2006: myllyt

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Noni, helppoon menin näköjään. Ei vaan missään kohtaa näy kunnolla että onkin 5 pyttyä rivissä, niin ei heti huomannu. Luki vaan että new V8 niin en sitten sen tarkemmin hokannu niitä lopputekstejä silmäillä.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
petrolhead sanoi:
Laskeskelin että vaatis kierroksia vähän päälle 21000 tuo 800 hp. :doubtful:
PS: eikö Hondan F1 inssit tiedä että type-R tarran liimaamalla :wink: :wink: saa koneeseen lisää potkua (ilmankos ei oo voittoja) :D
apropoo, eikös Coswortti ole luvannut Williamsille tuon kyseisen kiekkä määrän...
 

Putukka

Member
Liittynyt
23.2.2006
Viestit
21
onko tuo renun penkkivideo nyt sitten potaskaa, eli vanha v10 kyseessä? missä noita videoita lisää?
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
petrolhead sanoi:
Laskeskelin että vaatis kierroksia vähän päälle 21000 tuo 800 hp. :doubtful:
PS: eikö Hondan F1 inssit tiedä että type-R tarran liimaamalla :wink: :wink: saa koneeseen lisää potkua (ilmankos ei oo voittoja) :D

Mistä sait laskuihisi väännön 21000 kiepin kohdilla?
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Juhis sanoi:
Mistä sait laskuihisi väännön 21000 kiepin kohdilla?
Toisaalla oli listattu lehden x (en saa nimeä päähän) arvioita nykyisten koneiden tehoista ja kierroksista, joista johdin ko. rundilukeman.
F1 koneissa kun kierrokset ja teho on enemmän tai vähemmän suoraan verrannollisia. Lisäksi oletetan että ominaisvääntö (onko oikea termi, tarkoitan Nm/l) on pysynyt samana kuin viime kauden V10:ssä (käytin parin V10:n rundi/hp lukemaa myös ja sovelsin niistä).
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
petrolhead sanoi:
Toisaalla oli listattu lehden x (en saa nimeä päähän) arvioita nykyisten koneiden tehoista ja kierroksista, joista johdin ko. rundilukeman.
F1 koneissa kun kierrokset ja teho on enemmän tai vähemmän suoraan verrannollisia. Lisäksi oletetan että ominaisvääntö (onko oikea termi, tarkoitan Nm/l) on pysynyt samana kuin viime kauden V10:ssä (käytin parin V10:n rundi/hp lukemaa myös ja sovelsin niistä).
Selvä, kuulostaa ihan uskottavalta laskutoimitukselta, eikä vain mutulta.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Esitteestä luin, että Williamsilla eniten tehoja -760hv.
Useila muilla talleilla 750 hv.
Mc Laren tehottomin - 720hv.
 

Putukka

Member
Liittynyt
23.2.2006
Viestit
21
eikö noissa v8 moottoreissa oo 4 venttiiliä per sylinteri.. ennen sai olla 5.. mitään järkeä kyseisissä moottoreissa ei ole.. varmasti söi moottorin valmistajilta hirveitä määriä rahaa kehittää kannetkin puhtaalta pöydältä..
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Lähde: mtv3.fi/f1
Button: V8 palkitsee parhaat kuskit
05.03.2006 13:12

F1-sarjassa kilpailevan Honda-tallin kuljettaja Jenson Button uskoo uusien V8-moottorien kaivavan esiin huippukuskien parhaat taidot.

Formula ykköset siirtyvät alkavalla kaudella V8-moottorien aikaan. Talleista ainoana Toro Rosso käyttää edelleen tehorajoitettua V10-moottoria. Button odottaa jo innolla uuden tekniikan tarjoamaa haastetta.

- V8-moottori antaa vähemmän tehoa, joten virheistä myös rangaistaan paljon helpommin. Tarjolla ei ole enää tarjoa sitä samaa vääntöä, millä aikaisemmin sai pelastettua itsensä täpäristä tilanteista. Tämä kaikki tekee kilpailemisesta kuitenkin vain entistä mielenkiintoisempaa, uskoi Button.

Hondan osalta talvitestit ovat sujuneet erinomaisesti. Button ei kuitenkaan suostu ottamaan ennakkosuosikin viittaa harteilleen.

...
Kuinka minusta vaikuttaa, että hehkuttamalla V8 moottorien tuomaa haastetta ja korostamalla kuljettajan merkitystä, Button siloittelee (korostaa) tietään ensi kauden huippukuskina? Ilmeisesti Buttonilla on nyt niin varma olo Hondan V8: suhteen, että voi hieman jo kehuskella? Tosin talvitestit Hondan moottorin suhteen ovat ainakin julkisuuteen antaneet kuvan, että käytössä olisi tallilla valttikortti muihin verrattuna.

