2007 Fuji Television Japanise Grand Prix:kilpailu

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
reason sanoi:
Not the slightest idea....kun ottaa huomioon että Ferrari pystyi vaan perustelemaan että ne aukas läppärin klo 13.37. Ei Ferrari oo missään vaiheessa sanonu ettei Fia toimittanut tietoa samaan aikaan kuin muille talleille. Ferrari on sanonut ettei se saanut tietoa ajoissa. Siinä on ero. Lisäksi varikkohuhuista kuulu sellaista että Ferrari perusteli kisan jälkeen toimimattomuuttaan ilmoitukseen mm. sillä että Fia ei ollut toimittanut ennen lähtöä paperia mikä allekirjoitetaan jos ollaan samaa mieltä määräyksen kanssa. Joku Ferrarin pr-henkilö ehti ton möläyttää kisan jälkeen. En nyt ala kaivaan linkkiä tähän hätään.
Eli joku Ferrarilla luotti siihen, että kun ei oo allekirjoitettua paperia niin voi tehdä mitä vaan......

Mut mulle on aivan sama mitä tapahtu. Luulis teitä Kimifaneja vaan kiinnostavan vähän syvällisemmin tääkin asia koska tossakin sähläyksessä meni mahdollisesti taas Kimin maailmanmestaruus!!!


edit: Noi ei siis täsmää. Pr-henkilö väitti että odotettiin paperia mikä allekirjoitetaan, ja virallinen kanta on ettei tietoa ees tullut ennenkuin 13.37.
Virallinen kanta on siis väärässä ja pr-henkilön möläytys on faktaa? Eli FIA pyyteli ihan turhaan anteeksi. Hienoa
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Cmoney sanoi:
Täällä on todettu tuon Ferrarin kisaan startanneen renkaan olleen todennäköisesti väärä ja sikäli turha valittaa että Kimi olisi muuten voinut voittaa kun todennäköisesti ei kumminkaan olisi niillä renkailla. Onko kukaan kuitenkaan maininnut asiaa siltä kantilta, että jos Ferrarikin olisi saanut muiden tallien tapaan tiedon määrätyistä renkaista ennen starttia, punaiset autot olisivat olleet paljon vahvemmilla valmiiksi oikeilla renkailla, ja kisan alkaessa sijoilla 3 ja 4?
Vaikka kuinka monesti, ystävä hyvä. Joillekin se ei vaan etene jakelukeskukseen saakka vaikka sitä toistaisi hautaan saakka.. :rolleyes:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ylen Sankia Priha sanoi:
Vaikka kuinka monesti, ystävä hyvä. Joillekin se ei vaan etene jakelukeskukseen saakka vaikka sitä toistaisi hautaan saakka.. :rolleyes:
Mitäpä sitä kahlaamaan mitään toikkia sivun vertaa taaksepäin:ahem:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
kouvotsvoni sanoi:
Virallinen kanta on siis väärässä ja pr-henkilön möläytys on faktaa? Eli FIA pyyteli ihan turhaan anteeksi. Hienoa
Eikös Fia pyytänyt anteeksi vain sitä ettei viestin perillemenoa varmistettu. Sehän on täysin Ferrarin todistuksen varassa että he saivat viestin vasta 13.37.

Fia perusteli maililla tiedottamista sillä että niin on tiedotettu asioista varikolla jo monta vuotta, ja maili on hyväksytty, itseasiassa vaadittu, tiedotustavaksi ettei mikään talli saisi etulyöntiasemaa sen vuoksi että on varikolla fyysisesti lähempänä tuomaristoa kuin joku toinen talli.

Ja Ferrarihan on tavallaan kuuluisa siitä että lähettelee maileja tuomaristolle heti kun radalla tapahtuu jotain vähänkin sääntörikkomukseen viittaavaa. Ihmetyttää että nyt yhtäkkiä ei serveri toimikaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
reason sanoi:
Eikös Fia pyytänyt anteeksi vain sitä ettei viestin perillemenoa varmistettu. Sehän on täysin Ferrarin todistuksen varassa että he saivat viestin vasta 13.37.

Fia perusteli maililla tiedottamista sillä että niin on tiedotettu asioista varikolla jo monta vuotta, ja maili on hyväksytty, itseasiassa vaadittu, tiedotustavaksi ettei mikään talli saisi etulyöntiasemaa sen vuoksi että on varikolla fyysisesti lähempänä tuomaristoa kuin joku toinen talli.

Ja Ferrarihan on tavallaan kuuluisa siitä että lähettelee maileja tuomaristolle heti kun radalla tapahtuu jotain vähänkin sääntörikkomukseen viittaavaa. Ihmetyttää että nyt yhtäkkiä ei serveri toimikaan.
Ei minusta olisi ennenkuulumatonta, että yhteydenpito pätkii, olipa se sitten missä muodossa tahansa.. Ferrari tuskin on tuulesta temmannut tuota, jotta heitä infottiin asiasta 7 min startin jälkeen vasta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Matojahan tuossa jutussa on runsaasti. Eikä asioista puhuta edes niiden oikeilla nimillä. Jos sähköposti on ollut virallinen tiedotuskanava, eikä viesti ole yhdelle tallille tullut perille, niin silloin pitää selvittää ETTÄ MIKSI Ei? Ja myös siitä pitää puhua.

Ensin pitää lukea sähköpostiserverin lokia ja todeta milloin viestit on lähetetty ja kenelle ne on välitetty. Samasta lokista selviää kenelle postin välitys on onnistunut ja kenelle ei.

Nyt keskustelu on samaa tasoa kuin jos vaan todettaisiin että ilmoitus tuli kirjallisena lähetillä samaan aikaan kaikille talleille, mutta Ferrari sai sen silti muita myöhemmin. Ja kukaan ei kysyisi, ETTÄ MIKSI?

Aivan käsittämätöntä :nope:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Törni sanoi:
Matojahan tuossa jutussa on runsaasti. Eikä asioista puhuta edes niiden oikeilla nimillä. Jos sähköposti on ollut virallinen tiedotuskanava, eikä viesti ole yhdelle tallille tullut perille, niin silloin pitää selvittää ETTÄ MIKSI Ei? Ja myös siitä pitää puhua.

Ensin pitää lukea sähköpostiserverin lokia ja todeta milloin viestit on lähetetty ja kenelle ne on välitetty. Samasta lokista selviää kenelle postin välitys on onnistunut ja kenelle ei.

Nyt keskustelu on samaa tasoa kuin jos vaan todettaisiin että ilmoitus tuli kirjallisena lähetillä samaan aikaan kaikille talleille, mutta Ferrari sai sen silti muita myöhemmin. Ja kukaan ei kysyisi, ETTÄ MIKSI?

Aivan käsittämätöntä :nope:
Nii-i. Siitä 13.37 asiasta ei oo muuta todistetta kuin Ferrarin sana. Kummasti tälläkin forumilla on vuodessa asiat muuttunu niin että Ferrarin sanaan luotetaan kuin vuoreen.....tai jotain...u know what i mean.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Ja toisaalta, kun Todt oli sanonu ettei vie tätä asiaa oikeuteen se on ainakin mun mielestä aivan selvä merkki siitä että Ferrarilla ei oo ittellä puhtaat jauhot pussissa.

Todtin perustelu oli ollu ettei halua että lajin maine kärsii. Ei ajatellu kauheesti lajin mainetta edellisen "oikeudenkäynnin" kohdalla. Ferrari on aina ekana valittamassa päätöksistä ja nyt, kun Räikkönen hävis käytännössä mestaruuden tähän sähläykseen, niin Ferrari ei tee mitään, vaikka omien sanojensa mukaan on kärsiny vääryyttä. Vaikuttaa kummalliselta. Paitsi jos Ferrari satuilee mailin saamisesta niin sitten ei yhtään.....
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
reason sanoi:
Ja toisaalta, kun Todt oli sanonu ettei vie tätä asiaa oikeuteen se on ainakin mun mielestä aivan selvä merkki siitä että Ferrarilla ei oo ittellä puhtaat jauhot pussissa.

Todtin perustelu oli ollu ettei halua että lajin maine kärsii. Ei ajatellu kauheesti lajin mainetta edellisen "oikeudenkäynnin" kohdalla. Ferrari on aina ekana valittamassa päätöksistä ja nyt, kun Räikkönen hävis käytännössä mestaruuden tähän sähläykseen, niin Ferrari ei tee mitään, vaikka omien sanojensa mukaan on kärsiny vääryyttä. Vaikuttaa kummalliselta. Paitsi jos Ferrari satuilee mailin saamisesta niin sitten ei yhtään.....
Tuskinpa kilpailun lopputulos ainakaan parempi olisi ilman tuota pakollista pitstoppiakaan.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Sue_me sanoi:
Tuskinpa kilpailun lopputulos ainakaan parempi olisi ilman tuota pakollista pitstoppiakaan.
Ei suoranaisesti. Mutta mikäli muilla talleilla ei olisi Ferrarin tapaan ollut käytössä tietoa pakollisesta rengasvalinnasta, olisi ainakin ollut MAHDOLLISUUS, että myös joku muu talli olisi Ferrarin tapaan lähtenyt välikelin kiekoilla. Ja tuolla taas olisi saattanut olla vaikutusta myös Ferrarin tulokseen kokonaisuutena.
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Niin, miksei sähköposti tullut perille ja miksei ne kilpailun valvojat vai mitä tyyppejä olivatkin tarkistaneet niitä renkaita ennen starttia, vaan vasta startin jälkeen. Ja miten ne huomasivat autojen ollessa liikkeessä että ne Ferrarin renkaat on monsuuni-renkaat. Tässä on jotain mätää.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Nelssoni sanoi:
Niin, miksei sähköposti tullut perille ja miksei ne kilpailun valvojat vai mitä tyyppejä olivatkin tarkistaneet niitä renkaita ennen starttia, vaan vasta startin jälkeen.
Renkaista poistetaan lämmittimet käsittääkseni vasta juuri ennen lähtöä lämmittelykierrokselle. Sen jälkeen tehtyjä virheellisiä rengasvalintoja ei ole aikaa korjata ennen varsinaista kilpailun lähtöä. Korjaa jos olen ymmärtänyt väärin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kyllä asiasta olisi mukava kuulla selvitys, mutta se on sitten päätetty Ferrarin toimesta haudata heti alkuunsa, syystä tai toisesta.. Näillä tiedoilla mennään mitä uutispätkissä ollut.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Nelssoni sanoi:
Niin, miksei sähköposti tullut perille ja miksei ne kilpailun valvojat vai mitä tyyppejä olivatkin tarkistaneet niitä renkaita ennen starttia, vaan vasta startin jälkeen. Ja miten ne huomasivat autojen ollessa liikkeessä että ne Ferrarin renkaat on monsuuni-renkaat. Tässä on jotain mätää.
Renkaita ei tarkastettu koska niiden päällä on renkaanlämmittimet. Kun lämmittimet otettiin pois juuri ennen starttia (mahdollisimman myöhään jotta lämpö pysyisi mahdollisimman korkeana) huomattiin että renkaat olivat väärät. Lisäksi renkaat erottaa hyvin liikkeessäkin, välikelin pyörissä on vain yksi pitkittäisura ja sadekelin renkaissa monta.

