vetää :D Ei Montystä, Napista saati Massasta ole voittamaan, en usko että tulee kisaa jossa Kimillä on ongelmia ( keskeytys ) Alonsolla ( keskeytys ) myös ja vielä Schumillakin ( keskeytys ) jos näin tapahtuu niin sitten voi joku f1- kuski voittaa. Näkeehän tuon jo kilometrin päähän, muista ei vain ole voittamaan näitä kahta supertähteä tai kulmakarvaa varustettuna ylivoimaisella autolla, vaikka lähtisivätkin takaa niin silti, sen luokan kuskeista puhutaan, mutta tosiaan aina saa uneksia. Henk.koht pidän lähes yhtä epätodennäköisenä joidenkin muiden kuskien voittoa kuin ennen kauden alkua tojon voittoa.
Hivenen hallaa kylla joo teki tuo bahrain toyon voittohaaveille mutta joskus sukellus edesauttaa kehitysta. Kylla voittoihin pystyvia kuskeja noitten kolmen ukon lisaksi on trulli, ralf, barrichello ja webber. Jos heilla kalusto vaan siihen mahdoillisuuden antaisi. Nico, ei viela.

Edit:Jaa. Saattaishan se nicokin. Vauhti oli kylla hyvaa.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Kyllähän odotukset ovat Bahrainin kisan jälkeen hyvinkin korkealla, mutta täytyy tässä yrittää vähän toppuutella, ettei innostu ihan liikaa. Mielestäni palkintopallisijoitus olisi Räikköseltä jo hyvä saavutus ja kaikki muu, toinen tila tai voitto, pelkkää plussaa. Ainakaan viime vuosina McLarenin meno suhteessa muihin ei ole kauden edetessä hyytynyt, päinvastoin parantunut. Talvitesteissä pienistä ja vähän isommistakin ongelmista päästiin eroon suhteellisen myöhään, joten on oletettavaa, että suunta on tänäkin vuonna sama: Euroopassa vauhti sen kuin paranee. Tässä valossa tuollainen parinkymmenen pisteen potti näistä kaukomaiden kisoista olisi vallan mainio lähtökohta Euroopan kaudelle - sillä oltaisiin viimekin vuonna oltu hyvin lähellä mestaruutta loppukautta värittäneestä jatkuvasta epäluotettavuudesta huolimatta.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
kristian.s sanoi:
Kyllähän odotukset ovat Bahrainin kisan jälkeen hyvinkin korkealla, mutta täytyy tässä yrittää vähän toppuutella, ettei innostu ihan liikaa. Mielestäni palkintopallisijoitus olisi Räikköseltä jo hyvä saavutus ja kaikki muu, toinen tila tai voitto, pelkkää plussaa. Ainakaan viime vuosina McLarenin meno suhteessa muihin ei ole kauden edetessä hyytynyt, päinvastoin parantunut. Talvitesteissä pienistä ja vähän isommistakin ongelmista päästiin eroon suhteellisen myöhään, joten on oletettavaa, että suunta on tänäkin vuonna sama: Euroopassa vauhti sen kuin paranee. Tässä valossa tuollainen parinkymmenen pisteen potti näistä kaukomaiden kisoista olisi vallan mainio lähtökohta Euroopan kaudelle - sillä oltaisiin viimekin vuonna oltu hyvin lähellä mestaruutta loppukautta värittäneestä jatkuvasta epäluotettavuudesta huolimatta.
Kyllä, ehdottamasti näin. Ja täytyy muistaa, että Kimin mahdollisuuksia viime kauteen nähden parantaa sekin, että palkintosijoja on tänä vuonna viemässä useampi kuljettaja. Ja voihan olla, että näillä kaukokisoilla voi kaikilla olla eri voittaja, ja se jos mikä olisi jännittävää...
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
kristian.s sanoi:
Kyllähän odotukset ovat Bahrainin kisan jälkeen hyvinkin korkealla, mutta täytyy tässä yrittää vähän toppuutella, ettei innostu ihan liikaa. Mielestäni palkintopallisijoitus olisi Räikköseltä jo hyvä saavutus ja kaikki muu, toinen tila tai voitto, pelkkää plussaa. Ainakaan viime vuosina McLarenin meno suhteessa muihin ei ole kauden edetessä hyytynyt, päinvastoin parantunut. Talvitesteissä pienistä ja vähän isommistakin ongelmista päästiin eroon suhteellisen myöhään, joten on oletettavaa, että suunta on tänäkin vuonna sama: Euroopassa vauhti sen kuin paranee. Tässä valossa tuollainen parinkymmenen pisteen potti näistä kaukomaiden kisoista olisi vallan mainio lähtökohta Euroopan kaudelle - sillä oltaisiin viimekin vuonna oltu hyvin lähellä mestaruutta loppukautta värittäneestä jatkuvasta epäluotettavuudesta huolimatta.
Jep, eipä pahemmin lisättävää. Malesiassa on mahdollisuus hyväänkin tulokseen ilman että tarvii mitään erityisempää yrittää. Ainoa vaan että kunhan moottori kestää koko viikonlopun, tukivarret pysyvät ehjinä, takasiipi pysyy kiinni eikä viime vuoden tapaan jää mitään mutteria renkaaseen puhkomaan sitä. :wink:
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
Jos malesiassa tullaan samassa järjestyksessä kuin Bahrainissa, niin piste-ero alonsoon on jo 8 pistettä.

