2007 Autojen julkaisut

  • Viestiketjun aloittaja Rip3
  • Aloituspäivämäärä

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
äxä sanoi:
Ei kukaan ole haukkunut Toyotaa autonvalmistajana, vaan F1-tiimiä. On hyvin kummallista jos et kykene erottamaan näitä kahta toisistaan. Ennustan Toyotan F1-tiimille samaa "menestystä" kuin aiemmilla kausillakin, eli lähinnä kunnostaudutaan rahojen tuhlaamisessa. Toivoisin toki myös Toyotaa mukaan kärkitaisteluihin, mutta tuolla autolla se ei onnistu. Se on oma näkemykseni asiasta, katsotaan sitten myöhemmin mikä on totuus.


Eikös Toyotan F1 tiimi kuitenkin toimi suoraan emoyhtiön alaisuudessa... joten voidaan ainakin löyhästi rinnastaa autonvalmistajaan. Enkä mä voi mitään kummallisuudelleni, etkä voi sinäkään. :D
Kyllä Toyota vielä nousee, F1:ssä tarvitaan vaan pitkäaikaista kokemusta ja kehitystyötä, johon talli ei vielä ole päässyt.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Ferrarin väritys suuri pettymys. Typerää peruspunaista mössöä koko auto. Tulee mieleen entisaikojen Winfield-Williams. Nyt olisi ollut hyvä aika siirtyä perinteisempään tummanpunaiseen, kun Marlborokaan ei ole niin näkyvästi mukana.

No, toivottavasti nopeus korvaa ulkoasun.
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
Autosport:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56284
Costa says F2007 an evolution

Ferrari F2007Ferrari's head of the chassis department Aldo Costa says the new F2007 is a development of last year's machine as the Italian squad seek continuity.

Costa, who replaces Ross Brawn as Ferrari's tech chief following the Briton's decision to take a sabbatical, claims the Maranello squad have changed their approach compared to last season when designing the new F2007.

Ferrari finished as runners-up to Renault in last year's championship, but the Italian team looked like the ones to beat in the latter part of the season, winning four of the last five races.

That has led to a more conservative approach when creating this year's car.

"The methodology of the project and the development of the car has been under the sign of continuity," said Costa. "Last year we adopted an aggressive approach and this year we will work with the same rhythm in development as in 2006. This was our aim and we hit our target.

"The aerodynamics have been completely remodelled; above all the front suspension, the air inlets on the main body and the rear axle are tighter and more tapered, to benefit also from the new architecture of the gear box.

"The suspension has been revised also under the aspect of new tyres, while the gear box has a new quick shift system, which will avert time loss during gear-changes. This system lowers the time of gear change, works for all gears and in every condition.

"We have also modified the disposition and the inclination of the radiator. As far as the rear suspension is concerned, it is continuing to evolve.

"Today's car is the one that will debut and has the same wings as the one in 2006. The car, which will go to start at the first GP, will have optimized wings, while this is just a provisional version. The F2007 is however definitive in its structure."

The F2007 will make its track debut tomorrow at the Fiorano circuit.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
hurjapäätön sanoi:
Tuossahan on laittomat siivet jarrukilvissä, ainakin jos olen ymmärtänyt että kaikki liikkuvat aerodynaamiset osat ovat kiellettyjä!
Paremmin nuo siivekkeet näkee tästä kuvasta, myös jarrun ilmanoton yläpuolella on vastaavat laittomat siivekkeet, jonka näkee hyvin tästä kuvasta.
Onko auto "fake" vai ovatko säännöt sitten viimmekaudesta muuttuneet, mm pyörän tukivarrethan eivät saa olla aerodynaamiseti kantavia (painavia) muodoltaan.....

EDIT. Linkit korjattu!
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Linkkisi ei toimi?

- edit -

Toimii kun poistaa puolet osoiterivistä..
 
Viimeksi muokattu:

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Hermanni sanoi:
Tuossahan on laittomat siivet jarrukilvissä, ainakin jos olen ymmärtänyt että kaikki liikkuvat aerodynaamiset osat ovat kiellettyjä!
Paremmin nuo siivekkeet näkee [URL="http://www.media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg"=http://www.media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43864_070001pre.jpg]tästä kuvasta[/URL], myös jarrun ilmanoton yläpuolella on vastaavat laittomat siivekkeet, jonka näkee [URL="http://www.media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg"=http://www.media.ferrari.com/ferrari_mc/20070114/43866_070003pre.jpg]hyvin tästä kuvasta[/URL].
Onko auto "fake" vai ovatko säännöt sitten viimmekaudesta muuttuneet, mm pyörän tukivarrethan eivät saa olla aerodynaamiseti kantavia (painavia) muodoltaan.....
Nuo lirpakkeet jarrujen vieressä on selitetty olevan jarrujen jäähdytykseen liittyviä osia. Useilla muilla talleilla taitaa olla vastaavia käytössä, McLarenilla ainakin on ollut.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Mäkin keulan väritys mielestäni aika paljon samannäköinen kuin viime vuonna. Paitsi tuo 1 :D
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
R.Rosset sanoi:
Taitaa jatkua tämä meininki.

Paskapuhetta, Ferrarilla ei ole McLarenin tapaisesti tarvetta keksiä joka vuosi pyörää uudelleen. Kehitetään jo toimivaa konseptia pikkuhiljaa eikä vedetä koko palettia aina uusiksi. Toimivaa ja kestävää kehitystä. Tämä ei tietenkään tarkoita, että kehitys olisi minimaalista tai hidasta vaan jatkuvaa ja kokemukseen perustuvaa.

Tätä peräsin jo ajat sitten Mäkiltä, saatanan wokingin idioottien piti joka vuosi uuteen autoon tehdä jokainen osa uudestaan ja paremmaksi, sitten on 20000 testeissä tai kilpailuissa kokeilematonta osaa joista pitäisi saada toimiva ja nopea auto.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Costa heitti lehdistötilaisuudessa myös propsit Tombazisille ja kumppaneille, Gilles Simon keskittyi kehumaan Shellin bensoja.

Räikkönen pitää yllättäen autoa erittäin kauniina.

Jean Todt kertoi käyneensä Schumin (joka on myös paikan päällä ihailemassa autoa) kanssa eilen Milanossa shoppailemassa ja korosti Ross Brawnin olevan edelleen narraamassa kaloja.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
IceManFani sanoi:
Heheh, editoikaapas Alonso tai Lewis Hamilton tohon. :D :D Sitten se saattaa pitääkkin paikkansa. :D :D :D
Nuo kuvat liittyvät moottoririkkoihin ja viime kauden perusteella niitä olisi tulossa enemmän Ferrarille kuin Laarenille.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Oho, onpas tuo uusi Ferrari nätin näköinen ja punaisempi kuin pitkään aikaan.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
vmjs sanoi:
Nuo lirpakkeet jarrujen vieressä on selitetty olevan jarrujen jäähdytykseen liittyviä osia. Useilla muilla talleilla taitaa olla vastaavia käytössä, McLarenilla ainakin on ollut.
Oli tai ei, siltikään käsittääkseni eivät saisi olla downforcea tuottavaksi muotoiltuna, niin kuin ei tukivarretkaan.
Ja massavaimennin oli liikkuva aerodynaaminen osa, joka ei ilmavirtaa koskaan nähnytkään... :D
No onneksi kyseessä on Kimi (Ja Massa) joka tuosta hyötyy tällä kertaa. :thumbup:
 

Formula1Fan

Well-known member
Liittynyt
6.4.2005
Viestit
324
kerrankin mäkki on rumempi kuin ferrari, punainen mäkki on oksettava omasta mielestäni. mäkissä ei kuuluisi paljoa punasta olla.
 
Ylös