Juzo sanoi:
Joo Kubicahan se uhri oli. Oli kyllä loistava ohitus Kubicalta. Suoraan vaan takarengasta päin ja sitten vielä ohittaa Hamiltonin. Yleensähän tuollaisessa tilanteessa päästetään se ohittettavana ollut kuljettaja omalle paikalleen, jos halutaan välttyä rangaistukselta.
Luonnollisestikaan tuo turva-automääräys ei tarkoittanut sitä, että Kovalainen ei saisi olla aivan Hamiltonin perässä silloin kun turva-auto poistuu, vaan sitä että Kovalainen pitää eroa Hamiltoniin silloin kun ajetaan turva-auton takana.
LH: It was the longest race of my life – it seemed to go on and on and on. When we were behind the second safety car, I was constantly on the radio to my engineers to tell the Red Bull team to get Mark (Webber) to make a little more of a gap because I couldn't go any faster because the pace car was in front of me, so I was trying to keep the distance with him and then I'd move over because I couldn't see Mark and then he'd just appear alongside me, so he kept out-braking himself.
I felt something was going to happen, and I guess my instincts told me right. And then we did the re-start and I had Heikki (Kovalainen) behind me and I was a bit nervous that we might collide, but he did a good job.
"MTV3:n F1-asiantuntijan Mika Salon mielestä formula ykkösten tiukasti tulkitut säännöt osaltaan vähentävät ohituksia kilpailuissa.
Japanin GP:ssä Salo ihmetteli erityisesti tilannetta, jossa BMW-kuljettaja Robert Kubica sai varikon läpiajorangaistuksen osuttuaan ohitustilanteessa Lewis Hamiltonin McLaren-autoon.
- Se oli tavallinen kilpailutilanne. Siitä annettu rangaistus oli niin väärä päätös kuin voi olla, Salo totesi MTV3 MAX:n kisalähetyksessä.
Salon mukaan F1-säännöt johtavat ohitustilanteiden vähenemiseen, kun nykyisellään rangaistusten riski on liian suuri.
- Näiden rangaistuksien takia kuljettajat pelkäävät tehdä ohituksia. Heti kun ohittaessa vähän osuu, niin siitä saa rangaistuksen. Ei kukaan lähde tekemään ohituksia, kun riskinottaminen ei ole vaivan arvoista. Uhkana on rangaistus, hirveät sakot tai jopa lisenssin menettäminen, Salo perusteli.
- Vaikka nämä autot eivät kestäkään kosketuksia, niin silti tämä on täysin järjetöntä toimintaa kisajärjestäjiltä ja FIA:lta. En voi ymmärtää näitä typeriä rangaistuksia, joita on tehty jo pidemmän aikaa, Salo jatkoi."
(MTV3)