Se alkaa olla jo nyky pistelaskujärjestelmällä aika paljon. Ainakin jos verrataan siihen että kuinka luotettavasti Alonso autoaan maaliin ajaa.

Ja toiseksi, ei se Kimi viime kaudellakaan saanut piste-eroa oikein millään kaventumaan, vaan se vaihteli 20-30 pisteen välillä koko loppukauden. Periaatteessahan viimekaudella Alonsolle olisi melkein riittänyt tuo 8 pisteen ero maailmanmestaruuteen alkukisoista, vaikka se oli 34? pistettä.

Kertokaapas miten se 8 pistettä otetaan kiinni. Alonso ei tunnetusti tee virheitä, vauhtia löytyy aina ja rellu muutenkin nopea, taistelee joka kisassa palkintopallisijasta.

Kyllä nyt pitäisi Alonson päänahka saada, muuten se maailmanmestaruus alkaa taas pikkuhiljaa kadota. Niin ja kos Kimi keskeyttää, mikä on erittäin todennäköisempää kuin alonson keskeytys, niin sitten piste ero voi olla jo 14 pistettä, sitten se alkaakin vähän niinku olla jo sitten siinä.
 
Viimeksi muokattu:

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
SuperKimi sanoi:
Kertokaapas miten se 8 pistettä otetaan kiinni. Alonso ei tunnetusti tee virheitä, vauhtia löytyy aina ja rellu muutenkin nopea, taistelee joka kisassa palkintopallisijasta.
Kanada 2005, "There´s something wrong with my car!" :ahem:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
SuperKimi sanoi:
Jos malesiassa tullaan samassa järjestyksessä kuin Bahrainissa, niin piste-ero alonsoon on jo 8 pistettä.

Se alkaa olla jo nyky pistelaskujärjestelmällä aika paljon. Ainakin jos verrataan siihen että kuinka luotettavasti Alonso autoaan maaliin ajaa.

Ja toiseksi, ei se Kimi viime kaudellakaan saanut piste-eroa oikein millään kaventumaan, vaan se vaihteli 20-30 pisteen välillä koko loppukauden. Periaatteessahan viimekaudella Alonsolle olisi melkein riittänyt tuo 8 pisteen ero maailmanmestaruuteen alkukisoista, vaikka se oli 34? pistettä.

