Olen tätä aiemminkin miettinyt, mutta nyt osui youtubessa sopiva klippi vastaan niin tuli mieleen.
Didier Auriol vetäisi 1990 kakkoseksi. Kuitenkin jo RAC:ssa sekä 1991 kaudelle "alennettu" Jolly Clubin tiimiin. (Taisi olla täysin sama kalusto jne.?)
Mikäs tässä syynä? Olihan siellä pari ulosajoa, mutta ei mitään älytöntä? Oliko pettymys liian suuri alkukauden johdon jälkeen? Toki vertailuna esim. Toyotaan ja Sainziin muutenkin, kiinnittää huomion se että kuinka koko Lancian tiimi antoi niinsanottuja helppoja pojoja pois esim. Auriolin tapauksessa (NZL ja Kenya pois)
Vai oliko tässä joku että Fina tms. maksoi vaan sen verran että oli lisämotivaatiota hajauttaa eri tiimeihin huippuja?
Tuolta ajalta muutenkin Biasionin kevyt hyytyminen kummastuttanut. Olihan hän vielä muutaman vuoden ihan jees, mutta 87-89 todella hyvä. Mutta esim. 1990 olikin sitten huonoin laajan ohjelman Lancia kuski pisteiden mukaan. Toki ohjelma kaikista kevyin näistä kolmesta Lancia kuskista. Oliko maha täynnä mestaruuksista vai mikä? Jotenkin "nykyaikaan" tottuneena nämä vaihtelevat määrät ja vajavaiset kaudet tuntuu oudoilta ihan tälläin huippukuskeilla.
Vai tähtäsikö Lancia pelkkään merkkien mestaruuteen ja kuskien tittelit sitten plussaa jos osuu?