Ghost_Glove
Jääkausi
Oon kattellu kuvista ennenkin, että toyota (joku vois sanoo: ihme!) on kans omaksunut ferrarin esittelemät "käännetyt"pakoputket...
Niin no, onkos se ihme kun Toyotalla on kokemusta tehdasvakoilusta Ferraria kohtaanGhost_Glove sanoi:Oon kattellu kuvista ennenkin, että toyota (joku vois sanoo: ihme!) on kans omaksunut ferrarin esittelemät "käännetyt"pakoputket...
Miten tehonpuute näkyy katsojalle? Minä en huomannut mitään eroa.Putukka sanoi:kyllä on formulat menny todella paljon huonompaan suuntaan näiden v8 moottorien takia... voimaa mielestäni pitäisi löytyä...
Mä ainakin huomaan hyvin ettei suorilla tunnu menevän sitä vauhtia kuin viime vuosina mutta mutkissa taas mennään tosi kovaa joka on aika cool. :ahem:Hurmurisija sanoi:Miten tehonpuute näkyy katsojalle? Minä en huomannut mitään eroa.
Aika epeli oot jos sen huomaat. Sikäli kun se jotakuta kiinnostaa, niin Bahrainissa nopeusmittauspisteessä mennään 20 km/h hitaammin kuin viime vuonna.Joni sanoi:Mä ainakin huomaan hyvin ettei suorilla tunnu menevän sitä vauhtia kuin viime vuosina mutta mutkissa taas mennään tosi kovaa joka on aika cool. :ahem:
Kisassa mahdollisesti entisestään vähentyneinä ohituksina.Hurmurisija sanoi:Miten tehonpuute näkyy katsojalle? Minä en huomannut mitään eroa.
Mutta mahdollista on, että käy toisinkin päin... eli ohituksia tulee lisää tai siis ohitus mahdollisuuksia..petrolhead sanoi:Kisassa mahdollisesti entisestään vähentyneinä ohituksina.
Niin tai näin, minun(kin) reseptini olisi paljon tehoa ja vähän pitoa.
Sai olla 5 venttiiliä sylinteri mutta neljää on käytetty iät ja ajat, viisi venttiiliä sylinterissä vain huonontaa suurempien nostojen virtauksia ja sitäkautta vähentää moottorin tuottamaa tehoa.Putukka sanoi:eikö noissa v8 moottoreissa oo 4 venttiiliä per sylinteri.. ennen sai olla 5.. mitään järkeä kyseisissä moottoreissa ei ole.. varmasti söi moottorin valmistajilta hirveitä määriä rahaa kehittää kannetkin puhtaalta pöydältä..
Kun moottori kiertää 20000 kierrosta minuutissa bensalle jää todella vähän aikaa sekoittua imuilmaan ja höyrystyä ja mitä kauemmaksi imukanavassa bensa suihkutetaan sitä enemmän saadaan aikaa kyseisille tapahtumille. Suorasuihkutus sopii tiettyihin tilanteisiin mutta äärimmäisen kiertävissä koneissa siitä olisi vain haittaa, varsinkin kun suihkusuutin sylinterissä veisi väkisin tilaa venttiileiltä.Ghost_Glove sanoi:No eikös nuo suuttimet tuossa ole suoraan imusarjaan suunnattu?? Sylinteeriin suoraan suihkutus(suoraruisku) on varmaankin kiellettyä kuten uumoilin jo aikasemmin... Ja kyllä sielä jotain pöhinää tosiaan munkin mielestä näkyy pienemmälläkin kaasulla... Tiedä sitten...
F1Racing-lehti. Kannattaa myös ottaa huomioon, että nuo arviot ovat jostain helmikuun puolesta välistä, eli ennen Mercedeksen uutta moottoriversiota, jonka sanottiin tuovan 50 hv lisää. Oletettavasti muidenkin tehot ovat jonkin verran kasvaneet.toozi sanoi:Mikälie tietolähde ollut
Helppohan sitä on veikkailla kun kukaan ei voi sanoa mitään oikeaa tietoa puolesta eikä vastaan :thumbup: Ainoa todellinen ero, joka veekaseista kilpailun kannalta seuraa, on jarrutusmatkojen lyheneminen jota pehmeämmät renkaat vielä tehostavat. Jarrutusmatkojen lyheneminen tarkoittaa automaattisesti ohittamisen vaikeutumista. Mikä käytännön vaikutus tällä todellisuudessa on, jää nähtäväksi. Kaikenlaiset puheet jostain "tehoreserveistä" joita kymppikoneilla muka voitiin käyttää, ovat kyllä aivan tuulesta temmattuja. Ei kai mikään tiimi ajata moottoreitaan "puolivaloilla" jotta tiukassa tilanteessa olisi vielä vähän potkua "reservissä"? Kuulostaa ihan Driven-leffan meiningiltä jossa suoralla vaan lyötiin pienempää silmään ja ohitettiin kaikki.toozi sanoi:No niin, nyt on sitten autot ja myllyt nähty tositoimissa ja suht hyvältähän meno näyttää. Suurin yllätys on Cossun vauhti, firman V10 kun ei ollut erityisen tehokas eikä kestävä ja rahakin on varmasti tiukalla kun Ford on pois kuvioista. Nyt on ilmeisesti saatu moottoriasiat järjestykseen, miten pelit sitten kestää huomenna jää nähtäväksi. Maallikon silmään tuossa Cossun kuvassa ainakin jäähdytyspuoli näyttäis tehokkaalta.
Iltalehdestä poimittua:
Cossu 760hv / 20000 r/min
Honda, Toyota, BMW 19200 r/min
Renault, Ferrari n.740hv
Mercedes 710hv
Mikälie tietolähde ollut, mutta näytti mittareiden mukaan Renaultin kone pyörivän 19000 r/min TV:ssä. Mitenkähyvin noi telkun mittarit sitten pitää paikkansa, mutta aika loogisia ovat kyllä olleet. Toro rosso V10 16500 niin kuin pitikin. Samoin BMW viimevuonna 19000.
Huomisen kisaan veikkaan Alonsoa voittajaksi, näyttäis tuon erinomaisen kaavion perusteella olleen raskas polttoainekuorma. Tosin nykyään sallittu renkaanvaihto saattaa sekoittaa kuvioita.
Niinpä ! Olisin odottanut päinvastaista kun tehoa vähennetään ja pitoa lisätään.Ghost_Glove sanoi:Mutta eni vei mielestäni näimme tänään (paljon) enemmän ohituksia kuin männä vuosina... :thumbup: