2006 Toyota TF106

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Niin kuin McLarenilla, niillä modifioitu auto mutta uutukaista ei näytetä kuin vasta tammikuussa. He testaavat eri osia ja eritoten moottoria. Loppuisi jo tämä joulukuu huomiseen tammikuun puoleenväliin.

Nukkumaan ja herättyämme on jo tellussa viralliset F1:n perjantain harkkapäivä.

Pitäisikö alkaa syödä unilääkepillereitä, jos 1 pilleri vastaa 1 vuorokautta, niin silloinhan saamme nopeasti formulat telluihimme?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mickey sanoi:
No ehkä sitä sen takia näytetäänkin avoimesti, koska uusi aero paketti on tulossa ainakin ennen kauden alkua. :ahem:
No niinhän se tuli viime vuonnakin(tai siis tänä vuonna), uusi "aeropaketti" Melbourneen. Ja mitä näimme? No lisää härpäkkeitä!
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
formulastara sanoi:
Niin tuli, kun muiden autot olivat vielä raakileita. Tai no, ainakin Maccien.. :eek:
Miksei tietysti noinkin, mutta eipä ollut muistakaan (koko kaudella) kahden suuren haastajaksi.Toyota piti hyvää tasoa läpi koko kauden ilman kovia taantumia (vrt.Ferrari) Pronssitila olisi ollut valmistajissa varma ilman Indyä.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Niin, ei se toyotan uutuus samanlaisena pysy edes kauden alkuun asti. Nyt luultavammin??? testataan vain kestävyyttä ja luotettavuutta ja nopeutta etsitään myöhemmin. Varmasti vaikuttaa aerodynamiikkaan. Voi olla että vähän piilottelee toyota nopeutta ja uusia osia muilta. Se perhanan indy... :nope:
Harmi kun jäi neljänneksi talli.

Edit: Jaa, olin oikeessa. KERRANKIN :D Eli toyota keskittyi tämän viikon testeissä luotettavuuteen eikä todella hyviä kierrosaikoja edes haettu. Mutta silti jäi vain 2.5 sekkaa v-10 hondasta. Liian aikaista vielä povata yhtään mitään mutta toyota saattaa olla aika kova pala alkukaudesta :tongue:

Edit2: Ja tiedot oli f1-live.comista
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mietin vaan et miks ihmiset täällä puolustaa Toyotaa aivan epätavallisella pieteetillä, Alonsoa ei haluta Toyotalle yms. Sit mä heräsin.

Toyotahan on suomen suosituin auto melkein vuodesta toiseen, suomalaisilla on Toyotalle - tuolle jännittävien autojen valmistajalle - erityinen paikka sydämessä.

Joten, nöyrät anteeksipyynnöt. On se Toyota vaan hieno peli :)
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
formulastara sanoi:
Mietin vaan et miks ihmiset täällä puolustaa Toyotaa aivan epätavallisella pieteetillä, Alonsoa ei haluta Toyotalle yms. Sit mä heräsin.

Toyotahan on suomen suosituin auto melkein vuodesta toiseen, suomalaisilla on Toyotalle - tuolle jännittävien autojen valmistajalle - erityinen paikka sydämessä.

Joten, nöyrät anteeksipyynnöt. On se Toyota vaan hieno peli :)

No niinhän se on :alppu:

Yllättävän paljon ko merkki/talli herättää negatiivisia ja positiivisia tunteita ollakseen massamerkki... :doubtful:

Edit: jä yksii sana välistä...!
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
formulastara sanoi:
Mietin vaan et miks ihmiset täällä puolustaa Toyotaa aivan epätavallisella pieteetillä, Alonsoa ei haluta Toyotalle yms. Sit mä heräsin.

Toyotahan on suomen suosituin auto melkein vuodesta toiseen, suomalaisilla on Toyotalle - tuolle jännittävien autojen valmistajalle - erityinen paikka sydämessä.

Joten, nöyrät anteeksipyynnöt. On se Toyota vaan hieno peli :)
Niin, ja Mercedes-Benz herättää suomalaisissa kateutta, joka näkyy tällä foorumilla negatiivisena asenteena kyseistä merkkiä kohtaan.
Kovalaistakaan ei tällä foorumilla haluttu BMW:lle niin kovasti kuin olisi toivottu, ehkäpä taas merkkiviha kyseessä.
Täällä hehkutetaan Cosworthia, joka juontaa juurensa Ford:sta (joka on ruostumisen kemiallinen merkki), jolla myös suomalaiset ajelevat. Mitäs tästä voimme päätellä ? Foorumilaiset eivät ole puolueettomia, ainakaan talleissa :D

Edit: Toki Toyota on laatupeli, sillä minäkin ajelen, mutta Toyotalla ei ole paikkaa sydämessäni ;)
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Mickey sanoi:
No, onko jollain merkillä sitten paikka sydämessäsi :confused:
Tämähän menee offtopiciksi jo aika reilusti, voinhan minä sen kyllä kertoa, merkkihän on [Connection Error: cannot connect to the client]
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
butterfly sanoi:
No mikäs azai se merkki on :confused:
Höh. Sehän on [Connection Error: cannot connect to the client]. Ettekös osaa lukea, vai onko teillä nettiyhteyksissä joku vika ? ;)

Sanotaan näin että japanilaisissa ja saksalaisissa autoissa on kyllä rutjakkaasti eroja, mm.ajettavuudelta. Saksalainen auto vain passaa itselleni paljon paremmin kuin japanilainen.