Samalla tosin Button mainitsi viimeksi viikonloppuna MTV3:n näyttämässä haastattelussa, että he varovat innostumatta liikaa, ettei käy kuten kaudella 2004 kun Ferrari meni menojaan kun he olivat varmoja menestyksestään.

Samalla Alonso on ilmoittanut Renaultin moottorin toimivan hyvin ja että Räikkösen voi laskea suoraan ulos mestaruustaistosta tänä vuonna (lähde viimeeksi keltainenlehti maanantaina 6.3.06).

Räikkönen on ehtinyt vain haukkua mersun moottorin kerran tällä kaudella ja kerran maininnut että vähän on eteenpäin menty. Muuten "Kimiä ei kiinnosta", vaikka testikilometrit mersun V8:lla näyttävätkin miinusta muihin verrattuna.

Yllätyin kun Schumi on kehunut kauteen valmistautumista huolelliseksi ja hyvin tehdyksi ja lopulta niitä testikilometrejäkin on tullut hyvin tilille. Sivusta seuranneelle ongelmia on tuntunut riittävän moottoripuolella, mutta ehkäpä näistä on eteenpäin menty.

Järjestyksessä; Renault ja Honda, haastajina Ferrari ja Mclaren, katsotaan kenen mäntä kestää eniten kauden aikana.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
*wruuum* sanoi:
Lähde: mtv3.fi/f1


Kuinka minusta vaikuttaa, että hehkuttamalla V8 moottorien tuomaa haastetta ja korostamalla kuljettajan merkitystä, Button siloittelee (korostaa) tietään ensi kauden huippukuskina? Ilmeisesti Buttonilla on nyt niin varma olo Hondan V8: suhteen, että voi hieman jo kehuskella? Tosin talvitestit Hondan moottorin suhteen ovat ainakin julkisuuteen antaneet kuvan, että käytössä olisi tallilla valttikortti muihin verrattuna.
Ite en kyllä saa mistään tuosta jutusta sellaista mielikuvaa että hehkuttaisi just Hondaa ja Hondan koneen hyvyyttä...
Taisi ola kyllä ihan yleinen mielipide V8:sta. :dunno:
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Löytyiskö noista koneista yhtää korkeempi resoluutioisia kuvia? Noi hondan kuvat jo aika hyviä.

Taitaa mennä offtopiciksi mutta menköön. Ehdottaisin formuloihin uudeksi moottorisäännöksi motogp:stä tuttua eli sylintereiden ja iskutilavuuden mukaan auton paino. Kauden alussa valittua moottorikokoa pitäisi käyttää koko kausi. Tällöin veikkaisin että ainakin mozaan ja monacoon saadaan eri voittajat.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Putukka sanoi:
eikö noissa v8 moottoreissa oo 4 venttiiliä per sylinteri.. ennen sai olla 5.. mitään järkeä kyseisissä moottoreissa ei ole.. varmasti söi moottorin valmistajilta hirveitä määriä rahaa kehittää kannetkin puhtaalta pöydältä..
Moottorimuutoksesssa ei ole järkeä, samaa mieltä. Mitä kansiin taas tulee ne, siinä missä lohkokin, on joka kaudelle joka tapauksessa aina piirretty "puhtaalta pöydältä".
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
roenick97 sanoi:
Ite en kyllä saa mistään tuosta jutusta sellaista mielikuvaa että hehkuttaisi just Hondaa ja Hondan koneen hyvyyttä...
Taisi ola kyllä ihan yleinen mielipide V8:sta. :dunno:
Aivan, olet oikeassa, ei Button hehkuta Hondan moottoria puhumalla siitä nimellä, vaan Button kertoo nimenomaan V8:sta yleisesti, että :"V8-moottorien kaivavan esiin huippukuskien parhaat taidot "

Ja kas kummaa, Hondalla saattaa olla käytössä paras kone? Ja kappas vaan jos Button jättää kaikki muut taakseen, niin kukas silloin on tuo huippukuskeista huippukuskein?

Päässäni saattaa liikkua kateellisia/katkeria ajatuksia ensi kauden V8 tilanteen suhteen, harmittaa nimittäin jo nyt jos joku tulee ja ajaa muilta karkuun, tästä syystä tuo Buttonin kommentti vihlaisi korvaa. Tsemppiä Jensonille :thumbup:
 
Ylös