Muuttuiko missään muussa kuskiparissa voimasuhteet noin dramaattisesti kuin Lotuksella rengasmuutoksen myötä? Kun otetaan vielä huomioon, miten eri kaliiperin kuskeista puhutaan ainakin yleisessä arvostusmielessä. En siis sano mitään vaan kysyn kun en muista.
Lisäksi ihmettelen suuresti sitä, miten se pitkän akselivälin auto vain tipahti jostain taivaasta Kimille. Jos kerran mies on maailmanmestari ja alkukaudesta selkeästi parempi kuski, niin miten on mahdollista, että talli jossain tehtaan uumenissa on keksinyt kehittää auton, joka ei yhtäkkiä sovi mitenkään tallin tähtikuskille? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Väkisinkin alkaa hiipiä mieleen ne erilaiset vihjailut siitä, miten Kimi ei osallistu tarpeeksi tehdastyöhön ja pitkän aikavälin autonkehitykseen. Ja kyllä, tämä oli kieli poskessa sanottu. Muttei ihan kokonaan kuitenkaan.
Pahoittelen kovasti, että nämä meikäläisen viime aikojen kirjoitukset ovat olleet kovin Kimi-kriittisiä, mutta jotenkin on alkanut tulla sellainen fiilis ihan rehellisesti, että myyttisen imagon myötä myös miehen ajotaitoja on alettu hieman liioittelemaan. Se on jotenkin niin houkutteleva mielikuva: kaikelle ulkoiselle paskat nakkaava perusjantteri Espoon perukoilta, joka remuaa ja rellestää ja sitten hyppää autoon ja simsalabim, on kaikesta huolimatta ylivoimaisesti paras vaikka muut istuvat insinöörien kanssa yötä myöten ruutujen ääressä samalla kun meidän Kimi ryyppää ja käy naisissa. No, ei se nyt ehkä kuitenkaan ihan noin sitten taida todellisuudessa mennä. Mutta jälleen kerran: huippukuski ehdottomasti, muttei mitenkään ainutlaatuinen sellainen. Näyttöjen perusteella aikalaisista Alonso on mielestäni kokonaisuutena parempi ja Hamilton sekä Vettel nopeampia.