Ottihan Williams tällä kaudella harppauksen eteenpäin, mutta niin otti Ferrarikin. Palasivat sinne minne talli kuuluu, top-3:n joukkoon. Mutta totta, Williamsin pitää pystyä ottamaan isompia harppauksia. 2014 tallilla oli potentiaalia napata voitto tai pari, mutta ei natsannut. Tällä kaudella Mersu ja Ferrari olivat sen verran jo karanneet, ettei talli pystynyt oikein mihinkään. Massalla ja Valtterilla yhteensä neljä palkintopallipaikkaa tällä kaudella, viime kaudella yhdeksän. Ferrarilla tällä kaudella 16 palkintosijaa, viime kaudella kaksi. Kehittymiskäyrät on helposti havaittavissa.Tallin kehityssuunnan huomioon ottaen odottavat vielä ensi kauden jälkeenkin.
Nyt saa Smedley kyllä syödä hatullisen paskaa. Vilander tai Oikarinenkin sanoi, että kuski näkee tuolta autosta tosi huonosti ulos, peileistä tuossa nyt ei näe varmaan miään, kun ukkoa on auton ympärillä kuin Mustamäen torilla. Eiköhän se kuskin pidä voida luottaa siihen, että kun vihreä valo syttyy, niin sitten mennään eikä tartte kurkkia.En oikein tiedä miten pitäisi tulkita tää juttu. Saa käsityksen, että Smedley pistää Valen piikkiin varikkosekoilun.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122062
Joo, koittakaapa kuvitella sama tilanne Massan kohdalle, ja Smedley syyttelemässä Massaa eikä tiimiä. Meniskö niin? No ei tod.Nyt saa Smedley kyllä syödä hatullisen paskaa. Vilander tai Oikarinenkin sanoi, että kuski näkee tuolta autosta tosi huonosti ulos, peileistä tuossa nyt ei näe varmaan miään, kun ukkoa on auton ympärillä kuin Mustamäen torilla. Eiköhän se kuskin pidä voida luottaa siihen, että kun vihreä valo syttyy, niin sitten mennään eikä tartte kurkkia.
Smedleyltä kun kysyy haastattelussa jotain Bottaksesta, se alkaa luikertelemaan kuin jokin mato ja kääntää puheen Massaan.Talli ohjaa liikennevaloja ja on yksiselitteisesti vastuussa kuljettajan vapauttamisesta varikkosuoralle. Joku hiertää Valtterin ja Smedleyn suhteissa, on vastaavaa nähty jo aiemmin. Massa on Smedleyn lellikki...
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/williams-pomo-ei-ottanut-syyta-tallille-bottas-naki-buttonin-liian-myohaan/5584000- Päästimme Valtterin ihan oikeaan aikaan liikkeelle. Valitettavasti hän vain näki McLarenin liian myöhään, Smedley sanoi Autosportin mukaan.
- Kun Valtteri näki Jensonin, hän jarrutti. Meillä on signaali, joka kertoo kuljettajalle, jos radalla on ruuhkaa. Kuljettajien on silloin pysyteltävä raidan oikeassa laidassa. Valtteri toimi sovitusti, mutta he osuivat toisiinsa, koska hän näki Jensonin liian myöhään.
Jännä juttu, kun taas bbc:n lähetyksessä symonds sanoi että oli täysin tallin moka.En oikein tiedä miten pitäisi tulkita tää juttu. Saa käsityksen, että Smedley pistää Valen piikkiin varikkosekoilun.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122062
Symondsilla ei olekaan antipatioita Valtsua kohtaan kuten Smedleyllä.Jännä juttu, kun taas BBC:n lähetyksessä Symonds sanoi että oli täysin tallin moka.
