Jaa-a. Ei se mikään tunneli ainaska ole, ja siiven alla ilma vieläpä laajenee ja hidastuu. Kunhan naljailin Filisetin esityksiä. Kiva olis kuulla kanssa mikaelin ventura-analyysejä.Mickey sanoi:Eikö se siiven alaosa ole yhtä suurta venturi(?)tunnelia yhtä kaikki
Opel valmitettiin vain sen takia ettei Ford olisi maailman huonon auto !azai sanoi:Täällä hehkutetaan Cosworthia, joka juontaa juurensa Ford:sta (joka on ruostumisen kemiallinen merkki), jolla myös suomalaiset ajelevat.
Mitäs mä nyt sekoilen ööhMickey sanoi:Laajenee ja hidastuu, mut eikö sinne synny alipaine, joka vetää autoa tiehen
En sano enää mitään tai teen itsestäni entistä enemmän pellen :frank:Mickey sanoi:
Tiedossa on tämä. Ja korjaus sinulle, lusikkaetusiipi tuli käyttöön 2.kisassa eli Malesiassa, eli sillä ensimmäisellä versiolla kerettiin ajaa yksi kisa. Pahoittelenkin etten tätä muistanut kirjoittaa kuvasarjaviestissäni.formulastara sanoi:Siis nyt menee pahasti metsään nuo kuvat ja muut.
Tuo lusikkaetusiipi oli jo 105:ssä. Tuolla 105 julkaisukuvaisella siivellä ei ajettu kisan kisaa.
Siis mallia ei ole otettu mistään BARista, vaan se on ollut koko tommonen se siipi. Se, ja ne härpäkkeet tuli jo niissä "aeropaketeissa" viime kaudella. DAMN.
Olet kyllä väärässä. Siipi ehti vaihtumaan myös Melbournen ja Malesian välillä, mutta jo Melbourneen siipi ehti vaihtua esittelyversiosta. Sekään ei tosin ollut tuollainen lusikanmuotoinen, vaan tuo pokkaus oli kulmikkaampi muodoiltaan.azai sanoi:Tiedossa on tämä. Ja korjaus sinulle, lusikkaetusiipi tuli käyttöön 2.kisassa eli Malesiassa, eli sillä ensimmäisellä versiolla kerettiin ajaa yksi kisa. Pahoittelenkin etten tätä muistanut kirjoittaa kuvasarjaviestissäni.
Kiitos Bobakki kun korjasit viisaampana tämän tiedon, ei pitäisi uskoa FIA:n tietopakettisivuihinBobakki sanoi:Olet kyllä väärässä. Siipi ehti vaihtumaan myös Melbournen ja Malesian välillä, mutta jo Melbourneen siipi ehti vaihtua esittelyversiosta. Sekään ei tosin ollut tuollainen lusikanmuotoinen, vaan tuo pokkaus oli kulmikkaampi muodoiltaan.
Gascoynen mukaan talli pyrki käyttämään edukseen sen, että sillä on resurssit pukata uudistuksia liki joka kilpailuun. Alkukaudesta tilanne oli se, että talli tosiaan toi uutta joka kisaan, joskin Melbournen kanssa kävi niin, että osa uusista osista ei koskaan saapunut Australiaan logististen ongelmien takia, mikä selitti osan muutoksista. Toinen syy on se, että heidän valitsemansa toimintatapa uuden auton kanssa on saada peruskonstruktio mahdollisimman nopeasti radalle, minkä jälkeen on mahdollista keskittyä enemmän aerodynamiikkaan ja viat saadaan hiottua samalla pois testiradalla.azai sanoi:Jos nyt tuo siipi ehti ennen aloituskisaa ja Melbournen-Malesian välisellä ajalla vaihtua, niin miksi Toyota vaihtelee noita aerodynaamisia paketteja kuin sukkia?
Sanonpa sittenkin. Taitaa tuossa etusiiven toiminnassa olla enempi kyse ilmavirran kääntämisestä eikä mistään venturiputkesta.J.Heldenview sanoi:En sano enää mitään tai teen itsestäni entistä enemmän pellen :frank:
Onhan meillä silmät ja muisti, jotka erottavat meidät kasviksista. Siitä venturitunnelista vielä, sehän ei ole missään etusiiven alla, vaan keulapalan alla. Elikkä KAKSOISKÖLILLÄ saadaan kunnon alipainetunneli(venturi) ajoiksi, tyyliin Mursuwilliams meets Mp4-17-18-19-20-(21?)azai sanoi:Kiitos Bobakki kun korjasit viisaampana tämän tiedon, ei pitäisi uskoa FIA:n tietopakettisivuihin
Eikös BARilla ollu samantapaiset siivekkeet, "hainevät", toissakaudella. Ja FIAhan ne silloin kielsi, en muista tarkemmin että mistä syystä. Ne ei kyllä olleet tollaset sarana/kaarimalliset, vaan ihan tasapaksut levyt.Mickey sanoi:Tukee siipeä, ettei se taivu? Tai sit siinä on just säätö, paljonko taipuu. :wink:
Oli muuten aikas hyviä kuvia.