petrolhead
heh , petrolhead
Kuljettajan rooliksi jää lähinnä kai välittää omia tuntemuksiaan autosta ja ensisijaisesti inssien tehtävänä on päättää mitä säätöjä rukkaamalla parannetaan kuskin luettelemia "vikoja" käytöksessä.WebSlave sanoi:Myös siitä, kuinka osataan muokata autoa kuskille sopivaksi. Viime kaudella BMW istui paremmin Nickin käteen, ja se näkyi tuloksissa. Uusi auto taas sopii Robertin ajotyylille paremmin, eikä puolalainen kärsi renkaistakaan niin paljon. Luistoneston poistuminen lienee sopinut puolalaiselle paremmin.
Ferrarillahan tilanne oli viime kaudella samanlainen. Renkaat ja auto eivät millään tuntuneet sopivan Kimille kauden alkupuolella. Loppupuolella autoa sitten saatiin muutettua riittävästi Kimin toivomaan suuntaan. Outoa on se, että nyt ollaan ikään kuin uudestaan lähtötilanteessa.
Kyse ei ole siis pelkästään kuskin säätötaidoista. Autoa kun ei välttämättä saada sellaiseksi kuin kuski haluaisi pelkästään säädöillä.
Mitä tulee kuskien ajotapoihin , niin olen ymmärtänyt että ammattilaiskuljettajan erottaa amatööristä juuri se että ammattimies on halukas ja kykenevä rukkaamaan ajotapaansa kierrosaikojen oleellisesti kärsimättä (=jokainen F1-kuski).
Viime vuosina autoja on muutettu monesti ja paljon, silti yksikään noista vakavasti otettavista kuljettajista ei ole ollut mitenkään jäätävän paljon poissa vauhdista.
No missään nimessä ei pidä yrittää ajaa ilman etusiipeä maaliin.Misa1 sanoi:Tuskinpa olisi Schumikaan ajanut ilman etusiipeä kuivuvalla radalla. Hieman eriasia ajaa kaatosateessa noin 1.30 aikoja ja ajella siinä perässä ilman etusiipeä kuin tuossa tilanteessa, jossa porukka ajeli 1.18 aikoja. Jos Kimi ei olisi tullut varikolle, niin olisi melkovarmasti tullut viimeisenä maaliin.
Auto ei varmaan täyttäisi sääntöjä mittojensa tai minimipainon suhteen.
EDIT: Tai no, pelkkä siipi (ilman keulapalaa) varmaan painaa vähemmän kuin mitä tiimeillä on turvamarginaalia minimipainon suhteen.
Laudan kommenteista: Miehen mielipiteet kuljettajista tuntuvat vaihtelevan aina viimeisimmän suorituksen mukaan.
Viimeksi muokattu: