2007 Fuji Television Japanise Grand Prix:kilpailu

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hurmurisija sanoi:
"which arrived after the start of the race"
joka saapui startin jälkeen.

Jos olisi viitattu Domenicaliin, olisi kirjoitettu "who arrived..."
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Hurmurisija sanoi:
Toi on aika sekavasti muotoiltu lause, mutta which kyllä enemmän viittaisi ei-henkilöön eli siihen viestiin. Jos viitattaisiin tuohon Stefanoon niin whichin tilalla olisi who. Ainakin mun mielestä, enpä kyllä englantia ensimmäisenä kotimaisena käytä.

edit. jaaha, WebSlave ehti ensin
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
WebSlave sanoi:
Ymmärrät varmaan itsekin, ettei ole mitään oikeudenmukaista tapaa oikaista tilannetta enää siinä vaiheessa, kun virhe on jo vaikuttanut kisan kulkuun. Tulosten räätälöintimahdollisuus taas on aivan eri asia kuin nyt tapahtunut inhimillinen virhe (?). Ja hyvin vakava syytös (ja salaliittoteoria).
Totta kai ymmärrän. Kuitenkin, kuten edellä sanoin, muiden tallien saama perusteeton etu olisi korvattava jotenkin heidän saamastaan edusta kärsineelle taholle. Pahin ratkaisu on olla tekemättä mitään, kun huomataan mokan tapahtuneen.

Koska Ferrarit tekivät oma-aloitteisestikin varikkokäynnin SC:n takana, ne olisivat joka tapauksessa olleet porukan perällä, joten en näe tapahtuneella virheellä olleen kovin suurta vaikutusta itse lopputuloksiin. Tai mikäli olisivat yrittäneet jatkaa valitsemallaan rengastyypillä, olisivat joutuneet joka tapauksessa käymään varikolla SC:n poistumisen jälkeen ja menettäneet siinä yhteydessä vielä enemmän. Spekulointia, mutta niin oikaisusta puhuminenkin on.
En ymmärrä pointtia Ferrarin "oma-aloitteisista" varikkokäynneistä. He tekivät varikkopysähdykset siitä pakosta, että ilman stoppeja olisi tullut mustaa lippua. Mielestäni oleellista on tässä se, että jos viesti olisi asianmukaisesti toimitettu kaikille talleille, eivät Ferrarit alun alkaenkaan olisi olleet väärillä renkailla liikenteessä. Näinpä puhuminen pakollisesta renkaanvaihdosta huonon rengasvalinnan tms. vuoksi on turhaa.
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Jos mustan lipun uhkaa ei olisi ollut, olisivat Ferrari kuskit olleet niin pitkään ulkona, kuin mahdollista (siis radalla...). Sitten juuri ennen safety carin lähtöä olisivat käyneet mahdollisesti varikolla, ja pistäneet tankin täyteen.

Tuossa olisi säästetty ehkä muutamia sekunteja, tai sitten ei, en muista miten muuta porukkaa lappasi varikolle.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
JPP sanoi:
Toi on aika sekavasti muotoiltu lause, mutta which kyllä enemmän viittaisi ei-henkilöön eli siihen viestiin. Jos viitattaisiin tuohon Stefanoon niin whichin tilalla olisi who. Ainakin mun mielestä, enpä kyllä englantia ensimmäisenä kotimaisena käytä.

edit. jaaha, WebSlave ehti ensin
Joo, en olekaan varma. Ja kun ei taida puhujakaan olla fluentin englannin haastaja, niin tiedä näistä.
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Mustakarikin ihmetteli juuri maikkarin haastattelussa miksi Ferrari oli ainoa tiimi mikä ei tiennyt tästä monsuunirengasjutusta niin tuli väkisinkin mieleen että ei se sähköpostikaan aina ole maailman luotettavin vaihtoehto.Kuinka moni muistaa parin vuoden takaa soneran tekniset sekoilut ja sen kun sähköpostit saattoivat olla matkalla parikin viikkoa?Oma arvio on että Ferrarille kävi juuri noin,viesti kyllä lähetettiin ajoissa mutta saapui perille liian myöhään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
PekPoy sanoi:
TEn ymmärrä pointtia Ferrarin "oma-aloitteisista" varikkokäynneistä. He tekivät varikkopysähdykset siitä pakosta, että ilman stoppeja olisi tullut mustaa lippua.
Niin, ensimmäiset stopit. Mutta molemmat Ferrarit tulivat vielä toistamiseen varikolle ensimmäisen Safety Car-periodin aikana. Oma-aloitteisesti.