Outo tapaus kaikkiaan, luulisi että sähköposteissa käytettäisiin edes kuittausta, ja lisäksi luulisi että tälläiset lisämääräykset ilmoitettaisiin muutoinkin kuin pelkästään sähköpostilla. Tässä taisi yhtenä syynä olla noihin ongelmiin määräyksen myöhäinen ajankohta.

btw. Jos määräys olisi tullut aiemminkin, olisi todennäköisesti Heikiltä jäänyt palkintopallisija saamatta. Relluhan olisi lähtenyt eri taktiikalla kisaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toni_V sanoi:
Outo tapaus kaikkiaan, luulisi että sähköposteissa käytettäisiin edes kuittausta, ja lisäksi luulisi että tälläiset lisämääräykset ilmoitettaisiin muutoinkin kuin pelkästään sähköpostilla. Tässä taisi yhtenä syynä olla noihin ongelmiin määräyksen myöhäinen ajankohta.
FIA lähetti tiedon 55 minuuttia ennen starttia ja kaksi minuuttia myöhemmin kaikilta talleilta Ferraria lukuunottamatta oli tullut kuittaus viestin vastaanotosta. Ferrarillekin tieto siis lähetettiin hyvissä ajoin, mutta vastaanotto ei jostain syystä tapahtunut silloin kuin muilla. Se, mitä FIA oletettavasti pahoitteli oli, ettei tuohon kuittauksen puuttumiseen reagoitu mitenkään.

Sähköposti oli tallien yhdessä hyväksymä tiedonvälitystapa (sovittiin joulukuussa 2006), ja sillä nimenomaan pyrittiin siihen, että kaikki saisivat tiedon samanaikaisesti (toisin kuin olisi kirjallisten ilmoitusten kanssa).

Lähde: Autosport.com
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
mh_84 sanoi:
Kiitti linkistä :thumbup:

Videosta näkyy selvästi kuinka Hamilton kikkailee turva-auton takan malliin Schumi 2000 Monzassa ja 2004 Monacossa -> kummallakin kerralla takanatulijat joutuivat vakaviin vaikeuksiin. Schumia ei niistä rankaistu joten ei ole johdonmukaista rankaista Hamiltoniakaan, vaikka muuten aihetta siihen olisikin. Sääntötarkennuksen paikka Turva-auton takana ajamiseen?

Mutta törmäys oli kuitenkin Vettelin syy, koska ei katsonut sinne minne ajaessa pitää: eteensä.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
WebSlave sanoi:
FIA lähetti tiedon 55 minuuttia ennen starttia ja kaksi minuuttia myöhemmin kaikilta talleilta Ferraria lukuunottamatta oli tullut kuittaus viestin vastaanotosta. Ferrarillekin tieto siis lähetettiin hyvissä ajoin, mutta vastaanotto ei jostain syystä tapahtunut silloin kuin muilla. Se, mitä FIA oletettavasti pahoitteli oli, ettei tuohon kuittauksen puuttumiseen reagoitu mitenkään.

Sähköposti oli tallien yhdessä hyväksymä tiedonvälitystapa (sovittiin joulukuussa 2006), ja sillä nimenomaan pyrittiin siihen, että kaikki saisivat tiedon samanaikaisesti (toisin kuin olisi kirjallisten ilmoitusten kanssa).

Lähde: Autosport.com
No miks hemmetissä FIAn äijät ei menny FIATin talliin ja kysyny syytä miksei teiltä tuu vahvistusta siihen E-mailiin:jaska:
 
Ylös