Kertokaapas miten se 8 pistettä otetaan kiinni. Alonso ei tunnetusti tee virheitä, vauhtia löytyy aina ja rellu muutenkin nopea, taistelee joka kisassa palkintopallisijasta.

Kyllä nyt pitäisi Alonson päänahka saada, muuten se maailmanmestaruus alkaa taas pikkuhiljaa kadota. Niin ja kos Kimi keskeyttää, mikä on erittäin todennäköisempää kuin alonson keskeytys, niin sitten piste ero voi olla jo 14 pistettä, sitten se alkaakin vähän niinku olla jo sitten siinä.

Siis ihan oikeasti, nyt jäitä sinne hattuun ja laita samalla housuihin kanssa...
Mahdatkohan olla tietoinen että kaudesta on ajettu yksi ainoa halavatun osakilpailu ja olet jo jakamassa mestaruutta??? :rolleyes: Jäljellähän ei olekaan enää kuin 17 GP:tä ja pisteitä jaossa pelkästään voittajalle 170 pistettä....

Pientä rajaa kuitenkin hysterialle, kiitos...

Ja siitä luottettavuudesta, katsopas mitkä tiimit ovat jo ekan osakilpailun jälkeen joutuneet moottorin vaihtamaan teknisistä ongelmista johtuen:
Renault, Honda ja Ferrari. Ei vielä yhtään koneenvaihtoa Mclarenille. Kukapa olisi tätäkään arvannut ennen kauden alkua! :thumbup:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
SuperKimi sanoi:
Jos malesiassa tullaan samassa järjestyksessä kuin Bahrainissa, niin piste-ero alonsoon on jo 8 pistettä.

Se alkaa olla jo nyky pistelaskujärjestelmällä aika paljon. Ainakin jos verrataan siihen että kuinka luotettavasti Alonso autoaan maaliin ajaa.

Ja toiseksi, ei se Kimi viime kaudellakaan saanut piste-eroa oikein millään kaventumaan, vaan se vaihteli 20-30 pisteen välillä koko loppukauden. Periaatteessahan viimekaudella Alonsolle olisi melkein riittänyt tuo 8 pisteen ero maailmanmestaruuteen alkukisoista, vaikka se oli 34? pistettä.

Kertokaapas miten se 8 pistettä otetaan kiinni. Alonso ei tunnetusti tee virheitä, vauhtia löytyy aina ja rellu muutenkin nopea, taistelee joka kisassa palkintopallisijasta.

Kyllä nyt pitäisi Alonson päänahka saada, muuten se maailmanmestaruus alkaa taas pikkuhiljaa kadota. Niin ja kos Kimi keskeyttää, mikä on erittäin todennäköisempää kuin alonson keskeytys, niin sitten piste ero voi olla jo 14 pistettä, sitten se alkaakin vähän niinku olla jo sitten siinä.
Sinä unohdat viime kauden tilanteen ihan tyystin. Eihän se Alonso viime kaudella virheitä tehnyt kun sen ei tarvinnut edes "täysiä" yrittää kun auto oli sen verran hyvä, että sillä ne tarvittavat pisteet oli helppo napsia McLarenien takana aina. Alkukaudesta ei vielä sillain isoja panoksia ollut että olisi kunnon paineesta voinut puhua.

Alonso ajoi hyvän ja virheettömän kauden viime vuonna mutta alkukauden takia ei Alonson todellista paineensietokykyä punnittu oikein ollenkaan. Miten mies kestää jos ei olekkaan koko kauden ajan murskajohto?
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
äxä sanoi:
Siis ihan oikeasti, nyt jäitä sinne hattuun ja laita samalla housuihin kanssa...
Okei okei... :D Ehkä vähän liian aikaista puhua mestaruudesta. Mutta kuitenkaan ei kannata toppuutella sillä, että on monta kisaa jäljellä. Myös alkukauden kisat voivat ratkaista mestaruuden.

Ja toiseksi, viime vuonna ei voitettu mestaruutta, se hävittiin. Tarkoitan vähän niinkuin itse tennistä pelaisi, koskaan ei saa pistettä muuten kuin vastustajan virheestä, kun pallo läsähtää pelikentän takaseinään :D Ja mäcillä on ollut jo monta vuotta tapana lämiä sitä palloa yli rajojen...

Niin tarkoitan että mestaruutta ei voitettu ajamalla hyvin, vaan siten että vastustaja ajoi päin sitä seinää....Seinään ajolla ei voiteta tänäkään vuonna mestaruutta.
 
Viimeksi muokattu:

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Matxi sanoi:
Sinä unohdat viime kauden tilanteen ihan tyystin. Eihän se Alonso viime kaudella virheitä tehnyt kun sen ei tarvinnut edes "täysiä" yrittää kun auto oli sen verran hyvä, että sillä ne tarvittavat pisteet oli helppo napsia McLarenien takana aina. Alkukaudesta ei vielä sillain isoja panoksia ollut että olisi kunnon paineesta voinut puhua.

Alonso ajoi hyvän ja virheettömän kauden viime vuonna mutta alkukauden takia ei Alonson todellista paineensietokykyä punnittu oikein ollenkaan. Miten mies kestää jos ei olekkaan koko kauden ajan murskajohto?
Kenties radalla alkaa aivan uskomaton käsien heiluttelu (mallia Bahrain 2006)? Katsotaan nyt kuitenkin nouseeko se yhdestoista "sormi" vielä tämän kauden aikana, kovasti vaan vaikuttaa siltä että sormet jäykkänä tullaan Alonso Renaultin ohjaamossa näkemään tällä kaudella useaankin otteeseen.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Veikkaanpa, että Malesiassa nähdään Mersu vaihto, mutta tällä kertaa Montoyalla. Jos Kimin moottoria ei rääkätty liikaa Bahrainissa, pitäisi tulla tulosta nytkin. Ja siis pitäisi tulla voitto, jotta saataisiin Alonso haastajan asemaan.

Nythän sitten selvisi miksi Schumi ei edes lähtenyt haastamaan Alonsoa Bahrainissa, moottoria säästeltiin Malesiaan. Veikkaan kyllä että saattaa Ferrarikin paukkua. Mutta jos vehkeet kestää Schumi on podiumilla.

Cossu-Williams on jokeri. Niillä pitäisi olla suht luotettava kone ja ne paremmat kumit, joilla auto tuntuu toimivan ko. merkillä ajavista parhaiten. Jos Bridgestonella on etua niin se hyödyttää suhteellisesti eniten Williamsia. Lisäksi Nicolla on kohtuullinen itseluottamuspurske meneillään ja Webberillä näytön paikka ettei Nico vie kaikkea gloriaa. Paketti on just sellanen, millä voi iskeä kun muut konttaa.

Hondan suorituskykyä ei mielestäni ole vielä kokonaan nähty. Rubensin kisa meni reisille ja oliko niin että ne ryssi vähän renkaidenkin kanssa?

Mutta siis tämä kisa antanee paremman kuvan tallien välisistä luotettavuuseroista kun koneista rääkätään kaikki irti. Luulenpa että ekassa kisassa kaikki kuitenkin menivät vähän niinkuin varman päälle. Lisäksi rengasasetelma on mielenkiintoinen. Bridgestone ei näytä ollenkaan niin huonolta kuin viime kaudella. Paitsi tietysti Toyotalla..
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Rapu-70 sanoi:
Veikkaanpa, että Malesiassa nähdään Mersu vaihto, mutta tällä kertaa Montoyalla. Jos Kimin moottoria ei rääkätty liikaa Bahrainissa, pitäisi tulla tulosta nytkin. Ja siis pitäisi tulla voitto, jotta saataisiin Alonso haastajan asemaan.

