Vähän huonoa tuuria, että ne Fordit otti nyt SC:n ansioista Vilanderin kiinni, mutta toisaalta tuuri kävi toisinpäin jonkun aiemman SC:n aikana.Vilanderin luokkajohto on säilynyt mukavasti.
Ihmettelin samaa. Oiskohan siksi ettei olisi ollut sitten 2/3 radasta slow zonea.Mikä tän turva-auto/slow zone politiikan idea on? Äsken oli rengasvalli palasina ja muutakin äksöniä ja oli pelkkia slow zoneja ja nyt parin suht harmittoman ulosajon takia turva-auto.
Veikkaan että 2018 ei nähdä enää avomallin protoja, niistä kun on yritetty päästä eroon enempi ja vähempi jo nykyisinkin.Mitä veikkaatte, koska avoprotot katoavat WEC-sarjasta?
Täytyy kyllä nostaa hattua LMP1-suunnittelijoille, Audin 2011 Le Mans -törmäystestien lisäksi Duvalin voltit Le Mansin harjoituksissa 2014 ja Webberin yhteenotto Ferrarin kanssa Interlagosissa jättivät sivuunkirjoittaneelta muutaman sydämenlyönnin väliin.Toisaalta Fordin voittaessa jäisi Vilander ilman Le Mans -voittoa. Jännäksi menee GTE:n loppukahinat.
Justin Wilsonin menehtyminen viime vuonna Indyn puolella ainakin jollain tasolla vaikuttaa myös avoprotojen tulevaisuuteen. Törmäys yksinään ei tapahtunutta aiheuttanut vaan päähän osunut korinkappale.
Yllättävän pieni on kuitenkin LMP-autojen "body count" jos ajanlasku lähtee vuodesta 1999, jolloin LMP-säännöt luotiin jonkinlaisena GT1:sen ja IMSA:n WSC-säännön perillisenä. En muista muita kuin Michele Alboreton testionnettomuuden.
Viimeistään 2018, kun vain uusien sääntöjen mukaiset LMP2:t sallitaan.Mitä veikkaatte, koska avoprotot katoavat WEC-sarjasta?