Smedley palkattiin parantamaan track side operationeita joten on se helvetin koomista ku hommat menee vaan takaperin tai sitten pelataan massalle. Pitäs Frankin sanoa että nyt piip riittää ja potkia kaveri piippiin, ku ei kerran homma pelaa mitenkää.Smedley nyt on ihan täysi pelle tuon sokean Massa-fanituksensa kanssa. Kyllähän nuo tilanteet ovat yleensä tallin piikkiin menneet koska he näkevät kokonaistilanteen niin paljon kuljettajaa paremmin että kuljettajan pitää pystyä luottamaan siihen että kun lähtölupa tulee niin lyödään lämä tiskiin ja lähdetään sen kummemmin varomatta. Kuulostaa kyllä aika typerältä jos Williamsilla on tuollainen systeemi käytössä jossa kuljettajan pitäisi itse vielä katsella ympärilleen ja osata varoa, kun siitä varikkomiesten ympäröimästä autosta ja tulitikkurasian kokoisista peileistä näkyvyys tuskin on ihan niin hyvä kuin "tikkarimiehellä" joka pystyy seuraamaan helposti koko varikkosuoraa.
No Williamsilla nyt olisi muutenkin noissa varikkosysteemeissä aika paljon parantamisen varaa. En tiedä kenen vastuulla tuo homma on tallissa mutta kannattaisi ihan oikeasti harkita onko siellä oikea mies (tai nainen) vastuussa. Williams on nimittäin tässä parin vuoden aikana hävinnyt luvattoman paljon ensinnäkin jo siihen että taktiikat on laadittu huonosti, mutta ennen kaikkea siihen että varikolla on toistuvasti jotain ongelmia tai varikkokäynnit ovat muuten vaan hitaita. Siinä missä Mersun, Red Bullin ja Ferrarin porukat pääsevät toistuvasti jopa reilusti alle 3 sekunnin vaihtoihin niin Williamsille saa laittaa varmasti sen sekunnin lisää melkeinpä jokaiseen vaihtoon. Jos tuo sekunnin extra-aika varikolla pudottaa kuljettajan esim. jonkun hitaamman taakse muutaman kierroksen ajaksi niin ne on aika kalliita sekunteja.
Ei mitään, asiallinen sellainen. Itse näen Suomen F1-tulevaisuuden Bottaksessa hyvänä. Maldoa ja Massaa parempi aika-ajajakin, enkä pidä kovin todennäköisenä Massamaista romahdusta/epätasaisuutta vaikka joutuisi ihan kovimpienkin tiimikaveriksi. Hamiltonia tai Vetteliä kenties vaikea voittaa, mutta on huonommat kaudet heilläkin.Tämä on mielipide ja niitä maailmaan mahtuu joten turha repiä nyt pelihousuja siellä.
Luulin että puhuit SmedleystäOli miten oli mut tää jätkä ei sytytä millään tavalla. Jotenkin luotaantyöntävä koko persoona.
Ei-parhailla autoilla oli hyvä vielä 98, 99 ja 00. Mutta juu, järkkyä ot:ta.En ota tohon pahemmin kantaa mutta kyllä muistan Jacquesin enemmän hienoista suorituksista paskalla Barrilla.
Onhan Bottas kyllä potentiaalinsa näyttänyt. Itsekin pidän tosin persoonana vähän mauttomana, muttei se tee Valtterista huonoa kuskia. Kiva toki, että tulee hyviä suorituksia, muttei aiheuta (ainakaan vielä) minussa sellaisia fiiliksiä kuten Räikkösen suoritukset. Ei ole säväyttänyt samalla tavalla. Massaa parempi ehdottomasti, muttei ole täysin pystynyt ns. pyyhkimään Massalla lattiaa. Ikääkin vasta sen verran, että parhaimmat vuodet ovat vielä edessä. Täytyyä vain toivoa, että onnistuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Se kun ratkaisee F1-maailmassa niin paljon.Ei mitään, asiallinen sellainen. Itse näen Suomen F1-tulevaisuuden Bottaksessa hyvänä. Maldoa ja Massaa parempi aika-ajajakin, enkä pidä kovin todennäköisenä Massamaista romahdusta/epätasaisuutta vaikka joutuisi ihan kovimpienkin tiimikaveriksi. Hamiltonia tai Vetteliä kenties vaikea voittaa, mutta on huonommat kaudet heilläkin.