2007 Fuji Television Japanise Grand Prix:kilpailu

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
PekPoy sanoi:
Huoh. Melko hampaaton on Todtin asenne tässä vaiheessa kautta. Petyin kyllä suuresti.
Usko pois Ferrari kyllä valittaisi, jos olisi pieninkään mahdollisuus tulosten muuttumiseen. Selvää on ettei FIA ala kisan jälkeen antamaan talleille mitään hyvityksiä, koska se olisi epäreilua kaikkia muita talleja kohtaan.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Antti82 sanoi:
Foorumiin liittyen, niin moderaattorit voisivat ottaa reilusti rankemman linjan ainakin tällä asiapuolella pariksi kuukaudeksi. Huom! tämä ei tarkoita sitä, että kaikki Kimivastaiset viestit poistetaan, vaan sitä, että provoisoivat, asiaan kuulumattomat ja henkilökohtaisuuksiin menevät viestit saisivat monoa.
Luuletko, että modeja(tai heitä ylempänä olevia) kiinnostaa tämän foorumin kirjoittelun taso? Kunhan kävijämäärät oli suuria voidaan sen alle lakaista se tosiasia, että tästä asiapuolen keskustelualueesta on tullut(valitettavasti) muutamien lasten hiekkalaatikko, joka on täynnä pelkkää provoa ja piikittelyä. Aika moni vakiokeskustelija on jo kadonnut muihin maisemiin, eikä tarvitse yhtään ihmetellä miksi.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Juzo sanoi:
Usko pois Ferrari kyllä valittaisi, jos olisi pieninkään mahdollisuus tulosten muuttumiseen. Selvää on ettei FIA ala kisan jälkeen antamaan talleille mitään hyvityksiä, koska se olisi epäreilua kaikkia muita talleja kohtaan.
No mutta toi aamuinenhan oli kai sitten toooodella reilu päätös muuten vai?

"Ootte muuten väärillä renkailla liikenteessä, jos ette tule vaihtamaan niin teidät hylätään kisasta".:thumbup:

ps. Lähetettiin tossa e-mailia vähän lähdön jälkeen.

T: Charlie
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Juzo sanoi:
Usko pois Ferrari kyllä valittaisi, jos olisi pieninkään mahdollisuus tulosten muuttumiseen. Selvää on ettei FIA ala kisan jälkeen antamaan talleille mitään hyvityksiä, koska se olisi epäreilua kaikkia muita talleja kohtaan.
Aivan varmasti. Jonkinlaisten vaatimusten esittäminen olisi silti konkreettinen osoitus tyytymättömyydestä satunnaisesti johdettua sirkusta vastaan.

EDIT: Niin vielä sitä, että mielestäni se ei olisi epäreilua muita talleja kohtaan. Se olisi heidän saamansa edun nollaamista - eli oikeudenmukaista. FIA ei luonnollisestikaan oikeudenmukaisuuteen ole koskaan, eikä nytkään, pyrkinyt jos toisessa vaakakupissa on ollut tulevaisuuden laskelmat siitä, kenen kannattaa antaa voittaa ja mitä.
 
Viimeksi muokattu:

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Juzo sanoi:
Usko pois Ferrari kyllä valittaisi, jos olisi pieninkään mahdollisuus tulosten muuttumiseen. Selvää on ettei FIA ala kisan jälkeen antamaan talleille mitään hyvityksiä, koska se olisi epäreilua kaikkia muita talleja kohtaan.
Tässä Todtin kommentteja Autosportista. Ajattelee tällä kertaa lajin etua, ei oo hyvää julkisuutta jos aletaan taas käydä oikeutta. On kyllä oikeassa siinä. Miltä mahtais näyttää kun taas Ferrari olis muuttamassa tuloksia kabinetissa.

It would not solve the problem," he said. "The race is over, the race is over. We want to understand better what has happened, the way it has happened. But I think to open a new controversy would not be good for the sport.

"I read already that sometimes in the interest of the sport we feel it's better to leave it like that."
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Olen suoranaisen epäuskon vallassa.

Jos joku tulee ja varastaa rahaa taskustasi, et vain jää katsomaan ja harmittele että "voi juku, nyt kävi näin". Mitä helvettiä Ferrari oikein puuhaa? Kuinka paljon voi yksittäinen talli pelätä FIA:a?

Tuli tosissaan mieleen, onko tätä lajia enää mitään järkeä seurata. Olen kuvitellut sarjan hallinnoinnin perustuvan oikeasti edes jonkinasteiseen puolueettomuuteen ja pieneen hituseen oikeudenmukaisuutta. Nyt yhdeltä tallilta edit:yhdestätoista riistettiin hallinnon toimimattomuuden vuoksi reaaliset mahdollisuudet taistella niistä sijoituksista, jotka sille suorituskykynsä puolesta kuuluu. Eikä auta kuin katsoa vierestä ja todeta että "voi juku, nyt kävi näin".

Toivon että tästä nousee suurempikin mekkala. Olen aivan saatanan pettynyt jos näin ei käy.
 
Viimeksi muokattu:

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
PekPoy sanoi:
Toivon että tästä nousee suurempikin mekkala.
Ei pysty enää Ferrari nostaan meteliä. Edellinen oli niin suuri. Todt sai varmasti näpeilleen "espionage-casen" hoitamisesta. Ei oo hyvää mainosta Ferrarin kaltaiselle brändille näytellä viatonta haavoittunutta parkaa puolen vuoden ajan tän maapallon mediassa.

En yhtään ihmettele niitä Todt Toyotalle huhuja.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Sporting regulationsissa lukee kisan pituudesta:

5.3 The distance of all races, from the start signal referred to in Article 38.11 to the chequered flag, shall be equal to the least number of complete laps which exceed a distance of 305 km (Monaco 260km). However, should two hours elapse before the scheduled race distance is completed, the leader will be shown the chequered flag when he crosses the control line (the Line) at the end of the lap during which the two hour period ended. However, should the race be suspended (see Article 41) the length of the suspension will be added to this period.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Sen verran mainittakoon, että Toro Rossolla taisi olla hieman tietämättömyyttä säännöistä, joten Liuzzi jäi alussa kierroksen (sai sen sitten takaisin, kun taakse tuli johtokierroksella olevia).

Kun kisa alkaa turva-auton perästä, niin varsinaista lämmittelykierrosta ei ole, vaan ensimmäinen kierros tulee täyteen sitten kun seuraavan kerran ylitetään maalilinja.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
reason sanoi:
Ei pysty enää Ferrari nostaan meteliä. Edellinen oli niin suuri. Todt sai varmasti näpeilleen "espionage-casen" hoitamisesta. Ei oo hyvää mainosta Ferrarin kaltaiselle brändille näytellä viatonta haavoittunutta parkaa puolen vuoden ajan tän maapallon mediassa.

En yhtään ihmettele niitä Todt Toyotalle huhuja.
Tarkoitin lähinnä muilta tahoilta kuin Ferrarilta, joka ilmiselvästi tyytyy vikisemään hiljaa häntä koipien välissä. Media, muut tallit, kuljettajat ja muut mielipidevaikuttajat antavat toivottavasti kuulua. Vaikka tuskinpa antavat.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
PekPoy sanoi:
Tarkoitin lähinnä muilta tahoilta kuin Ferrarilta, joka ilmiselvästi tyytyy vikisemään hiljaa häntä koipien välissä. Media, muut tallit, kuljettajat ja muut mielipidevaikuttajat antavat toivottavasti kuulua. Vaikka tuskinpa antavat.
Hamilton on nyt pakko saada maailmanmestariks ihan vaan sen takia kun sen julkisuusarvo lajille on mieletön. Maailmalla ei kauheesti välitetä pienen Suomen kilpa-ajajasta.

Tällaiset asiat vaan vaikuttaa protesteihin, vastalauseisiin yms. vaikkei sais. Eihän Hamiltonia poistettu sarjasta vaikka mäkki sai rangaistuksen, niin miks ne nyt taistelis sitä vastaan Kimin puolesta.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
PekPoy sanoi:
Tuli tosissaan mieleen, onko tätä lajia enää mitään järkeä seurata. Olen kuvitellut sarjan hallinnoinnin perustuvan oikeasti edes jonkinasteiseen puolueettomuuteen ja pieneen hituseen oikeudenmukaisuutta. Nyt yhdeltä tallilta kahdestatoista riistettiin hallinnon toimimattomuuden vuoksi reaaliset mahdollisuudet taistella niistä sijoituksista, jotka sille suorituskykynsä puolesta kuuluu. Eikä auta kuin katsoa vierestä ja todeta että "voi juku, nyt kävi näin".
Ei juuri. Laji on kyllä niin raiskattu tänä vuonna että oksat pois.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Että ihan salaliittoteorioilla pitää perustella miksei suomalainen voita maailmanmestaruutta. Kumma, että FIA on aina sen tallin puolella, jossa ajaa Kimin (tai aiemmin Häkkisen) pahin kilpailija. Huoh. Diario AS.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
WebSlave sanoi:
Että ihan salaliittoteorioilla pitää perustella miksei suomalainen voita maailmanmestaruutta. Kumma, että FIA on aina sen tallin puolella, jossa ajaa Kimin (tai aiemmin Häkkisen) pahin kilpailija. Huoh. Diario AS.
En oikeasti pidä tätä rengassotkua minään salaliittoteoriana. Mutta se, että sen vaikutuksia ei FIA:n toimesta itseoikaistu, on täysin anteeksiantamatonta. Se todistaa, että FIA voi halutessaan räätälöidä tuloksia ilman että kukaan voi vaikuttaa asiaan.

Miettikää nyt oikeasti. Kattojärjestö jättää ilmoittamatta oleellisesta sääntömuutoksesta, minkä vuoksi todellisuudessa yksi, käytännössä ainakin kaksi, kuljettajaa putoaa pois MM-taistelusta. Missä muualla tällainen toiminta hyväksyttäisiin ja katsottaisiin läpi sormien?

Se, että lajilla ylipäätään on näennäisesti kilpailijoita sitovat säännöt, on vain silmänlumetta jolla saadaan katsojille illuusio organisoidusta ja täysin kilpailijoista riippuvasta lajista. Jo se, ettei FIA:lla ole hallinnosta riippumatonta sääntöjä tulkitsevaa "tuomioistuinta", kertoo että ehdottomiksi naamioidut säännöt ovat tarpeen tullen vain hailakoita suuntaviivoja.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
PekPoy sanoi:
En oikeasti pidä tätä rengassotkua minään salaliittoteoriana. Mutta se, että sen vaikutuksia ei FIA:n toimesta itseoikaistu, on täysin anteeksiantamatonta. Se todistaa, että FIA voi halutessaan räätälöidä tuloksia ilman että kukaan voi vaikuttaa asiaan.
Viittasin reasonin mainitsemaan "pakkoon saada Hamilton maailmanmestariksi". Ymmärrät varmaan itsekin, ettei ole mitään oikeudenmukaista tapaa oikaista tilannetta enää siinä vaiheessa, kun virhe on jo vaikuttanut kisan kulkuun. Tulosten räätälöintimahdollisuus taas on aivan eri asia kuin nyt tapahtunut inhimillinen virhe (?). Ja hyvin vakava syytös (ja salaliittoteoria).

Koska Ferrarit tekivät oma-aloitteisestikin varikkokäynnin SC:n takana, ne olisivat joka tapauksessa olleet porukan perällä, joten en näe tapahtuneella virheellä olleen kovin suurta vaikutusta itse lopputuloksiin. Tai mikäli olisivat yrittäneet jatkaa valitsemallaan rengastyypillä, olisivat joutuneet joka tapauksessa käymään varikolla SC:n poistumisen jälkeen ja menettäneet siinä yhteydessä vielä enemmän. Spekulointia, mutta niin oikaisusta puhuminenkin on.

-Edit- Ilmoitusten lähettäminen sähköpostilla on sovittu tallien kanssa joulukuussa 2006. Perustelu "sähköisen metodin" käyttöön oli nimenomaan se, että kaikki tallit saisivat tiedon yht'aikaa.

Miksi Ferrari ei saanut tätä ilmoitusta on vielä hämärän peitossa. Emme siis tiedä, onko syy lähetys- vai vastaanottopäässä. Jatkossa tullaan lisäksi käyttämään printattua ilmoitusta. Nyt se myöhässä tullut ilmoitus tuli suoraan Whitingilta radioitse, ja se oli ilmoitus vääristä renkaista, ei myöhässä tullut ilmoitus kumpia renkaita tulee käyttää. (lähde Autosport)
 
Viimeksi muokattu:

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Törni sanoi:
Luuleeko joku että Massaa ei otettu sissään sen takia, että kimi pääsisi edelle :D :D :D
Massa kävi tankkaamassa ensimmäisen safety car episodin aikana. Laske siitä olisiko bensa riittänyt.. Siis ei voi olla todellista että joku oikeasti uskoo tuon olleen Ferrarin keino saada kimi edelle. Ei olisi ollut kovin vaikeaa hoitaa tuota radalla. Kimi oli aivan Massan perässä ja sateella 'virheitä' sattuu. Järki käteen.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
“The team had not been informed and only after the race, did we find that an e-mail had been sent to Stefano Domenicali which arrived after the start of the race. We were amazed and had to immediately call in the drivers to the pits to change tyres.”

Stefano ei ollut tutkinu ennen kilpailua sähköpostiaan tai sai viestin ennen kilpailua ja tuli polkupyörällä hotellistaan kisapaikalle ilmoittamaan asiasta.:eek!:
 

jerky~

Well-known member
Liittynyt
28.2.2006
Viestit
114
Vilkku sanoi:
“The team had not been informed and only after the race, did we find that an e-mail had been sent to Stefano Domenicali which arrived after the start of the race. We were amazed and had to immediately call in the drivers to the pits to change tyres.”

Stefano ei ollut tutkinu ennen kilpailua sähköpostiaan tai sai viestin ennen kilpailua ja tuli polkupyörällä hotellistaan kisapaikalle ilmoittamaan asiasta.:eek!:
Tuossa kyllä sanotaan että viesti tuli vasta kisan alkamisen jälkeen.
 
Ylös