Nythän sitten selvisi miksi Schumi ei edes lähtenyt haastamaan Alonsoa Bahrainissa, moottoria säästeltiin Malesiaan. Veikkaan kyllä että saattaa Ferrarikin paukkua. Mutta jos vehkeet kestää Schumi on podiumilla.

Cossu-Williams on jokeri. Niillä pitäisi olla suht luotettava kone ja ne paremmat kumit, joilla auto tuntuu toimivan ko. merkillä ajavista parhaiten. Jos Bridgestonella on etua niin se hyödyttää suhteellisesti eniten Williamsia. Lisäksi Nicolla on kohtuullinen itseluottamuspurske meneillään ja Webberillä näytön paikka ettei Nico vie kaikkea gloriaa. Paketti on just sellanen, millä voi iskeä kun muut konttaa.

Hondan suorituskykyä ei mielestäni ole vielä kokonaan nähty. Rubensin kisa meni reisille ja oliko niin että ne ryssi vähän renkaidenkin kanssa?

Mutta siis tämä kisa antanee paremman kuvan tallien välisistä luotettavuuseroista kun koneista rääkätään kaikki irti. Luulenpa että ekassa kisassa kaikki kuitenkin menivät vähän niinkuin varman päälle. Lisäksi rengasasetelma on mielenkiintoinen. Bridgestone ei näytä ollenkaan niin huonolta kuin viime kaudella. Paitsi tietysti Toyotalla..

No ei ne bridget toyollakaan huonosti toiminu, ei vaan lammenny ollenkaan :D:D Mutta ratkaisu saattaa olla pehmeammassa rengasseoksessa. Bridgestone lahettaa toyotalle pehmeampia renkaita jolloin suorituskyky saattaa parantua. Eikos viimekauden makissa ollut sama ongelma kauden alussa? Auto oli liian hella renkaille? Mielenkiintoinen vika. :rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
butterfly sanoi:
No ei ne bridget toyollakaan huonosti toiminu, ei vaan lammenny ollenkaan :D:D
Jotenkin jäi sellainen käsitys että Toyota oli sekuntikaupalla liian hitaita, mutta eihän ne jääneet kuin kierroksen kärjestä :confused: Sieltä ponnistaa vielä takaisin kunhan saa renkaat toimimaan ja koneeseen lisää tehoa!

Muutenkin on käsittämättömän tasainen alku kauteen. Kymmeniä kuljettajia samalla kierroksella maaliin. Saas nähdä lähteekö pakka leviämään, kun kehitystyön tuloksia alkaa näkyä euroopan kaudella.
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
Eka GP livena

Formuloita tullut jo seurattua Keken ajoita lähtien, mutta nyt vasta pääsee seuraamaan livenä kisaa. Rataa (pääkatsomoa) on tullut jo useamman kerran ihailtua lentokentan loungesta, josko nyt sitten tulis paikan päälle. Onko muita Foorumilaisia tulossa Sepangille? Huommenna starttaa auto Singaporesta klo 13 ja KL:ssa varmaan ollaan viiden aikoihin, joten kisaan valmistautumiseen jää ihan kiitettävästi aikaa.

Itse kisasta sen verran, että luulen Ferrarien tippuvan kärkikahinoista. Niillä oli kuitenkin tietty etu puolellaan Bahrainissa testauksen takia. Williamssin uskon vieläkin nousevan, samoin Toyotan, ne ei voi kyllä kontata noin pahasti. Renault, Honda ja McLaren on kovimmat voittajasuosikit, varsinkin tiimien ykköskuskit.
 
Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
J.Heldenview sanoi:
Muutenkin on käsittämättömän tasainen alku kauteen. Kymmeniä kuljettajia samalla kierroksella maaliin. Saas nähdä lähteekö pakka leviämään, kun kehitystyön tuloksia alkaa näkyä euroopan kaudella.
Vertailun vuoksi Tässä on kisa ja aika-ajot San marinosta vuodelta 1988

Aika-ajot 29.4. ja 30.4.1988

Sija Nro Kuljettaja Kans. Auto Aika Ero
1. 12 Ayrton Senna BRA McLaren-Honda 1.27,148
2. 11 Alain Prost FRA McLaren-Honda 1.27,919 + 0,771
3. 1 Nelson Piquet BRA Lotus-Honda 1.30,500 + 3,352
4. 19 Alessandro Nannini ITA Benetton-Ford 1.30,590 + 3,442
5. 28 Gerhard Berger AUT Ferrari 1.30,683 + 3,535
6. 6 Riccardo Patrese ITA Williams-Judd 1.30,952 + 3,804
7. 18 Eddie Cheever USA Arrows-Megatron 1.31,300 + 4,152
8. 20 Thierry Boutsen BEL Benetton-Ford 1.31,414 + 4,266
9. 16 Ivan Capelli ITA March-Judd 1.31,519 + 4,371
10. 27 Michele Alboreto ITA Ferrari 1.31,520 + 4,372


Kilpailu 1.5.1988
Sija Nro Kuljettaja Kans. Auto Kierr. Aika/syy
1. 12 Ayrton Senna BRA McLaren-Honda 60 1.32.41,264
2. 11 Alain Prost FRA McLaren-Honda 60 + 2,334
3. 1 Nelson Piquet BRA Lotus-Honda 59 – 1 kierros
4. 20 Thierry Boutsen BEL Benetton-Ford 59 – 1 kierros
5. 28 Gerhard Berger AUT Ferrari 59 – 1 kierros
6. 19 Alessandro Nannini ITA Benetton-Ford 59 – 1 kierros
7. 18 Eddie Cheever USA Arrows-Megatron 59 – 1 kierros
8. 2 Satoru Nakajima JPN Lotus-Honda 59 – 1 kierros
9. 17 Derek Warwick GBR Arrows-Megatron 58 – 2 kierrosta
10. 14 Philippe Streiff FRA AGS-Ford 58 – 2 kierrosta
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Jos mäccäris sattuu kestämään kasassa, niin Kimi on aika hyvä suosikki. Pikavilaisulta näytti mäccäri syövän renkaita sen verran vähemmin kuin kisakumppanit. Tietysti riippuu täysin Michelinin seoksista, saattavat tuoda varmanpäälle senverran kovat rinkulat ettei mäccäri saa tuosta kevyemmästä renkaan käytöstä mitään hyötyä.

Ja Malesiassahan olisi pitänyt suunnilleen joka kerta sataa, muttei silti ole satanut. Jokohan nyt olisi aika?
 

ZOMBIEEE

Active member
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
33
Ferrari on vaikeen näköinen ajettava jarrusäätöjensä ja brigsujen renkaittensa kanssa.Rehtori kyl sillä sääti hyvin, mutten jaksa uskoa et Bridgestone toimisi ainakaan euroopassa. Kimi voipi olla ykkönen ja Nico kakkonen -kuhan ei tee virheitä. Alonso voi prostimaisesti ajaa kolmannex,. Itse pidän Larenia ja Wiliamseja hieman nopeampina kuin Ferkkuja ja Hondaa. Massa voi olla hyvinkin yllättäjä -jos oletetaan birdestonen toimivan lämpinä paremmin.
 

ZOMBIEEE

Active member
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
33
SuperKimi sanoi:
"Taikuri Alonso ja etana-Schumi".

Näin MTV3 kirjoitti viimevuotisen Malesian kisan jälkeen :D

Itse näkisin kyllä tulevan kisan kolmen kauppana, Alonso, Schumi ja Räikkönen. Kyllä siinä on ennekkosuosikit.

Kaikenkaikkiaan näyttäisi siltä että on erittäin upea ja jännittävä kisa tulossa :thumbup:

Kyllä mielestäni Bahrainin kisa osoitti, että mäcillä on äärimmäisen nopea auto tällä kaudella. Kimi kuitenkin ajoi loppukierrokset tismalleen samalla vauhdilla kuin kärki, kuitenkin kuluneimmilla renkailla. Martin Whitmarshin lausunnot kisan jälkeen mielestäni viittaa siihen, (hän sanoi että Kimi osasi oikeassa kohdassa hellittää vauhtiaan) että myös siellä on reserviä vielä annettavana ja Bahrainissa todellista mäcin vauhtia ei edes nähty.


Samoilla linjoilla olen. Kyllä mäkki tulee oleen nopein (tai onkin sitä). kaikki on kiinni onnesta ja luotettavuudesta. Baricelolle ois toivonut parempaa alkua. Buttoni saa sen ekan voiton ainoastaan jos kärkikolmikon autot hajoo tms..
Nico Rosberg mielummin tulee voittamaan jonkin kisan ja Webber jää kakkoskuskiksi.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Matxi sanoi:
Sinä unohdat viime kauden tilanteen ihan tyystin. Eihän se Alonso viime kaudella virheitä tehnyt kun sen ei tarvinnut edes "täysiä" yrittää kun auto oli sen verran hyvä, että sillä ne tarvittavat pisteet oli helppo napsia McLarenien takana aina. Alkukaudesta ei vielä sillain isoja panoksia ollut että olisi kunnon paineesta voinut puhua.

Alonso ajoi hyvän ja virheettömän kauden viime vuonna mutta alkukauden takia ei Alonson todellista paineensietokykyä punnittu oikein ollenkaan. Miten mies kestää jos ei olekkaan koko kauden ajan murskajohto?
Mielenkiintoinen kysymys tosiaan. Jostain tiedotteesta tuli tässä taannoin luettua, olikohan Pat Symondsin mietteitä Alonson suorituksesta Bahrainissa ja hän nimenomaan sanoi, että tämä on se Alonso, jonka he haluavat nähdä ja myönsi samaan hengenvetoon, että Alonso ajoi tietoisesti erittäinkin konservatiivisesti eräissä viime kauden kisoista. Tämä ei tietenkään mikään salaisuus ole ja kaikkineenhan tuo oli ihan järkevä veto kun siihen kerran oli varaa. Toivottavasti tällä kaudella ei ole.

Eikä se tässä ketjussa mainittu kahdeksan pisteen ero olisi mitenkään katastrofaalinen, ei todellakaan. Tiukassa kamppailussa tilanteet vaihtelevat ja jossain kohtaa kautta saattaa olla niinkin, että Alonson on tyytyminen kolmanteen, neljänteen sijaan Kimin ottaessa voittoja. Tätä on tietysti vaikea ennustaa yhden kisan perusteella ja tätä ennustetta voidaan sitten tarkentaa kauden myöhemmässä vaiheessa. Kyllä mielestäni lähtökohta on kuitenkin se, että palkintopallisijoituksilla kauden kolmesta ensimmäisestä kisasta McLaren olisi paremmissa asemissa kuin moneen, moneen vuoteen.

Luotettavuus on tietenkin yksi tärkeimmistä seikoista, kun puhutaan McLarenin menestysmahdollisuuksista. Täytyy tosiaan toivoa, että se moottori, ja kaikki muutkin osat, kestävät Malesian rasitukset. Yksi mielenkiintoinen asia on muuten se, että Bahrainin aika-ajoissa Kimiltä jäi ajamatta ehkäpä reilut 15 kierrosta sen tukivarren takia. Moottoreita suunniteltaessa tuo varsinkin aika-ajojen viimeisellä osiolla ajettava kierrosmäärä on totta kai otettava huomioon ja nyt kun ne kierrokset jäivät Räikköseltä ajamatta voisi helposti ajatella, että mahdollisuudet selvitä Malesiassa maaliin ovat hieman paremmat. Ainakin moottorin osalta.
 
Ylös