azai sanoi:
Vaikka menee jo pahemman luokan offtopiciksi mutta menkööt, sitähän tämä foorumi on ollut aina :thumbdown
Minä en vain ymmärrä miksi rinnastat Toyotan markkina-aseman suoraan menestykseksi? Ai sekö on suora viittaus resurssitasoon? Eijeijejijei.
Joku työntää 400 miljoonaa dollaria (Toyota) tallin toimintaan ja toinen (Renault) työntää yli puolet vähemmän rahaa verrattuna Toyotaan, ja voittaa silti 2 maailmanmestaruutta sillä hinnalla millä Toyota ajattaa yhden kauden aikana autoja sijoilla 7-11. :ahem:
Markkina-asema ei ole suora viittaus menestykseen. Eihän Renaultillakaan ole kuin ainoat hyvät markkinat euroopassa, eikä Ferrarikaan ole mikään massamerkki tai yllä samanlaiseen voittoihin kuin Toyota, mutta silti Rellu ja Ferkku pystyvät luomaan voittaja-autoja toisin kuin Toyota. Kyse on siitä kuinka resursseista osataan ottaa irti.
Toyota ei tarvitse enää aikaa, Renault on käytännössä samassa ajassa kuin Toyota onnistunut nousemaan mestaritalliksi. Toyota Motor Companylla täytyy miettiä uudestaan mikä on mennyt pieleen Toyota Motorsportilla. Bad management, kenties? Potkuilla uhkailu ei toimi, kuten Gascoynen tapaus näytti.
Uh huh, jotkut ne vaan jaksaa perustella ja vääntää tuiki tuntemattomille..
Istuhan alas ja vedä vähän henkeä..
Jos ei ole resursseja, ei ole myöskään mahdollisuuksia menestyä, vai kuinka? Minardilla loppu rahat ja kuinka kävikään..
Sulla on varmaan jotain periaatteellista Toyotaa vastaan, mut ei se mua kiinnosta.
Kuka tässä on puhunut että markkina-asema takaa menestyksen? Voisitko osoittaa sen kohdan minulle? Renault on kuitenkin suuri tekijä ja tiedä miten PSA yhtymän tähänkin voisi vetää mukaan, ehkä ei mitenkään?
Ferrari taas on käytännössä Fiatin omistama(?) ja saa sieltä tukea, vai kuinka?
Toyota aloitti tallitoiminnan käytännössä tyhjästä? Kun taas Renault jatkoi valmiilta pohjalta? Voin olla kyllä väärässäkin, korjatkaa. Tallin sisäiseen hierarkiaan en ota kantaa kun en sitä tunne.