Jottei tämä nyt ihan offtopiciksi mene, niin jatketaan Tojon uuden F1-auton keskustelua :alppu:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
butterfly sanoi:
Oma on helvettis:D:D:D
OT: Päinvastoin. Tojossani ei ole mitään vikaa, ja ihan ok ajettavakin, mutta parempiakin autoja on. Siksi annankin avovaimon ajaa Tojolla ja itse ajelen ritariässä autolla :D

Edit: Vielä Tojon laadusta. Sen hehkutusta en ymmärrä. Tojohan teki epävirallisen maailmanennätyksen nk.takaisin tehtaalle huolloissa. Arviolta 1,2 miljoonaa edellisen mallista Avensista kutsuttiin takaisin pajalle, koska ajovalot sammuivat kesken ajon.
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Mickey sanoi:
No Toyotan puolustukseksi voi sanoa, että myönsivät sentään virheensä, eivätkä asiakkaat joutuneet omaan laskuun korjauttamaan mahdollisesti vielä takuuajankin jälkeen sammuvia valoja.
OT: Sehän se vielä olisi puuttunut, ettei Toyota olisi vetänyt takuuseen huoltoa.
Muistaakseni Saab taisi peräti veloittaa muutama vuosi sitten muutamissa 95 malleissa esiintynyttä turvavyö ongelmaa perushuoltona. Tästä muistaakseni ärähdettiin Ruotsista ja Saab laittoikin kaikki tehdastakuuseen painostuksen takia. Suomessa tehdaskutsu taidettiin esittää turvallisuuskamppanjana, jossa Saab tarkistaa kaikkien asiakkaidensa auton toimivuuden :D
GM kuitenkin Saabin omistaa, ja se ensimmäinen ratkaisu taisi tulla heidän puolelta. GM:hän on konkurssikypsä firma.
Ja vielä tuohon Toyotan puolustukseksi. Sehän on itsestäänselvyys jo kuluttajansuojanlaissa se että valmistaja korjaa/korvaa jo tehtaalta lähtiessään olleet virheet.

Nyt katkaistaan tämä offtopic kierre. Toyotan uusi etusiiven lusikkamuoto näyttää aika lähelle BAR:n ratkaisua viime kaudella. Näinköhän Toyota harrastaa kopiointia. Ilmeisesti Toyotan ongelma on ettei heillä ole innovatiivisia insinöörejä, tai sitten kuten edellä mainittiin Mike Gascoynin ja kumppaneiden konservatiivisuus on niin vankkaa lajia :D
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
azai sanoi:
OT: Sehän se vielä olisi puuttunut, ettei Toyota olisi vetänyt takuuseen huoltoa.
Muistaakseni Saab taisi peräti veloittaa muutama vuosi sitten muutamissa 95 malleissa esiintynyttä turvavyö ongelmaa perushuoltona. Tästä muistaakseni ärähdettiin Ruotsista ja Saab laittoikin kaikki tehdastakuuseen painostuksen takia. Suomessa tehdaskutsu taidettiin esittää turvallisuuskamppanjana, jossa Saab tarkistaa kaikkien asiakkaidensa auton toimivuuden :D
GM kuitenkin Saabin omistaa, ja se ensimmäinen ratkaisu taisi tulla heidän puolelta. GM:hän on konkurssikypsä firma.
Ja vielä tuohon Toyotan puolustukseksi. Sehän on itsestäänselvyys jo kuluttajansuojanlaissa se että valmistaja korjaa/korvaa jo tehtaalta lähtiessään olleet virheet.

Nyt katkaistaan tämä offtopic kierre. Toyotan uusi etusiiven lusikkamuoto näyttää aika lähelle BAR:n ratkaisua viime kaudella. Näinköhän Toyota harrastaa kopiointia. Ilmeisesti Toyotan ongelma on ettei heillä ole innovatiivisia insinöörejä, tai sitten kuten edellä mainittiin Mike Gascoynin ja kumppaneiden konservatiivisuus on niin vankkaa lajia :D
Varmaan venturitunneli, josta Paolo filisetti piirtää seuraavassa julkaisussaan kuvan kera nuolin että siitä virtaa ilmaa.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach


No niin. Löytyihän se syy, Toyotan insinöörit ovat ei-innovatiivisia. Tuo tunnelihan onkin jo Toyotan edellinen mallista.

Toyota TF105


Toyota TF106


Auto ei kyllä rungoltaan ole muuttunut paljoa edellisestä, härpäkettä härpäkkeen päälle, sanon minä :D



Taasenkaan 104 ja 105 mallit eivät kyllä poikenneet toisistaan paljoa. Toyotan tyyli ilmeisesti on se, että jos auto ei kulje, niin härpäkettä vaan kehiin :D
Toisaalta 104 ja 105 mallissa kyllä tuli jo eroa suorituskyvyssä aika reippaasti. Toyota tarvitsee aerodynaamista spesialistia, se on Toyotan avain menestykseen. Ei Toyota enää voi puolustautua sillä, että he ovat olleet F1:ssä vasta pari vuotta. Kun noita vuosia katselee, niin McLaren ja Ferrari ovat ehtineet käymään aallonpohjalla ja voittamaan taas kisoja. Toyota voi olla vaarallisen nopea tulevaisuudessa, mutta se että milloin tämä voittotahti alkaa on kysymysmerkki, toivottavasti pian ennen kuin Japanin johtajat päättävät lopettaa Toyotan F1-projektin.

Vielä vertailuksi MP4-20 varhaismalli, eli malli josta puuttuu "sarvet"
.
 
Ylös