J.Heldenview sanoi:
Mikä pakko se on ponttoonin alta tuulettaa ilmaa? Ei ole vain yhtä ja oikeaa ratkaisua. Toyotalla on matalat ponttooninsa ja painopiste alhaalla. Kyllä se ilma aina jostain ohjautuu, ja olisko sekään niin paha jos jossain pyörin välissä kulkee ilmapatsas mukana? Ihan turha spekuloida kun ei ole datoja.
Niinpä niin. Jotenkin vain ihmetyttää tuo Gascoynen ja kumppaneiden konservatiivinen linja. Viime kaudella Gascoyne ihasteli Mclarenin aerodynamiikkaa. Larenilla, ja melkein kaikilla muillakin talleilla alkaa jo olla alaosistaan voimakkaasti kavennetut ponttoonit paremman air-flown toivossa.
Joko Toyotalla tiedetään enemmän kuin muilla, tai sitten kaikki muut ovat hakoteillä silminnähtävän ponttonien kaventelujen kanssa.
Larenikin alkoi kummasti liikkumaan kaudella 04, kun Tombazis toi voimakkaat kavennukset ponttooneihin tullessaan Ferkulta. Tietysti autosta muutettiin paljon muutakin, mutta kyllä ne kommentit oli lähinnä siinä, että täysin uusitun peräpään aerodynamiikan ansiosta auton käyttäytyminen muuttui totaalisen toisenlaiseksi(paremmaksi). Ja ennen sitähän peräosan muotoilu oli juurikin tyyliä Toyota.
Monilla radoilla Toyotan ongelmat ovat liittyneet juuri aerodynamiikkaan. Kuitenkaan - tendenssin vastaisesti - he eivät edes yritä tehdä mitään radikaalia peräosan aerodynamiikan suhteen. Tai siis ai niin, sehän on taas täysin uudelleen suunniteltu, revoluutio suorastaan.
Ja vaikka en maallikkona tajuaisikaan näistä asioista mitään, niin sen verran jokainen tajutkoon, että jos se aerodynamiikka kerta on se missä pitäis jotain tehrä, niin yrittäisivät edes jotain muutakin kuin lisätä taas muutama härpäke tyyliin (uusi aeropaketti) :yuck: