Katsojaoppaassa sanotaan että Jämsä-Keuruu tieltä ajetaan Pitkäläntietä 7,5km, kunnes tulee sulku. Google mapsilla mitattuna Pitkäläntie on risteykseen asti 7,9km. Eli jos nämä metrit pitää paikkansa, sulku on tullut vastaan jo Pitkäläntiellä 400 m ennen Vekkulantien risteystä. Näin laskettuna sululta 900m maaliin olisi juuri tuolla AnttiL:n linkittämällä keltaisella alueella. Ja tosiaan se ensimmäinen vasuri vaikuttaa liian jyrkältä 150km/h nopeuteen. Sen jälkeen tulee vielä kaksi loivempaa vasuria, jotka osuvat tuohon keltaiseen alueeseen.
Itse asiassa tuossa IL:n jutussa näkyy kuva, jossa Wittman näyttää piirrosta onnettomuuspaikasta. Kun kuvan klikkaa suuremmaksi, maalin asemointi selviää aika tarkastikin. Sama kuva löytyy vielä tarkempana keskisuomalaisen suurajo-arkistosivuilta.
Kuvassa näkyy, että maali on loivan vasurin kohdalla, eikä ennen sitä. Maaliviivasta on mitattu 220m onnettomuuspaikkaan ja maalimutkan jälkeen tie menee suoraan. Tuossa aiemmin linkitetyssä HS:n Syvälahti-uutisessa Wittmann myös kertoo, että maalin kohdalla/sen jälkeen oli loiva nyppylä, ja vasta nypyn jälkeen hän havaitsi at-aseman, mutta liian myöhään.
Näillä tiedoilla tuo onnettomuuspaikka voisi jo google mapsin tienäkymällä löytyäkin.
Ek:n katselupaikkatiedoissa sanotaan myös 2,4km kohdalla olevan hyppy ja mutka. Tuo paikka löytyy Vekkulantieltä selvästi, ja jos siitä mitataan 2,4km lähtöön päin, saadaan tarkemmin lähtöpaikan sijainti selville. Tästä lähtöpisteestä kun taas lasketaan pätkän pituus 9,1km, saadaan maalin sijainti itse asiassa jo tuota AnttiL:n linkittämää jyrkkää vasuria edeltävään loivaan vasuriin. Ja kun tuota vasuria katsoo, niin mutkan jyrkkyys, 150km/h nopeus ja pieni nyppylä maalin jälkeen täsmäävät. Tosin joku katsojaoppaan etäisyystieto heittää pahemman kerran, mutta sehän oli tapana tuohon aikaan. Vaikea sanoa, onko ek:n katselupaikkojen etäisyydet laskettu tarkimmin oikein, vai etäisyydet 604-tieltä lähtöön/maaliin/sulkuun.