Jos nyt vähän vielä jossitellaan, ennen kuin mennään eteenpäin:
Jos Ferrari (tai Kimi, en tiedä kuka teki päätöksen) ei olisi perunut päätöstä tulla varikolle heti kun tuli tieto toisesta SC:sta, Kimi olisi mun näkemykseni mukaan liittynyt letkaan viidentenä ja kärkiryhmästä ainoana, jolla ei olisi ollut tarvetta tulla enää renkaiden vaihtoon ja tankkaukseen. Räikkönen olisi tässä tapauksessa ottanut kärkipaikan viimeisten stoppien jälkeen. Ottaen huomioon ohittamisen vaikeuden Australiassa, GP olisi päättynyt todennäköisesti Räikkösen voittoon sillä edellytyksellä, että auto olisi kestänyt loppuun asti.
Toisin kuitenkin kävi. Ferrari (tai Kimi) teki emämunauksen, kun peruutti viime hetkellä päätöksen kutsua Kimin varikolle heti Massan/Coulthardin aiheuttaman SC:n jälkeen. Ja niin kuin monesti käy, yhtä isoa munausta seuraa toinen ja ehkä kolmaskin, kun menetettyä etua yritetään saada nopeasti takaisin. Tietysti putkeenkin mennyt strategia olisi mennyt hukkaan, kun pelit eivät kestä.