Toyotalta tyypillinen suoritus. Tässä vaiheessa on selvää, ettei lähes täsmälleen samalla korilla voida lähteä ensi kauteen, joten edistystä on tapahtunut keulan sekä snadisti ponttoonien alaosan airflown osalta. Takapäätä on myös saatu mukavasti pakettiin. Ongelmakohtia löytyy näin äkkisiltään pari kappaletta: Ensinnäkin edelleen riittämätön noseconen venturitunneli, sekä nyt uusi ongelma; ponttoonit kapenevat nopeita ratoja ajatellen liian suurella kulmalla taaksepäin. Ongelmaksi muodostuvat siis hallitsemattomat turbulenssit, ellei Toyotalla tiedetä jotain, mitä minä en tiedä. Tämä ratkaisu tuskin toimii span radan kaltaisissa nopeissa mutkissa. Mukava kuitenkin huomata, että suojaduuniGascoynen lähdöstä näyttää olevan jotain hyötyä pienen pienen yrittämisen muodossa. SILTI, täyttä paskapuhettahan se on, etteikö tämäkin auto olisi evoluutio, eikä revoluutio. On se huvittavaa, että:
"Uuden auton suunnittelusta vastannut tallin nykyinen tekninen johtaja Pascal Vasselon sanoo, ettei viime vuoden ajokki ollut TF107-auton suunnittelun pohjana."
-Ja sitten esimerkiksi ponttoonien takaflipit ovat täsmälleen saman malliset kuin ne ovat olleet jo sen 4v.
Sekin huvittaa, että maikkarilla - mistä tuo edellinen klippi oli pöllitty - kerrotaan "rajusti uudistuneesta Toyotasta". Jotenkin tuntuu, että näin on kerrottu aina -vaikkei suuria mullistuksia todellakaan ole ollut havaittavissa. Eli siis uutisoidaan sitä mitä kerrotaan, eikä mitä havaitaan. No, mielipidekirjoitukset lienevät sitten oma juttunsa, ja niiden uskottavuuden generoimiseen tarvitaankin sitten joku nimeltämainitsematon poikkitieteellinen f1-aeroasiantuntija, jonka tulkinnat perustunevat vain tarkkoihin fotoihin, joista melkein kuka vaan tervejärkinen voisi heittää vähintäänkin yhtä accuradeja johtopäätelmiä. Tylyä tekstiä, mutta vain siksi, että usein nämä tulkinnat ovat menneet pahasti pieleen.
Ja jotten tekisi itsestäni typerää, laitetaan perään :alppu: