Adolf Hitler oli syytön!

• Viestiketjun aloittaja mn97
  • Aloituspäivämäärä

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
OoPee sanoi:
Käytetystä sanamuodosta varmaankin tullaan oikeudessa matsaamaan, mutta siis kyse ei ole edes siitä, että vain tietyn aatteen levittäminen olisi kielletty vaan tosiaan sekin on ihan erikseen kiellettyä, että lähdet julkisesti huutamaan, että holocaustia/polttouuneja jne. ei mahdollisesti ole edes ollut vaan sen on voittajien ja juutalaisten jälkeenpäin keksimä valhe.

Mä en tarkkaan muista, joten en lähde nyt spekuloimaan sen tarkemmin, mutta muistaakseni joiltakin osin tuo laki oli Itävallassa vielä kovempi kuin Saksassa.

Mä vähän luulen, että nää on asioita, joita ei Suomesta käsin pysty täysin ymmärtämään. Natsiaikojen tapahtumat ovat meinaan helvetin kova pala näille edelleenkin. Jos kulmille satutte, niin en suosittele heittämään aiheesta herjaa, ja ihan välttämättä ei siitä Lapin polttamisestakaan kannata hirveesti ruveta syyttelemään puhumattakaan että lähtis heittelemään näille minkäännäköistä "Arbeit macht frei" tai "Heil Hitler" -skeidaa :nope:

Tähän tarvittais taas se yksi kuva.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Mitä tohon pointtikyssäriin tulee, niin Mythbusters voisi keskittyä olennaiseen eikä mihinkään CD-levyjen kestotesteihin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
mn97 sanoi:
Vai oliko tässä kysymyksessä kateus vai mikä?
Aika pitkälle sekin. Saksa painiskeli taloudellisessa ahdingossa ja syntipukiksi nostettiiin liikemaailmassa tunnetusti hyvin pärjäävät juutalaiset, jotka kansan mielestä varastivat leivän "rehellisiltä arjalaisilta". Tosin on huomattavaa, että ei juutalaisviha mikään uusi natsien keksimä asia ollut, okootkin että natsit nostivat juutalaisvihan täysin uudelle tasolle ja alkoivat systemaattisen vainon. Myöskään juutalaisviha ei edes rajoittunut Natsi-Saksan alueelle, kyllä niitä katsottiin enemmän tahi vähemmän kieroon esim. Britteinsaarillakin.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
OoPee sanoi:
Juu, erityisesti siellä. Siellä heitä muistaakseni jopa lahdattiin?

Muutamia miljoonia muistaakseni - saattoi olla jopa enemmän mihin Hitler pystyi :nope: :frown:

Stalinin vainoilta ei säästynyt kukaan; eivät edes suomalaiset kommunistit! Minunkin joku sukulainen, joka lähti rakentamaan sosialismia kommunismin ihmemaahan "hävisi" 1930 luvulla Stalinin vainoissa :frown:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Muutamia miljoonia muistaakseni - saattoi olla jopa enemmän mihin Hitler pystyi :nope: :frown:

Stalinin vainoilta ei säästynyt kukaan; eivät edes suomalaiset kommunistit! Minunkin joku sukulainen, joka lähti rakentamaan sosialismia kommunismin ihmemaahan "hävisi" 1930 luvulla Stalinin vainoissa :frown:
Juu, mä muistelisin että Stalin lahtasi vainoissaan yhteensä enemmän populaa kuin Hitler ja kumppaninsa, mutta mulla ei oo oikeestaan minkäänlaista muistikuvaa siitä, kuinka iso osa murhatuista oli juutalaisia.

