Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 730
Jos saa olla molemmilla puolilla tietä, niin tulee melkein 5,7 metriä välimatkaa.Savon EK:lla on 17km tien vartta, joten eihän se pikaseen laskettuna tee kun katsoja 2.8m välein.
Jos saa olla molemmilla puolilla tietä, niin tulee melkein 5,7 metriä välimatkaa.Savon EK:lla on 17km tien vartta, joten eihän se pikaseen laskettuna tee kun katsoja 2.8m välein.
Molemmat puolet tietä oli laskettu jo tuohon mittaan. EK-mitta on 8.4km luokkaa.Jos saa olla molemmilla puolilla tietä, niin tulee melkein 5,7 metriä välimatkaa.
No siinä tapauksessa aika tiheään on pakattu väkeä.Molemmat puolet tietä oli laskettu jo tuohon mittaan. EK-mitta on 8.4km luokkaa.
Ei ollu tosiaan mitään katselualueita, vaan tien varressa seistiin (ilman siimaa) ja otettiin kivisateet vastaan. Itseki olen ollut kaverin kanssa tuossa kasan päällä katsomassa tuolla, ehkä 1993 : https://goo.gl/maps/ETBLsEjLwywdePVG9 En kyl enää seisoisi tuossa.
Mihin ne kaikki ihmiset on mahtuneet Savon pätkän varrelle ilman peltoja ja väliteitä?
Mullakin nimenomaan muistikuva Savosta Vatasen Subarun naamalle lennättämistä pikkukivistä. Voi toki sekoittua vuosikymmenien saatossa myös muistoihin joltain toiselta erikoiskokeelta.Ei ollu tosiaan mitään katselualueita, vaan tien varressa seistiin (ilman siimaa) ja otettiin kivisateet vastaan. Itseki olen ollut kaverin kanssa tuossa kasan päällä katsomassa tuolla, ehkä 1993 : https://goo.gl/maps/ETBLsEjLwywdePVG9 En kyl enää seisoisi tuossa.
Silloin käveltiin pätkän alusta km tolkulla ison kiven mutkaan ja otettiin katselupaikat penkalta kokolailla vapaasti. Ei ollut mitään karsinoita.
Mihin ne kaikki ihmiset on mahtuneet Savon pätkän varrelle ilman peltoja ja väliteitä?
Kyllä minä sen tiedän kun olen itsekin noina vuosina penkalla ollut. Silti hämmentää, että lyhyt pätkä ilman väliteitä kerää noin suuren määrän katsojia. Eikö vaikka Uskila olisi sitten ollut potentiaalisempi? Vai oliko kyse Tampereen läheisyydestä?Silloin käveltiin pätkän alusta km tolkulla ison kiven mutkaan ja otettiin katselupaikat penkalta kokolailla vapaasti. Ei ollut mitään karsinoita.
Veikkaan, että kyseessä on sama lähes ikiaikainen ilmiö siitä että mitä vähemmän ajo-ohjeessa on rivejä valtatien ja parkin välillä, niin sitä suositumpi ja tukkoisempi se on. Tuntuisi pätevän edelleen, vaikka nykyään sen reitin voisi ohjelmoida kotona valmiiksi itelleen gmapsiin. Tähän vielä miljoonakiven runkipotentiaali lisättynä.Kyllä minä sen tiedän kun olen itsekin noina vuosina penkalla ollut. Silti hämmentää, että lyhyt pätkä ilman väliteitä kerää noin suuren määrän katsojia. Eikö vaikka Uskila olisi sitten ollut potentiaalisempi? Vai oliko kyse Tampereen läheisyydestä?
Varmaan Tampereen läheisyys veti väkeä ja Savon runki potentiaali toi porukkaa myös pätkän varrelle, en tiedä miten noina vuosina Savo on aikataulun suhteen osunut, jos on ajettu "sopivaan" aikaan on porukkaa varmasti tullut senkin takia paljon.Kyllä minä sen tiedän kun olen itsekin noina vuosina penkalla ollut. Silti hämmentää, että lyhyt pätkä ilman väliteitä kerää noin suuren määrän katsojia. Eikö vaikka Uskila olisi sitten ollut potentiaalisempi? Vai oliko kyse Tampereen läheisyydestä?
kyllähän se on ollut 1987-1995 "parhaaseen katseluaikaan" lauantain alkuillasta. Ja hyvä keli sattunut joka vuosi paitsi 1995 (jolloin muutenkin oli vähän eri meininki)Varmaan Tampereen läheisyys veti väkeä ja Savon runki potentiaali toi porukkaa myös pätkän varrelle, en tiedä miten noina vuosina Savo on aikataulun suhteen osunut, jos on ajettu "sopivaan" aikaan on porukkaa varmasti tullut senkin takia paljon.
Silmään pisti myös se, miten vuonna '81 katselupaikkoja on kuvailtu enemmän ja paremmin mitä Jyväskylän mm-rallissa ajettuun Myhinpään erikoiskokeeseen herran vuonna 2023.Hieman eksoottisempi pätkäkuvaus vuoden 1981 Suurajo-oppaasta. Moni auto väsyy tälle pätkälle => KISAN PARAS PÄTKÄ. Ja kuten kisan parhaalla pätkällä kuuluukin, on myös ajoajankohta hyvin katsojaystävällinen, kun ensimmäinen auto starttaa klo 03.23.
No tässähän on ihan selkeä syy, että tuolloin porukkaa on haluttu hajauttaa pätkän varrelle, nyt taas ainoastaan virallisille katselualueille, ja siihenkin on omat syynsä. Vähän sama jos tossa Rutajärvessä olisi ainoastaan katselualue A 0,5 km kohdalta ja katselualue B 13,1 km kohdalta.Silmään pisti myös se, miten vuonna '81 katselupaikkoja on kuvailtu enemmän ja paremmin mitä Jyväskylän mm-rallissa ajettuun Myhinpään erikoiskokeeseen herran vuonna 2023.