Vetävät lyhyellä radalla, kun siinä olisi pohjoislenkki vieressä? On taas järkeä.WEC-kausi jatkuu sitten vähän reilun kuukauden päästä Saksan Nürburgringillä, tarkemmin 24. heinäkuuta. Edellisvuosien ylipitkä kesätauko on näin historiaa.
GT3 on nopeinta mitä vanhalla radalla tulee enää ikinä ajamaan (muussa kuin demoajossa), joten odotuksessa/oletuksessasi ei ole järkeä.Vetävät lyhyellä radalla, kun siinä olisi pohjoislenkki vieressä? On taas järkeä.
En odottanut/olettanut mitään. Kunhan totesin, että on hyvin vähän järkeä mennä Nurburgringille ajamaan kestävyyskisaa, jos ei käytä pitkää rataa.GT3 on nopeinta mitä vanhalla radalla tulee enää ikinä ajamaan (muussa kuin demoajossa), joten odotuksessa/oletuksessasi ei ole järkeä.
En ota kantaa siihen onko ehdotuksessa järkeä vai ei, mutta lyödään tosiasiat pöytään. Pitkä rata olisi huiman kaarrepidon omaaville hybridi-LMP1:sille aivan liian vaarallinen. Flugplatzissa tuli todettua sen myös olevan GT3-autoille vaarallinen. Myös kuljettajilla on perhettä ja omaisia.GT3 on nopeinta mitä vanhalla radalla tulee enää ikinä ajamaan (muussa kuin demoajossa), joten odotuksessa/oletuksessasi ei ole järkeä.
Nürburgring, vaikka antaisinkin GP-radalle vain kolme tähteä, oli hyvä lisäys WEC-kalenteriin viime vuonna. Taisi olla WEC:n normaalikisaksi varsin hyvät katsojamäärät. Sillä seudulla arvostetaan kestävyyskisoja, vaikkei WEC voikaan Nordschleifella ajaa. (GTE teoriassa voisi.)En odottanut/olettanut mitään. Kunhan totesin, että on hyvin vähän järkeä mennä Nurburgringille ajamaan kestävyyskisaa, jos ei käytä pitkää rataa.
Muistaakseni puhuttiin sunnuntain osalta noin 60 tuhannen kumulatiivisesta katsojamäärästä. Hyvä luku, Saksassa on paljon maksavaa yleisöä ja Nürren sijainti on myös naapurimaista katsoen keskeisellä paikalla. WEC:n aallonpohja katsojamäärissä taitaa olla kauden 2013 CotA:n päiväkisa ; vain 8000 silmäparia jaksoi jäädä sunnuntaiksi, kun ALMS oli lauantaina jo urakkansa suorittanut.Nürburgring, vaikka antaisinkin GP-radalle vain kolme tähteä, oli hyvä lisäys WEC-kalenteriin viime vuonna. Taisi olla WEC:n normaalikisaksi varsin hyvät katsojamäärät. Sillä seudulla arvostetaan kestävyyskisoja, vaikkei WEC voikaan Nordschleifella ajaa. (GTE teoriassa voisi.)
YLE Urheilun uutinen on vähän eri tyyppinen http://yle.fi/urheilu/3-8969578Iltalehti uutisoi Le Mansista sen, että MTV:n F1-kommentaattori onnistui Le Mansissa. Protesti uhkaa. http://www.iltalehti.fi/urheilu/2016061921761094_ur.shtml
Onhan noihin jo tottunut, mutta nyt vetää jo vähän pohjat. :thumbfh:Iltalehti uutisoi Le Mansista sen, että MTV:n F1-kommentaattori onnistui Le Mansissa. Protesti uhkaa. http://www.iltalehti.fi/urheilu/2016061921761094_ur.shtml
The Toyota team, at the time of publication, had yet to confirm the source of the No. 5's problems, but a Toyota driver was overheard saying it was caused by a turbo failure.Onko joku löytänyt virallista syytä Toyotan keskytykselle, jossain puhuttiin virran loppumisesta.. (laturi?)
Mä olen luullut, että se on enemmänkin estämään sitä, että lähdetään vielä lopussa risalla autolla köröttelemään, että päästään tuloksiin. Kai siinä joku lisäsääntö on turva-autolle tai slow zoneille.Toisaalta tämä laittaa nyt miettimään onko tuossa kuuden minuutin säännössä oikein järkeä? Ymmärrän kyllä sen että sillä pyritään estämään niitä "photo finisheja" mutta olen miettinyt jo ennenkin että mitä jos tulee ongelmia jollekkin lopussa?
Ei estä photo finisheja, koska se tulee voimaan vasta kun voittaja on ylittänyt viivan. Sen sijaan pyritään estämään autojen kävelyvauhtinen nilkutus radalla (ja päästäminen varikolta vielä mukaan) ja muistaakseni erillisellä säännöllä vielä kielletään tahallinen pysähtyminen radalle vikan kierroksen aikana (ja yleisvoittajan odottelu ja päästäminen ohi, jotta ei enää tarvitse ajaa kierrosta lisää).Toisaalta tämä laittaa nyt miettimään onko tuossa kuuden minuutin säännössä oikein järkeä? Ymmärrän kyllä sen että sillä pyritään estämään niitä "photo finisheja" mutta olen miettinyt jo ennenkin että mitä jos tulee ongelmia jollekkin lopussa? Tai mitä jos sataa esimerkiksi tai on paljon slow zoneja tai turva-auto? Itseäni vähän inhottaa semmoiset säännöt joihin jätetään tulkintavaraa.