Stalinin ja Hitlerin ero tosin oli se, että Hitler lahtasi juutalaisia järjestelmällisesti ihan vain sen vuoksi, että halusi päästä koko rodusta eroon. Stalinilla taas ei ollut motiivinaan niinkään rasistiset vaan puhtaan poliittiset tarkoitusperät.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Kyllä Stalin oli tunnettu antisemiitti.Miehen käsissä mm lähes koko vallankumouksen alkuperäinen johto katosi.Ja kyllä väittäisin että Stalinillakin oli tuossa rodulliset motiivit.Huhutaan että 1953 mies oli aikeissa pakkosiirrättää ja tuhota koko Neuvostoliiton juutalaiset.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
312T4 sanoi:
Kannattaisi lukea se tutkimus Hitlerin lapsuudesta, en muista nyt sen nimeä, mutta Aatun ongelmat ovat peräisin kirjan mukaan sieltä! :frown:
Ja eikös sitä kiusattu paljon pienenä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Black Leopard sanoi:
Kyllä Stalin oli tunnettu antisemiitti.Miehen käsissä mm lähes koko vallankumouksen alkuperäinen johto katosi.Ja kyllä väittäisin että Stalinillakin oli tuossa rodulliset motiivit.Huhutaan että 1953 mies oli aikeissa pakkosiirrättää ja tuhota koko Neuvostoliiton juutalaiset.
Tjaa... jostain kyllä luin, että Stalin motiivit nimenomaan olivat poliittiset, mutta toisaalta mahtaneeko tuota kukaan sen tarkemmin edes tietää kuin Stalin itse eikä sekään ole (onneksi) enää asiasta kertomassa.

Apa_02

Well-known member
OoPee sanoi:
Tjaa... jostain kyllä luin, että Stalin motiivit nimenomaan olivat poliittiset, mutta toisaalta mahtaneeko tuota kukaan sen tarkemmin edes tietää kuin Stalin itse eikä sekään ole (onneksi) enää asiasta kertomassa.
Ainakin pääasiallisesti joukkomurhat Neuvostoliitossa johtuivat Stalinin vainoharhaisuudesta. Stalinhan tuhosi jotakuinkin kaikki entiset johtoasemassa olleet henkilöt, heidän sukulaiset, ystävät, tuttavat ja niin edelleen. Lopulta "puhdistus" sai valtavat mittakaavat. Eri lähteissä on mainintoja Stalinin antisemitismistä, mutta ne tuntuvat vaihtelevan lähteiden mukaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Apa_02 sanoi:
Ainakin pääasiallisesti joukkomurhat Neuvostoliitossa johtuivat Stalinin vainoharhaisuudesta. Stalinhan tuhosi jotakuinkin kaikki entiset johtoasemassa olleet henkilöt, heidän sukulaiset, ystävät, tuttavat ja niin edelleen. Lopulta "puhdistus" sai valtavat mittakaavat. Eri lähteissä on mainintoja Stalinin antisemitismistä, mutta ne tuntuvat vaihtelevan lähteiden mukaan.
Niiden murhattujen kannalta lienee varmaan suhtkoht samantekevää mitkä ne lopulliset syyt oli :frown:

mn97

Banned
OoPee sanoi:
Ei sillä mitään motiivia ollut. Stalin oli puhdas psykopaatti.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
mn97 sanoi:
Hitleriä ymmärrät ja syyttömäksi toitotat, kuten sanoit: "Mä en jaksa uskoa, että joku vain murhauttaa keskitysleireissä ihmisiä huvikseen, vaikka olisi kuinka psykopaatti".
Mutta Stalin on mielestäsi ihan eri juttu....hän saattoi tuon tehdä ihan vaan siksi koska oli psykopaatti...mutta Hitler ei? :confused:
Jotenkin mun mielestä tästäkin taas puuttuu logiikka. :rolleyes:

Archie

Well-known member
mn97 sanoi:
Ajattelitko että psykopaatit eivät toimi ilman motiiveja?

Törni

Well-known member
Willer sanoi:
Ajattelitko että psykopaatit eivät toimi ilman motiiveja?
Ei vaan kyllä kai hän nimenomaan ajatteli, että psykopaatit toimivat ilman motiiveja ;)

(Juttu ei taida kuitenkaan todellisuudessa mennä niin)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Stalin oli vainoharhainen ja puhdistusten motiivi oli tappaa kilpailijat, vastustajat ja muut epäilyttävät ihmiset, ennen kuin he yrittävät syrjäyttää ja tappaa Stalinin!

Stalinhan matkusti vain kaksi kertaa ulkomaille diktaattorina - Teherani konferenssiin 1943 ja jaltalle 1945!

Muut ajat se oli Kremlissä tai Datshallaan Moskovassa! Näin muistelen :confused: