PekPoy sanoi:
En oikeasti pidä tätä rengassotkua minään salaliittoteoriana. Mutta se, että sen vaikutuksia ei FIA:n toimesta itseoikaistu, on täysin anteeksiantamatonta. Se todistaa, että FIA voi halutessaan räätälöidä tuloksia ilman että kukaan voi vaikuttaa asiaan.
Viittasin reasonin mainitsemaan "pakkoon saada Hamilton maailmanmestariksi". Ymmärrät varmaan itsekin, ettei ole mitään oikeudenmukaista tapaa oikaista tilannetta enää siinä vaiheessa, kun virhe on jo vaikuttanut kisan kulkuun. Tulosten räätälöintimahdollisuus taas on aivan eri asia kuin nyt tapahtunut inhimillinen virhe (?). Ja hyvin vakava syytös (ja salaliittoteoria).
Koska Ferrarit tekivät oma-aloitteisestikin varikkokäynnin SC:n takana, ne olisivat joka tapauksessa olleet porukan perällä, joten en näe tapahtuneella virheellä olleen kovin suurta vaikutusta itse lopputuloksiin. Tai mikäli olisivat yrittäneet jatkaa valitsemallaan rengastyypillä, olisivat joutuneet joka tapauksessa käymään varikolla SC:n poistumisen jälkeen ja menettäneet siinä yhteydessä vielä enemmän. Spekulointia, mutta niin oikaisusta puhuminenkin on.
-Edit- Ilmoitusten lähettäminen sähköpostilla on sovittu tallien kanssa joulukuussa 2006. Perustelu "sähköisen metodin" käyttöön oli nimenomaan se, että kaikki tallit saisivat tiedon yht'aikaa.
Miksi Ferrari ei saanut tätä ilmoitusta on vielä hämärän peitossa. Emme siis tiedä, onko syy lähetys- vai vastaanottopäässä. Jatkossa tullaan lisäksi käyttämään printattua ilmoitusta. Nyt se myöhässä tullut ilmoitus tuli suoraan Whitingilta radioitse, ja se oli ilmoitus vääristä renkaista, ei myöhässä tullut ilmoitus kumpia renkaita tulee käyttää. (lähde Autosport)