Mielestäni oleellista on tässä se, että jos viesti olisi asianmukaisesti toimitettu kaikille talleille
FIA lähetti kaikille talleille viestin yht'aikaa yhdessä sovitun metodin mukaisesti. Miksei Ferrari sitä saanut ajoissa ei ole tiedossamme.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
azai sanoi:
Se on vaan karu homma ettei "people's championeita" tulla ikinä muistamaan. Eikä Räikkönen edes monien mielestäni ole "people's champion", lukuunottamatta suomalaisia ja roistokansan (italiano) f1-faneja.
Sorge,jorge, tuossa olet "hiukan" väärässä.Kimi sattuu olemaan elwiksen&alonson ohella F1-sirkuksen suosituimpia kuskeja,siis fanien keskuudessa.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
WebSlave sanoi:
Niin, ensimmäiset stopit. Mutta molemmat Ferrarit tulivat vielä toistamiseen varikolle ensimmäisen Safety Car-periodin aikana. Oma-aloitteisesti.
Tuliko mieleen että tulivat toistamiseen varikolle koska olivat jo joukon hännillä? Tankkasivat auton täyteen, mutta kierroksia oli liikaa jäljellä ja molemmat joutuivat tulemaan sisään vielä kisan loppupuolella.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
mh_84 sanoi:
Tuliko mieleen että tulivat toistamiseen varikolle koska olivat jo joukon hännillä? Tankkasivat auton täyteen, mutta kierroksia oli liikaa jäljellä ja molemmat joutuivat tulemaan sisään vielä kisan loppupuolella.
Nimenomaan sen takia kun eivät siinä enää mitään hävinneet, olivat joukon perällä. En tiedä ymmärsikö Webslave tätä vai vetääkö samaa azai ja cccp-linjaa, että mouhotaan vaan ilman sen suurempaa miettimistä. Kunhan provosoivat ja jauhavat paskaa.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
ScuderiaJormaz sanoi:
Näin on.McLaren on pyhimys,ja ron-setä niin kiltti.
Niimpa, tarkistin juuri sanakirjasta, siellä
Enkeli = Ron Dennis
Piru = Jean Todt
Rehellinen = McLaren
Valehtelija = Ferrari
:jaska:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
On hyvä, että tänne voi purkaa tunteitaan. Niitä käytiin koko laaja skaala tänään kisan alkuhetkistä alkaen aina tähän iltaan asti. Kun on saanut purkaa pettymyksensä ja ilonsa, on mukavampi mennä nukkumaankin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
NO VOI V*TT*!

TS, Heikki Kulta

"Eräiden asiantuntijoiden mielestä Kubican törmäyksestä saama varikolle ajorangaistus sekä turva-autotilanteessa tuomariston Renaultille lähettämä määräys, että Heikki Kovalaisen on jätettävä pidempi väli Hamiltoniin ovat omiaan herättämään närää."

Kultapoika senkun porskuttaa..

:eek:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
markot sanoi:
Kultapoika senkun porskuttaa..:eek:
Kateellisten panettelua. Ensi kaudella tämä kateellisten aiheuttama paskanmäärä muita kuskeja kohden, paitsi Kimiä, nousevat Kimifosien ja toimittajien avulla. :thumbdown
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
markot sanoi:
NO VOI V*TT*!

TS, Heikki Kulta

"Eräiden asiantuntijoiden mielestä Kubican törmäyksestä saama varikolle ajorangaistus sekä turva-autotilanteessa tuomariston Renaultille lähettämä määräys, että Heikki Kovalaisen on jätettävä pidempi väli Hamiltoniin ovat omiaan herättämään närää."

Kultapoika senkun porskuttaa..

:eek:
Mielenkiinnolla odotellen Kiinan ja Brasilian GP:itä. Mitähän keksivät seuraavaksi?
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
markot sanoi:
NO VOI V*TT*!

TS, Heikki Kulta

"Eräiden asiantuntijoiden mielestä Kubican törmäyksestä saama varikolle ajorangaistus sekä turva-autotilanteessa tuomariston Renaultille lähettämä määräys, että Heikki Kovalaisen on jätettävä pidempi väli Hamiltoniin ovat omiaan herättämään närää."

Kultapoika senkun porskuttaa..

:eek:
Joo Kubicahan se uhri oli. Oli kyllä loistava ohitus Kubicalta. Suoraan vaan takarengasta päin ja sitten vielä ohittaa Hamiltonin. Yleensähän tuollaisessa tilanteessa päästetään se ohittettavana ollut kuljettaja omalle paikalleen, jos halutaan välttyä rangaistukselta.

Luonnollisestikaan tuo turva-automääräys ei tarkoittanut sitä, että Kovalainen ei saisi olla aivan Hamiltonin perässä silloin kun turva-auto poistuu, vaan sitä että Kovalainen pitää eroa Hamiltoniin silloin kun ajetaan turva-auton takana.

LH: It was the longest race of my life – it seemed to go on and on and on. When we were behind the second safety car, I was constantly on the radio to my engineers to tell the Red Bull team to get Mark (Webber) to make a little more of a gap because I couldn't go any faster because the pace car was in front of me, so I was trying to keep the distance with him and then I'd move over because I couldn't see Mark and then he'd just appear alongside me, so he kept out-braking himself.

I felt something was going to happen, and I guess my instincts told me right. And then we did the re-start and I had Heikki (Kovalainen) behind me and I was a bit nervous that we might collide, but he did a good job.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mh_84 sanoi:
Tuliko mieleen että tulivat toistamiseen varikolle koska olivat jo joukon hännillä? Tankkasivat auton täyteen, mutta kierroksia oli liikaa jäljellä ja molemmat joutuivat tulemaan sisään vielä kisan loppupuolella.
Toki, tämä varmasti oli syy. Tosin uskon, että olisivat joutuneet vaihtamaan extremeen joka tapauksessa, mutta sillä ei ole väliä. Viimeistään Ferrarin päätös tehdä toinenkin stoppi SC:n takana teki kaikenlaisen oikeudenmukaisen "oikaisun" mahdottomaksi.

Edelleen on ilmeisesti hämärän peitossa miksei Ferrari saanut tietoa ajoissa, vaikka muut saivat. Kaikille se kuitenkin lähetettiin. Vika ei näillä tiedoilla ollut mitenkään yksiselitteisesti FIA:n, joten puheet oikaisun tarpeestakin ovat vailla faktaperusteita.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Mitäs jos rata olis alkanu kuivuun tänään, olisko fia taas ilmoittanut maililla mitkä renkaat saa vaihtaa ja koska?

Aika kummallinen tällainen uus sääntö yhtäkkiä ennen kisaa. Luulen että Ferrari sai kyllä mailin mutta luulivat sen olevan jonkunlainen suositus eikä uus sääntö, ja varmaan deletoivat sen saman tien.
 
Ylös